Inlägg från: Anonym (Också lat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Också lat)

Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!

Hej 

Jag vill vara med, jag är tyvärr också extremt lat och trots att jag upprepade gånger försöker ta tag i min vikt (vill gärna gå ner ca 5-8kg), så faller jag hela tiden tillbaka i gamla dåliga mönster.

Men att hålla sig till ett antal regler i 28 dagar, det ska jag klara, så mina regler är då:

Inget godis eller snask på jobbet
    Inget fika på kvällen (utom te eller vatten)
    Soppa till lunch minst 2 dagar i veckan helst tre
    Endast vin på fredag eller lördag

Promenera 45min minst tre dagar i veckan (blir svårast)

• Anonym (Också lat)

Japp jag är peppad! Ska fixa detta. Kanske kan det bli åtminstånde 3-4 kg ner på fyra veckor.

Har ätit lite onyttigt i helgen och ikväll ska jag till en kompis och kolla på Oskarsgalan så då blir det nog endel onyttigheter också. Men Imorgon gäller det! Ska också väga och mäta mig imorgon bitti.

• Anonym (Också lat)

Ja detdär med vägning är svårt. Å ena sidan blir jag bättre motiverad om jag väger mig varje dag (då undviker jag liksom frestelser eftersom jag vet att det kommer synas direkt, medan om jag bara väger mig en gång i veckan ja då kan jag tänka att det är så många dagar kvar till vägning så jag kan unna mig en liten kaka bara den kvällen...), samtidigt den gång jag gått ner som mest så hade jag inte ens en våg och vägde mig inte alls!

Tror iaf jag kommer börja med varje dag, sedan mer sällan när jag fått upp ångan lite :) 

• Anonym (Också lat)
    Anonym (#1) skrev 2013-02-24 22:17:40 följande:
    Absolut. Här kommer det (min mans recept).

1.5 kycklingfilé
    1 rödlök
    10 st champinjoner
    1 paprika
    1 burk krossade tomater
    1 dl tomatpuré
    10 coctailtomater
    1 buljongtärning (kyckling)
    1 msk mango chutney
    3 matskedar currypulver
    1 msk korriander

1. Stek löken och grönsakerna tillsammans tills de blir mjuka
    2. Tillsätt kycklingen och stek tills den är "vit".
    3. Tillsätt currypulver och stek i 1 minut
    4. Tillsätt alla andra ingredienser
    5. Låt stå och puttra på låg värme  i ca 30 minuter

mm låter jättegott :). Kanske ska prova det nästa helg.
  • Anonym (Också lat)

Hej på er,

Här har det börjat ganska katastrofalt dåligt. Kom hem jättesent igår och min man glömde ställa väckarklockan så vi försov oss såklart imorse. Hann inte äta frukost hemma utan var tvungen att köpa i cafeterian på jobbet (vi bor i USA så ni kan ju tänka er hur nyttiga deras frukostar är).

Det blev en buiscuit (typ some en scone) med ägg och bacon, samt vatten och te (utan mjölk iaf). Hade inte precis tänkt starta så onyttigt men det var inte mycket att välja på. Nu gäller det bara att stå emot sötsuget under dagen.

Vägde in mig på 60kg imorse, men hann inte mäta mig så gör det imorgon bitti.

Hoppas det gått bra för er idag!

• Anonym (Också lat)

Vad duktiga alla är!
    Jag klarade iaf dag 1 utan att äta några sötsaker. Nu ska jag klara resten också. Hann äta frukost hemma idag så det blev lite nyttigare (knäckebröd med philadelphia light och ett kokt ägg). Idag blir det soppa till lunch.

• Anonym (Också lat)

Vad duktiga ni är allihop, och vad mycket ni skriver!

Bra tips med jordnötssmör, ska testa det också.

Har klarat mig bra från sötsakerna hittills, det är svårt tycker jag, men det ska gå. Ska se till att försöka undvika allt på helgen också. Ikväll ska jag på bio så det blir en utmaning att hålla sig ifrån biogodis.

• Anonym (Också lat)

Lata Anna: Ajaj, jobbigt med tandont. Hoppas du slipper mer av det nu då. Skönt iaf att inte behöva laga.

Här visade vågen -1kg imorse och ligger nu på 59, yes! Antagligen bara vatten men känns ändå bra. Har inte hunnit med såmycket promenerande den här veckan eftersom jag har stressigt med labbande på jobbet. Men har iaf hållig mig borta från godis och det verkar ju ge resultat.

Hoppas ni alla får en bra helg!

• Anonym (Också lat)

Vad tråkigt det blev nu då. Tyckte detta var en trevligt tråd.

• Anonym (Också lat)

Här står det still just nu men har inte gått upp iaf! Jag har så otroligt mycket på jobbet just nu att jag inte haft tid för en enda promenad, trots att mitt jobb ligger precis vid en sjö som tar ca 45min att gå runt. Perfekt för lunchen eg.

Jag kämpar på med att inte äta godis och annat onyttigt, går ganska bra iaf :). Kokosfett kan jag tyvärr inte testa eftersom det inte finns att köpa här vad jag vet men annars låter det som ett bra tips!

Jag vet att precis som "slank" skrev borde man väl utesluta allt sött och onyttigt alltid men jag vill inte det heller, jag vill hitta en balans där jag känner mig bekväm och som jag kan hålla och där ingår vin chips och godis (om är i ganska små mängder). Just nu är mitt BMI ca 24 och jag vill ner till 22 eftersom det är då jag mår bäst. Inte måga kg som krävs eg så det ska nog gå.

• Anonym (Också lat)
    Anonym (o) skrev 2013-03-08 20:01:52 följande:

TS: håller du dig till 100gr så kan du ju vara nöjd det fixar du!

Ikväll har jag ätit räksallad och nu så här på kvällen bär, yoghurt  och öl korv faktiskt. Mycket gott! hittade osockrad lakrits och choklad som är "lowcarb" och utan vanligt socker ska jag mumsa på imorgon. Ett träningspass står också med på schemat.

Vad är det för lakrits? Vet du om den går att beställa online :)
  • Anonym (Också lat)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-03-11 12:25:19 följande:
    Inte bra här.... ska väga mig varje dag nu den här veckan och skippa socker helt en period. Vägde... 60,6kg idag... ung. som startvikten.... :-/ Om jag uppdaterar vikten här varje dag så kanske jag drar mig för att trycka i mig skräp hela helgen Obestämd

Min bihåla spökar fortfarande och började blöda igår, men det har blivit bättre nu idag igen. Om det inte har förändrats ytterligare till det bättre på onsdag så kommer jag gå till läkare och kräva biopsi alt. röntgen av bihålan för att utesluta det värsta (som skulle kunna vara cancer..??) Usch, att man ens tänker så. Men jag förbereder mig alltid på det värsta antar jag. Förhoppningsvis är det bara stress som utlöst det hela. Så nej, inga promenader så länge det är så här kallt! Var ute flera timmar i minusgrader i lördags och efter det blev tanden/bihålan sämre så försöker vara inne så mycket som möjligt. Har tenta imorgon också, så ska fortsätta plugga på! Och inte tänka på allt runt omkring Skrikandes På det så ska vår son opereras på torsdag, så det är mycket just nu.
    Usch vad jobbigt det låter, hoppas det snart blir bättre, att tentan och din sons operation går bra!

Här går det inge vidare just nu, förra veckan var barnen sjuka två dagar var och när jag är hemma med sjuka barn då kan jag bara inte hålla mig ifrån sötsaker. Så nu står vågen på 59,6, nästan tillbaka på min startvikt. Jag hoppas alla håller sig friska hos oss ett tag nu iaf.
Svar på tråden Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!