• Mikaelaaa

förlora mamma kilon och mamma mage?

Hej alla mammor!
    Min yngsta ör 9 månade nu och det är verkligen på tiden att jag kommer iform igen! Efter första barnet lyckades jag gå ner nästan allt med viktväktarna så det tänker jag köra nu med klara inte av att lägga om kosten mer än så.
    Men hur gör man för att bli fast i huden igen? Jag är slapp överallt och på magen hänger det verkligen! Hur gjorde ni? Jag har aldrig tränat annat än ridning och promenader så har noll koll på vad man kan höra förutom plankan.
    Så kom gärna med tips vad man kan göra hemma och hur mycket man ska träna :)

• Svar på tråden förlora mamma kilon och mamma mage?
  • Ekrlsn

Jag e på, har 3 barn, 5, 2 och 8 mån.
    Har ingen direkt koll på lätta övningar man kan göra hemma, har inte tid att gå hemifrån. 

• Mikaelaaa
    Mikaelaaa skrev 2013-02-21 20:03:33 följande:
    Hej alla mammor!

Min yngsta ör 9 månade nu och det är verkligen på tiden att jag kommer iform igen! Efter första barnet lyckades jag gå ner nästan allt med viktväktarna så det tänker jag köra nu med klara inte av att lägga om kosten mer än så.

Men hur gör man för att bli fast i huden igen? Jag är slapp överallt och på magen hänger det verkligen! Hur gjorde ni? Jag har aldrig tränat annat än ridning och piinte nte er så har noll koll på vad man kan höra förutom plankan.

Så kom gärna med tips vad man kan göra hemma och hur mycket man ska träna :)

Hon är 10 månader och ursäkta alla stavfel min mobil är inte på min sida idag!!!
  • Mikaelaaa
    Ekrlsn skrev 2013-02-21 20:05:13 följande:
    Jag e på, har 3 barn, 5, 2 och 8 mån.

Har ingen direkt koll på lätta övningar man kan göra hemma, har inte tid att gå hemifrån. 

Så är det för mig med. Sen könns det jobbigare om man måste åka
  • Ekrlsn

Ska googla lite senare, återkommer om jag hittar något förslag på hemmaövningar

• Mars12

Plankan i alla dess former, vanliga situps raka/sneda, rygglyft, höftres. Allt som tränar bålen är bra. Har en dotter på snart 11månader. Jag brukar köra plankan varje dag minst 5min sen 250 bålövningar.. Har hänt mycket på kort tid

• BusRåttan1

Det här funkade för mig gällande promenadbana som jag köpte hem och olika magövningar samt hälsosamt kost. 
    Promenad fungerar alldeles utmärkt, rör på dig så mycket du kan. Jag sprang 45 min 4 g/ i veckan på banan och när kände efter 5 månader att jag hade tappat mina kilosar som jag ville bli av med, började jag med magövningarna. Fettet som sitter på magen/buken måste tränas bort och därefter kan man köra magövningar. dvs att det spelar ingen roll om du kör med 100 situps varje dag det ger ingen resultat förutom en starkare mage. När det gäller kosten undvek jag vitt-bröd, potatis, ris, pasta  alltså -kolhydrater. Åt istället vegetariskt mat. :)

• Mikaelaaa

Tack för era tips ska prova med att ta bort kolhydrater meb tycker det verkar svårt att laga mat då? Provade lchf ett tag men det blev så svårt att hitta på maträtter till slut. Hur åt du? Hur mycket gick du ner? :)

• MariaOchNiklas

Hänger gärna på jag med. Skriver mer när jag är lite piggare. Har varit ute på barnvagnspromenad idag iaf. Hur går det för er andra?

• Mikaelaaa

Började med viktväktarna idag och har vart ute i snön med barnen hela em nu ska jag ta mig ut på promenad med hunden och efter det ska jag göra 2x45sek planka! :) 

• MariaOchNiklas

Hur går det för er andra? Har varit på promenad med barnvagnen idag. Äter efter shapeup med antalet kalorier. Känns att det börjar bli lite större byxor. Så hoppas på att snart kunna köpa mig ett par nya i mindre storlek. Måste även komma i mina jobbyxor till nästa helg. Annars måste jag ha på mig mina mammabyxor som är förstora... å det är inte så snyggt när man har finbyxor och skjorta vid vid förrätningar som är förstora.

Svar på tråden förlora mamma kilon och mamma mage?