• Anonym

Hon är personlig assistent till ett barn trots socanmälan

Vill egentligen ingenting med denna tråd men är så arg just nu så behöver skriva av mig.
    Fick precis veta att en bekant har fått jobb som personlig assistent till ett barn på 14 år. Skitbra, problemet är ju dock att den bekanta har vad jag vet minst 5 socanmälan på sig själv för sin hantering av sina egna barn.

Liksom jag skulle inte vilja att någon som inte ens kan sköta sina egna barn ska ta hand om mitt! Borde det inte vara krav från arbetsgivaren att kolla upp detta innan dom anställer någon att ta hand om barn *arg*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-22 14:48
    Vill tillägga att detta inte handlar just om min bekant så vad hon är anmäld till är orelevant. Det handlar mer om själva grejen att folk som tar hand om barn som yrke och spenderar mycket tid ensam med barnen även borde kontrolleras så hon åtminstonde sköter sig med sina egna barn eller om hon finns hos soc och kanske inte ens får ta hand om sina egna barn längre?

Folk som missköter sina hundar kan ju t.ex bli straffade att inte få äga en hund igen. Så tänk om det finns fall där folk som inte kan sköta sina egna barn ändå tillåts sköta andras ensamma.
    Och vill påpeka direkt att jag inte heller just nu syftar på dagispersonal för dom jobbar oftast i grupp och är aldrig ensamma med barnen som kanske en personlig assistent är mestadels.

• Svar på tråden Hon är personlig assistent till ett barn trots socanmälan
  • Anonym

Det kan ju vara rena nonsens anmälningar från någon dåre med livlig fantasi?!

• Anonym
    Anonym skrev 2013-02-22 11:35:27 följande:
    Det kan ju vara rena nonsens anmälningar från någon dåre med livlig fantasi?!
    Nej i detta fall är det faktiskt att hon betett sig illa mot barnen =/ iaf vet jag om 3 av dessa är seriösa.
    Men menar mer själva grejen att även om inte denna bekant har extrema anmälningar mot sig så kunde ju ändå så varit fallet och är det då inte fel av arbetsgivaren att inte kolla?

Bara tycker att jag som förälder vill kunna lita på att mitt barn är i trygga händer när jag lämnar med en personlig assistent...
  • Anonym (an)

Kanske känns jobbigt för dig som upplever henne som inte den bästa ha hand om barn men  tror inte det är rätt väg att gå att arbetsgivare ska kunna kolla upp socanmälningar.
    Är många som blir anmälda för struntsaker el helt felaktigt. Läste i en annan tråd om att man t o m borde tacka t ex förskolepersonal ifall de socanmäler en bara för de visar att de bryr sig... Ska arbetsgivare kolla upp ev soc anmälnningar är det ju katastrof att bli " falskt " anmäld.

• jashrinah
    Anonym (an) skrev 2013-02-22 11:52:08 följande:

Kanske känns jobbigt för dig som upplever henne som inte den bästa ha hand om barn men  tror inte det är rätt väg att gå att arbetsgivare ska kunna kolla upp socanmälningar.
    Är många som blir anmälda för struntsaker el helt felaktigt. Läste i en annan tråd om att man t o m borde tacka t ex förskolepersonal ifall de socanmäler en bara för de visar att de bryr sig... Ska arbetsgivare kolla upp ev soc anmälnningar är det ju katastrof att bli " falskt " anmäld.

• missan75

Är det orosanmälan du syftar på? En sådan behöver ju inte alltid vara kopplad till en förälders beteende. Man kan ju göra en anmälan där man oroas över barnet i allmänhet, utan att mamma eller pappa bär skuld.

• Anonym

Uppdaterat trådstarten med bättre förklaring :)

Svar på tråden Hon är personlig assistent till ett barn trots socanmälan