Inlägg från: TeddyGirl82 |Visa alla inlägg
  • TeddyGirl82

Gravid i Göteborg 2013

Dannii B skrev 2013-07-02 08:44:29 följande:
    Nej men vad drygt TEDDYGIRL82.. trodde faktiskt att det var dags idag. Färdknäppar då??? Fast då får man tydligen ligga i för att det ska ha nån verkan...och vem orkar det när man är lika smidig som ett kylskåp. Näe..nu känns det verkligen långt för mig med. Slemmisen...(ursäkta) har släppt lite i omgångar nu de senaste dagarna..men that's it. Hur går det för alla andra i tråden??

Nä ingenting här. Slemproppen vet jag inte ens om den har släppt, har bara kraftiga flytningar men inget mer. bebisen är nere, d känns mot bäckenet ibland men inte mer. Många som säger att man inte måste känna en massa innan med, svägerskan kände ingenting mer än dagen innan deras dotter kom, och hon kom på BF. Så denna eviga väntan och att man går och känner efter är en påfrestning med.
  • TeddyGirl82
    Chickie skrev 2013-07-02 11:17:58 följande:
    Hej!

Får man vara med här? Väntar andra barnet i september - min dotter kommer då att vara 3 år.

Jag letar lite efter folk som bor i östra Göteborg som man kan träffa på fika osv - finns inga föräldragrupper för omföderskor här tyvärr och ingen jag känner kommer att vara föräldraledig samtidigt.

Hoppas ni alla mår bra i era graviditeter!

{#emotions_dlg.flower}   

Klart du får, välkommen!

Nu har man klippt resterande av häcken som inte är gjord, e bara jag som gör trädgårdsjobbet här hemma..känns som jag har massa och göra, måste rensa ogräs under häcken med men ligga på alla 4 nu går inte, får så ont i ryggen...men får se imorgon vad man orkar, får ta lite i ertapper..vill ju inte få nån lapp i lådan att vi inte sköter våran utsida..   
  • TeddyGirl82
    SusannneL skrev 2013-07-02 11:29:47 följande:
    Är det bara jag som inte har städ & fix nojja under graviditeten?
    Känner mig som en dålig människa.
    Har massa att ordna med här hemma men har ingen lust :/
    Skulle ordnat med rensning under tiden jag varit hemma från jobbet (sen 1maj) men har mer eller mindre inte fått nåt gjort! :/

Äh det är väl hur man är som person annars kanske...jag känner väl att jag inte vill ha en massa över mig bara med massa städ som måste göras, tvätt som måste tvättas eller andra grejer. att man bara kan lära sig och bli en familj liksom och börja med den vanliga rutinen utöver att ha ett barn när man kommer hem. jag e väldigt pedantisk av mig, nästan extrem :P
  • TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-07-02 13:50:22 följande:
    Ahhhh...nesting... tydligen så sker detta undermedvetet att man reder boet innan bebben kommer. Har eg ingen lust men tror att dammsugar/golvsvabb rörelserna kanske sätter igång värkarna. Om inte annat så får jag ett äckligt rent hus..

Hehe så känner jag med nu.
  • TeddyGirl82
    Gravid  BF - LISTA  Gravid :
    * TeddyGirl82 - 31 år, Torslanda, första barnet 3/7 
    * September2009 - 32 år, Mölndal, andra barnet 17/7
    * LillaLoppanT - 33 år, Mölnlycke, andra barnet, 20/7
    * WeeBee - 33 år, Frölunda, första barnet, 20/7
    * Dannii B - 31 år, Mölndal, tredje barnet 23/7
    * SusannneL- 25år, Angered, första barnet 7/8  
    * MissKaos - Kviberg, andra barnet 7/12  

BabyFöddaBaby: * Vilgot och Lillpyret-  24 år, Brunnsbo, andra barnet född 23/
    6

Fyll på ni som inte gjort d 
  • TeddyGirl82
    Gravid  BF - LISTA  Gravid : *
    TeddyGirl82 - 31 år, Torslanda, första barnet 3/7 
    * September2009 - 32 år, Mölndal, andra barnet 17/7
    * LillaLoppanT - 33 år, Mölnlycke, andra barnet, 20/7
    * WeeBee - 33 år, Frölunda, första barnet, 20/7
    * Dannii B - 31 år, Mölndal, tredje barnet 23/7
    * SusannneL- 25år, Angered, första barnet 7/8
    * MoonFlight- 29 år , Skepplanda, fjärde barnet 17/8
    * Chickie- 33 år, nära Kviberg, andra barnet 21/9
    * MissKaos - Kviberg, andra barnet 7/12  

BabyFöddaBaby: * Vilgot och Lillpyret-  24 år, Brunnsbo, andra barnet född 23/
    6
  • TeddyGirl82
    Chickie skrev 2013-07-02 14:14:25 följande:

Kul rätt nära ändå :)

Ja trist är det tycker jag. För mig är det så viktigt att komma ut och träffa andra i samma båt, annars klättrar jag på väggarna hemma. Men det kanske blir annorlunda med andra barnet, kanske inte hinner med så mycket klättrande ;)  

Ja , klart man måste komma ut och träffa andra i samma sits så att säga. Annars tror jag att man sluter sig för mycket i sig själv och bebisvärlden.

Vi var i en bra föräldragrupp nu med första barnet. Så hoppas att vi kommer fortsätta träffas. Sen får vi ju få ihop en träff med denna lilla gruppen med.  
  • TeddyGirl82
    Chickie skrev 2013-07-02 14:47:24 följande:

Ja det låter roligt :)

Klart vi ska! Det var trevligt första gången vi sågs även om vi bara var 3st :P

Nu e d vila, kroppen e rätt trött nu hehe. Får ju vara lite försiktig med, man ska ju orka med och föda fram bebisen med om det nu skulle hända nåt. Men fått gjort en hel del.

Kul att d e så många som e aktiva nu, nu när man är hemma känns det som man inte gör annat än sitter och surfar hela tiden och bara skriver, men sån är jag :P     
  • TeddyGirl82
    SusannneL skrev 2013-07-03 07:20:28 följande:
    Nu är det nära! :D

Jo men känns jätte avlägset...jag känner ju ingenting alls...bara lite lätt molande men inte mer. d gör mig frustrerad. känns redan som man kommer vara gravid i evigheter...fast max 2 veckor till sen har vi våran bebis hos oss
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013