Inlägg från: TeddyGirl82 |Visa alla inlägg
  • TeddyGirl82

Gravid i Göteborg 2013

MissKaos skrev 2013-12-15 09:42:35 följande:
    Otrevligt! Men viljen sorts cancer är det? Spridning måste inte vara så illa som det låter. Det kan vara en aggressiv typ som därmed är lättare att behandla. Hoppas det är så för er.

Äldre tål ofta kemo bättre än yngre.

Jag vet inte vad det är för typ. Men den sprider sig. Men hoppas den biter på det så hon är kvar några år till...
  • TeddyGirl82

Ja jag vet inte vart alla är. Det har verkligen dött. Jag har mycket och tänka på men jag tittar in.

Hmm det låter lite konstogt att dom bara skickar runt dig med telefon. Du ska ju inte gå löngre än 14 dar över. Det ska bokas in hos mvc ju..jag hade ringt min mvc igår och skällt. Du ska inte gå längre än du behöver.

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-12-19 19:40:15 följande:
    Hon har skickat remiss. Det gjorde hon i onsdags när jag var där!

HUr var det för dig, ringde dom dagen innan? På Fl var dom ju rätt otrevliga så nu känner jag mig helt ställd.. Ringer nog MVC imorgon och frågar. Nej jag vill inte gå en timme mer än jag måste.

Barnmorskan på mvc bokade in en tid när jag var på sista kontrollen innan det blev bf+14.

Och på dagen med 14 dagars överbutenhet sattes jag igång. Så jag tycker d låter konstigtatt det är skickat en remiss när dom kan boka tid direkt..
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-12-20 10:48:01 följande:
    Tror det är ändrat. en koordinator ringde upp och bokade tid.
    Kan vara så. Men skönt att du fått en tid nu i alla fall. Och hoppas att allt går bra med.
  • TeddyGirl82
    Snultan skrev 2013-12-27 09:01:23 följande:
    God jul till er alla! Hur har julen varit? Här har det varit kaos. Varit och hälsat på min familj i sthlm i en vecka, åker hem idag. Jag o sambon är i en svacka och vet inte riktigt hur vi ska ta oss ur den. Jag är såå trött på honom! Av olika anledningar.. men jag är tacksam för min familj o har haft jättemysigt med dom denna vecka. Får även med mig lillasyster och lillebror ner, jätteskönt! Dom ska stanna i en vecka. Så behöver inte ta itu med detta med sambon just nu, för de vill jag inte. Just nu vill jag i överhuvudtaget inte ha honom nära!!
    Matheus 131002!

Jag tror alla är i den svackan. Man glömmer av varann och det enda man vill ha är avlastning men svårt när man inte fårdet. Jag e trött på min man med. Men han gör d han kan. julen har vart bra. Lugn. Tilde är itroligt mammig, svårt och finna sig till ro på andra ställen. Plus ingen annan fårhålla henne om jag inte är nära. Fått nåt konstigt i kroppen sådags att gå till läkarn. Ont i huvet när jagvaknar, yr, domnari armarochfingrar, andfpdd lätt och hjärtklappning. Är läbbigt. Trir på järnbrist plus inre stressen p g amamma. Skadarinte kolla sig ibland.
  • TeddyGirl82

Även om här är dött så skriver jag ändå.

nu är hon 6½ månad, och denna fasen/steget hon är i är int eroligt för fem öre. Bara gnäll, maten går ok, sömn är oroligt. Jag hoppas denna fasen snart är över och man får tilbaka en glad och harmonisk bebis igen för jag rycker snart mitt hår av detta. Man märker ju vem som bestämmer i denna familjen...

Fast klart hon känner väl av min oro för mamma och annat. Får väl försöka inte vara sån hysterisk mamma, men det är inte lätt detta.

Snart dags för större stolen i bilen då hon sitter själv nu, krypa och det har inte kommit, men det kan man ju inte påverka. Kommer väl när det kommer.

• TeddyGirl82

Gjorde premiären på ÖF Idag med. Det verka hon gilla. Men kvällarna är som när hon var nyfödd. Hemska. Inget passar och jag e helt slut.

Provar med och ge henne gröt som sista mål.då välling inte går. Och hon vill inte äta.ersättningen på kvällen just nu. Jag vet ijtr vad som händer vår goa bebis. Hon är ett monster just nu. Vill detta.går över!!

• TeddyGirl82

[quote=72385955][quote-nick]MissKaos skrev 2014-01-31 10:48:45 följande:[/quote-nick]Utvecklingsfas?

Ja tror d. Den e hemsk bara. Börjae nog lugna sig peppar peppar

• TeddyGirl82
    sri skrev 2014-02-03 15:40:21 följande:
    Tänder kanske..eller så är hon i den fasen när hon vill mer i huvudet dvs hon vill ta sig till saker och undersöka smaka kolla på mm men kroppen kan inte, är det så så brukar det gå över när hon börjar ta sig framåt själv. Lycka tll är inte så kul med gnälliga o frustrerade barn .
    Ja det är nog säkert den fasen. Hon vill så gärna ta sig framåt.

Och nu har hon haft sin första förkylning med som inte gjorde saken bättre. Känner inte att nån tand e på g upp..
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013