Inlägg från: Vilgot o Lillpyret |Visa alla inlägg
  • Vilgot o Lillpyret

Gravid i Göteborg 2013

Åh, jag är så lättad! Var på mitt andra Aurora-samtal i går och det verkar som att jag får ett snitt. Barnmorskan la fram en bra lösning: jag får en tid som jag när som helst kan avboka och så fortsätter jag gå hos henne så får vi se vad jag väljer. Hon skickade i går i väg en remiss till ett gäng läkare som under en konferens ska bevilja snittet, hon trodde inte att det skulle vara några problem. Det hoppas inte jag heller! Det känns så himla skönt! Hon trodde att jag skulle få besked per post inom två veckor. Spännande!

• Vilgot o Lillpyret

Ja, verkligen. Det känns så bra! Var orolig innan samtalet i går men det flöt på bra, bättre än vad jag trodde.

Spännande! Vad tror du att det är för en liten? Visst har du två barn sedan innan? 

• Vilgot o Lillpyret
    EwMa skrev 2013-05-03 20:22:59 följande:
    Just d, idag jobbade jag sista dagen...så skönt och kunna vara hemma och fixa och vila och förbereda sig

Skönt!
  • Vilgot o Lillpyret
    SusannneL skrev 2013-05-05 09:47:06 följande:
    Nä jag e kvar å tittar in ibland oxå! :) Slutade jobba i förra veckan så jag kan nog hänga på å ses nån gång!

Vi ska ses på tisdag. Du får gärna hänga på då.
  • Vilgot o Lillpyret

Om vi ska äta på Texas longhorn så borde vi nog vara där vid 11. Jag ska hämta Vilgot kl. 14 och det kan ju ta en stund innan man får in maten. Vad säger ni om det? Vilket ställe vill ni helst till?

• Vilgot o Lillpyret
    EwMa skrev 2013-05-06 05:54:12 följande:
    Härligt. Häng med imorgon11 passar mig, men bara du inte känner dig stressad.Kanske är bättre med nåt lättare ställe, även om jag inte kan några. Men mig spelar det ingen roll alls... 

Äsch, vi kör på Texas longhorn, Södra vägen, kl. 11. Jag är så himla sugen på det. ;) Dessutom har jag sådan foglossning nu så jag känner att jag är värd det. ;)

Hoppas att DaniiB hinner se att vi ändrat tid nu!
  • Vilgot o Lillpyret

Jag förstår att det är svårt att låta bli att jämföra sig med andra men alla magar ser olika ut, precis som våra kroppar. De innehåller samma sak och det är huvudsaken. :)

Har ni fått kommentarer som gör att ni jämför? Jag får hela tiden höra hur stor jag är men enligt kurvan är jag liten... Vad folk säger stämmer alltså inte alltid. Sedan kan jag tänka mig att folk menar väl men att man själv tycker att det är känsligt eftersom de värderar ens kropp. Helt plötsligt är det fritt fram att göra det! De skulle aldrig påpeka hur kroppen ser ut om det inte var en bebis som låg där inne.

• Vilgot o Lillpyret
    EwMa skrev 2013-05-06 17:04:39 följande:
    Möts vi utanför?

Det gör vi! Det lär inte vara så svårt att veta vilka vi är, bara kika efter magarna. ;)
  • Vilgot o Lillpyret

Tack själva för lunchen!

Vi har varit bortresta över helgen, det var kul att komma i väg lite allihop men det är inte helt problemfritt att resa med tåg med en tvååring. Glad Både jag och Christoffer var helt slut i går. Nu är han bortrest igen så jag får ensam tampas med vildingen. Ser fram emot att denna vecka ska vara över så att vi får vara tillsammans igen, tycker det är tufft att som gravid sköta allt här hemma. 

På onsdag ska jag på ultraljud, min moderkaka som satt lågt ska kontrolleras. Troligtvis har den flyttats upp då jag inte haft några blödningar på väldigt lång tid. Det ska bli kul att se hur den lille ligger. Det känns inte som att han har någon kroppsdel neråt, känner ingenting större där (förutom en och annan spark mot blåsan), så jag gissar på att han ligger på tvären. Men vad vet jag, jag är usel på att känna! 

På fredag är det BM-besök igen, det var tre veckor sedan sist. Det går faktiskt fort!

Denna vecka hoppas jag på att få besked angående snitt.

Angående smärtlindring så tänker jag (om jag inte får snitt beviljat) ta epidural och lustgas. Utöver det vill jag bada och få massage. Vill absolut inte ha kvaddlar!

Jag börjar förresten bli lite orolig för att det inte dröjer allt för länge innan förlossningen sätter igång. Jag vet ju inte hur kroppen fungerar så här under en andra graviditet men jag har så mycket mer sammandragningar nu än sist och de senaste dagarna har jag börjat få mer och mer mensvärk i nederdelen av magen. Sedan i går kväll har min mage varit i totalt uppror, springer på toa väldigt ofta. I går natt vaknade jag av en riktigt ond sammandragning, när jag skulle gå och kissa var jag tvungen att stanna upp flera gånger och andas igenom den. Jag antar att det är kroppen som börjar göra sig redo men jag blir lite orolig när magen beter sig som den gör, har ju läst om att det brukar vara så innan det sätter igång. Hoppas inte att det gör det! Hur mår ni? Känner ni att det närmar sig?

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013