Inlägg från: Anonym (#1) |Visa alla inlägg
  • Anonym (#1)

Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!

Anonym (Lata Anna) skrev 2013-02-22 16:08:02 följande:
    Hej! Wow, 3-4 löppass på min 30km i veckan, DET var imponerande!

Är det konditionen du vill få upp igen eller är det både det och tappa lite i vikt? Bara nyfiken
    Nej, egentligen är väl kondisen helt ok men jag fuskar med maten och äter sånt som jag får ont i magen av.

När jag slarvar med träningen åker jag ner på 3 pass och runt 25 km i veckan och det är inte tillräckligt för att jag ska nå dit jag vill eller kunna äta det jag vill heller

Idag är det söndag och jag sprang 4 mil förra veckan, så denna tråden har redan gett resultat, haha. Men eftersom jag sprang långt igår så tryckte jag i mig bigMac, snickers och godis (för att äta upp en del av kalorierna jag bränt bort. Idag har jag ätit bättre (inget fusk) och snart väntar indisk curry (hemmagjord) med 2 dl ris och massor med vatten.

Ska man väga in sig i morgon?

• Anonym (#1)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-02-24 21:57:43 följande:
    Visst ja, om du har tid och ork någon gång får du jättegärna slänga in recept på indisk curry, har letat för fullt! {#emotions_dlg.flower}
    Absolut. Här kommer det (min mans recept).

1.5 kycklingfilé
    1 rödlök
    10 st champinjoner
    1 paprika
    1 burk krossade tomater
    1 dl tomatpuré
    10 coctailtomater
    1 buljongtärning (kyckling)
    1 msk mango chutney
    3 matskedar currypulver
    1 msk korriander

1. Stek löken och grönsakerna tillsammans tills de blir mjuka
    2. Tillsätt kycklingen och stek tills den är "vit".
    3. Tillsätt currypulver och stek i 1 minut
    4. Tillsätt alla andra ingredienser
    5. Låt stå och puttra på låg värme  i ca 30 minuter

• Anonym (#1)

God morgon.

Invägning var det ja...

Vikt: 56.9 kg
    Midja: 64 cm (smalaste under revbenen)
    Mage: 77 cm (över naveln)

Jag har inga mål att direkt gå ner i vikt. Men om jag kan tappa 1 kg och må bättre i kroppen så är jag nöjd. Jag brukar pendla mellan 55 och 56.5 beroende på vad jag ätit och var i cykeln jag är (väger lite mer över ÄL och mens).

Förhoppningsvis så ser jag lite positiva effekter av att komma igång med bra mat och träning igen. Framför allt vill jag må bättre och inte misshandla kroppen med dålig mat.

Magen vet jag inte om jag kan göra något åt då jag har fött barn och är lite större precis mitt fram på magen över naveln. Det verkar inte vilja ge sig hur mycket jag än tränar tyvärr,  så jag får nog lära mig leva med hur den "nya" kroppen ser ut

• Anonym (#1)
    Anonym (o) skrev 2013-02-25 09:16:53 följande:
    God morgon!

Sitter och äter ett kokt ägg, kaffe och frökex med getost

Vägde imorse: 63,7kg.  (målvikt som jag hade för ett halvår sedan högst 59,5)

Midjan tycker jag är så svår att mäta!! känns som det blir på olika ställen varje gång.. ska iaf försöka leta upp mitt måttband.

Hoppas ni får en bra dag och tar en promenad

X-box dance lät kul synd jag inte har x-box!            
    Mmm, det lät som en riktigt mumsig frukost. Jag ska nog gå och köpa lite lax och getost idag
  • Anonym (#1)
    Anonym (o) skrev 2013-02-25 09:57:48 följande:

Ja det var det verkligen så jag är helnöjd

Får väl erkänna att min våg är en "glädjevåg" väger minst 1 ½ kg mer på alla andra vågar.
    Äsch, det spelar väl inte så stor roll. Går du ner i vikt på din glädjevåg så har du ju gått ner i vikt på alla andra vågar också? Sen vad du egentligen väger spelar ju inte så stor roll så länge du är nöjd med det du ser i spegeln (inom rimliga gränser såklart). 

• Anonym (#1)
    Mickan76 skrev 2013-02-25 10:38:37 följande:
    Hej! Här är en till som inte har tagit tag i nyårslöftet. .. Vill gå ner ca 4 kg och allmänt bli sundare. För tillfället tränar jag inte ett dugg och äter alldeles för mkt sötsaker. Blir så trött på mig själv som har så dålig karaktär! ! Efter tre barn har det även blivit så att alla extrakilon sätter sig på magen. Har därför länge tänkt börja med plankan. Det vore härligt att känns sig lite smalare, fräschare och i bättre form när det är dags för sommarkläderna!!
    Ja, plankan är bra. Den är ju enkel att göra också eftersom man kan kasta sig ner
    där man står
  • Anonym (#1)

Ja, igår blev ingen vidare dag (tror jag har en släng av PMS också).

Började helt ok med frukost på grekisk yoghurt (10 procent). Sen åt jag 50 gram ost till mellis. Också helt ok. Sen somnade dottern och då började jag gluffa. 60 gram choklad blev det. Jag som inte ens gillar choklad Obestämd

Sen blev det 40 min promenad till mataffären och tillbaka. Middagen var pasta med köttfärssås, vilket egentligen är helt ok, men jag tog supermycket pasta och däckade sen på soffan i kolhydratkoma.

Så... idag kommer jag börja avgiftning. Sötsuget kommer från att jag åt godis i lördags efter träningen och jag vet att det går över om jag skippar de flesta kolhydraterna i 1-2 dagar.

Har ätit frukost nu och 2 koppar kaffe. Middagen blir omelette och lunchen blir köttfärssåsen från igår men med grönsaker i stället.

Solen skiner ute så jag har en promenad planerad. Minst en timme blir det och sen en kort löparrunda i kväll när min man kommer hem från jobbet.

Håll tummarna för att jag inte trillar dit nu

• Anonym (#1)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-02-26 11:02:06 följande:
    De där 60 grammen choklad springer du av dig snabbt Det var ju ändå bättre med choklad än ex. lösgodis! jag ska hålla tummarna för att du klarar det och så ska jag försöka ta åt mig lite av din spurtgnista och få min röv ut på promenad!!
    Du är bra på att tänka positivt

Det har gått bra hitills. Lite jordnötsmör på fm när suget slog till och jag har ätit lunch. Men inget fusk än så länge. Nu ska man bara tag sig i kragen och gå ut. Det är dåligt väder och kallt. Blä!
  • Anonym (#1)
    Mickan76 skrev 2013-02-26 19:05:03 följande:
    Inga sötsaker sen i förrgår! Låter väl inte så länge men för mig är det det...Ingen promenad idag, satsar på imorgon.
    Bra jobbat! Känner du att sötsuget har gett sig?

För mig blev det 2 timmar promenad i sakta mak med barnvagn och barn (som ville gå själv en del och satt i vagnen en del). Jag hoppar dock över löpningen i kväll då jag börjar känna att det kliar i halsen och jag är jäkligt frusen. Jag vill inte bli sjuk nu, det vore inget kul alls
  • Anonym (#1)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-02-26 23:07:31 följande:
    Åh, tummen upp till er alla! Suckar åt mig själv, ingen promenad eller träning för mig idag heller! Tentaperiod om två veckor så har fullt upp med plugg. Men jag har också hållit mig ifrån sötsakerna! Det är faktiskt lite jobbigt när jag pluggar mycket hemmifrån nu och sambon har mycket på jobb så han köper massa glass och har flera chokladkakor i köksfönstret... Men te, vatten och tuggummi funkar bra än så länge!
    Du kanske borde säga åt honom att lämna de där godsakerna på jobbet?

Min man är väldigt stöttande. Han lagar bra mat och gör även matlåda till mig som jag äter hemma. Då blir det mindre risk att jag sätter i mig onyttigheter.

Jag var sååååå trött igår och somnade på soffan kl 20. Orkade inte laga mat (mannen jobbade sent), så det blev 3 rostade mackor med ost och marmelad. Jag är helt dum i huvudet. Men när man är så trött och sliten som jag var så vill man bara ha något i magen, man bryr sig inte om vad det blir.

Jag vägde mig i morse och står stilla i vikt, så ingen skada skedd. Men jag blir ändå så sur på mig själv. Varför förstöra en i övrigt bra dag på det viset?
Svar på tråden Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!