• Gräven

Vegetariskt pizzapålägg för icke vegetarianer! Ge mig tips!

Vi ska ha några bekanta och deras barn över på lördag för att baka pizza och bara umgås. Vi är vegetarianer så pålägget blir vegetariskt.

Någon som vill ge tips på pizzapålägg som är vegetariskt men som "alla" gillar?

Hittils har vi kommit på champinjoner

• Svar på tråden Vegetariskt pizzapålägg för icke vegetarianer! Ge mig tips!
  • SilverEmma

Quorn, tofu, paprika, majs, olika ostar, ananas, broccoli, jordnötter, feferoni, oliver, banan, babyspenat, zucchini, kronärtskocka...

Mitt N funkar hemskt dåligt. Barasåattnivetliksom.
  • Juppepuppe

Alltså, vegetarianer och icke-vegetarianer kan ju gilla samma sak!? Det låter på dig som om det är någon från någon annan planet som kommer. 
    Man måste inte ha kött för att gilla maten bara för att man normalt äter kött.
    Däremot kan jag tänka mig att barnen kanske är lite kinkiga med grönsaker, många barn är ju det. Så kanske lite quornfärs? 

• Gräven

Tack för alla tips Mozzarella, tomat och färska champinjoner får det bli på en av pizzorna.

Sen funderar jag på en tacopizza. det var iaf ganska poppis innan jag blev vegetarian?

Juppepuppe skrev 2013-02-22 09:27:20 följande:
    Alltså, vegetarianer och icke-vegetarianer kan ju gilla samma sak!? Det låter på dig som om det är någon från någon annan planet som kommer. 
    Man måste inte ha kött för att gilla maten bara för att man normalt äter kött.
    Däremot kan jag tänka mig att barnen kanske är lite kinkiga med grönsaker, många barn är ju det. Så kanske lite quornfärs? 
    Haha, jag förstår att det låter så men jag tänkte mer om det finns några säkra kort speciellt eftersom det blir många barn (5 barn och 4 vuxna) och jag inte har en aning om hur kräsna de (eller deras föräldrar) är med maten. Har ofta haft barnens kompisar över på middag och de har överlag varit skeptiska till vår matlagning.

ps. Vi bjöd ett par på middag en gång som köpte med sig bacon och stekte upp till pajen vi gjort och petade bort hälften av grönsakerna haha. Kändes inte så lyckat.
  • Nordanvinden08

Ngt som är jättegott är färsk spenat(ska in i ugnen), bebistomater och feta:) Feta kan bytas mot chevre:)

• Juppepuppe
    ps. Vi bjöd ett par på middag en gång som köpte med sig bacon och stekte upp till pajen vi gjort och petade bort hälften av grönsakerna haha. Kändes inte så lyckat.
    OMG! Vad pinsamt! Hur tänkte de där? "Vi kommer nog bli sjuka om vi inte äter kött till en måltid..."

Jag älskar kött och vi äter nog det till varje måltid här hemma, men när vi får vegetarianer på besök äter vi vegetariskt. Gott, men vi glömmer bort att göra det själva...  
  • Makrame

Min favorit på hemmapizza är avokado, soltorkade (och färska) tomater samt fetaost! :)

• Jisa

Jag är också vegetarian och har bjudit på tacopizza med soyafärs. Köttätarna tyckte att det var supergott och kände ingen skillnad.

Annars är det supergott med mozzarella, lite getost rostade pinjenötter, champinjoner och zucchini på pizza. När den är klar strör man på ruccola.

• Sorbus

Godaste pizzan jag vet är ett viktväktarrecept som egentligen görs på tortillabröd men som säkert blir lika gott på vanlig pizzabotten.
    Bre ut pesto på botten, strö över lite chiliflakes och läggs sedan på zucchiniskivor, halverade körsbärstomater och fetaostbitar och sedan in i ugnen. Supergott. Vill man kan man strö över lite färsk mynta eller basilika och persilja innan servering. Det tilltalar kanske de vuxna mer  än barnen dock.

Jag tycker det är rätt trevligt när man får plocka ihop sin pizza själv, så ett alternativ är att ni gör bottnarna, ställer fram olika toppings i skålar och så var och en själv välja sin favoriter.

Svar på tråden Vegetariskt pizzapålägg för icke vegetarianer! Ge mig tips!