Inlägg från: Anonym (o) |Visa alla inlägg
  • Anonym (o)

Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!

Mickan76 skrev 2013-02-25 21:37:54 följande:
    Nu gäller det bara att stå emot sötsuget. ..Tyvärr finns det glass hemma sedan barnkalaset igår. Jag klarar inte av att ha sånt hemma, blir så himla sugen!

Nej jag kan absolut inte ha något hemma heller. Det gäller att sanera kan du inte bjuda bort den på jobbet eller kasta? eller ta dig lite bär och kvarg/kesella ev med stevia( ett naturligt "socker" som inte påverkar blodsockret alls)
  • Anonym (o)

Vet inte vad jag förväntade mig men står still sen igår, eller rättare sagt i hg upp. Jag som varit så duktig!! ja det är ju det här med tålamod! känns som jag har mycket vatten i mig också.

Nu skäms jag men det är lika bra att skriva ner de krassa siffrorna. Mitt midjemått ovanför naveln 89 cm.  Där jag är som smalast: 80cm. Vikt: 63,8

• Anonym (o)

Jag tycker det går bra, har inget sötsug alls! men det jag är osäker på är portionstorlekarna. Jag är ju aldrig hungrig iaf. A ja det visar sig väl efter den här veckan, har jag inte gått ner något ja då äter jag väl för mycket

• Anonym (o)

Jag har gått ner 0,5kgSkrattande jippie! då måste jag göra något rätt.

• Anonym (o)
    Anonym (#1) skrev 2013-02-27 11:33:35 följande:
    Hurra! Det är ju jättebra!

Här kom mensen, så jag kan nog inte räkna med någon direkt viktnedgång på ett par dagar. Ska väga mig på måndag och se dom det hänt något då.

Tack känns jättekul och sporrande.

Jordnötssmör, vad har ni det på? äter ni mackor?  
  • Anonym (o)

Oj detta är nästan för bra för att vara sant. 62,1kg och i måndags var det 63,7 va? antagligen mest vätska men inte bara förhoppningsvis. Äter omelett och kaffe till frukost här nu.

• Anonym (o)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-02-28 12:09:14 följande:
    Lunchpaus!

Men gud, du bara rasar i vikt ju! Förvånad Vad äter du? Blir ju grymt nyfiken nu!

Jag tror det är mensen, speciellt eftersom du vägt upp emot 3kg mer vissa månader! Så oja inte över det, utan väg dig nästa gång efter mensperioden så är jag säker på att du får ett tillfredsställande minus på vågen!

Jag har fortfarande inte vågat väga mig... jag avvaktar till måndag. Drack ett glas vin igår, kanske inte var sådär jättebra....... Tyst Nåja, jag har fullt med plugg som ska avverkas idag. Visade sig att FSK är stängt imorgon, så jag förlorar en hel pluggdag..... Promenaden idag är lagd till i eftermiddag. Ska gå till COOP som ligger en bit ifrån och handla och sedan gå hem med matkassarna. Blir lite träning där! Känner att jag nog får ge mer tid åt motionen när tentorna är avverkade, tyvärr.

Hoppas ni alla får en fin dag!

Istället för mackor på morgonen äter jag frökex och ett ägg. Lunch olika grönsaker med kött, sås. Mellamål: ett äpple kvällsmat: samma som lunch och kvällsfika Skyr med lite bär

Ska kanske inte vara för kaxig får se slutet av helgen känns lite galet har aldrig varit med om att det går så snabbt! och jag vet ju innerst inne att det är bättre det tar lång tid för att det verkligen ska stanna där.

Tror mycket på att jag bytt ut mina kära mackor det är den största förändringen. Har inte ens tränat i veckan.   
  • Anonym (o)
    Mickan76 skrev 2013-02-28 21:01:18 följande:
    Ska också börja skippa mackorna! Det blir lätt många på en dag, både frukost och mellis. Är så van att det är svårt att komma på alternativ. Räknar ni andra kalorier eller drar ni in på kolhydrater eller hur tänker ni?

Ja gör det för då lär du märka skillnad på viktnedgången

Jag räknar inte utan drar ner på kolhydraterna. Om jag äter kolhydrater så är det nyttiga sådana såsom i frukt och grönsaker.
  • Anonym (o)

61,4 kg idagFörvånad  skriver ner det för jag tror knappt det är sant.

Till er som har det stressigt, var inte för hårda mot er själva. Det primära är att ni försöker göra så gott ni kan och sen börja om.

Hoppas alla får en fin dag i solenSolig    

• Anonym (o)

Tack för er uppmuntran!

Men det gick nog lite väl snabbt.. var helt skakig, huvudvärk och mådde illa igår. Kan ju vara att jag precis avslutat en pencillin kur. Så jag tog mitt förnuft till fånga och var inte lika strikt igår.. åt lite fler kolhydrater och vips upp ett kilo idag. Men som jsg skrivit förut hälsan kommer först och jag måste ha energi nu när jag har min lille son den här veckan.

Nu ska vi iaf på familjejympa jag har alltså inte gett upp tar bara det lite långsammare tills jag mår bättre igen.

Anonym (#1) skrev 2013-03-01 10:15:37 följande:
    Härligt!!

Här har det också hänt något på vågen. I morse stod den på 56.5 så ner 400 gram. Om det är vätskan som släpper eller träningen (eller båda) vet jag inte, men skönt var det i alla fall

Igår åt jag 5 kex med jordnötsmör till lunch. Det är min stora utmaning, att äta bra även när min man inte lagar mat till mig. I helgen åker han bort och jag ska laga mat till mig själv. Dottern får alltid bra mat men oftast gör jag för lite och då äter jag skräp i stället.
    Men jordnötssmör är väldigt bra för jag kände mig inte ens trött på träningen, vilket jag kan göra ibland om jag ätit dålligt.

Jättebra!! det är mitt främsta mål att jag ska vara under 60-strecket.

TS: man måste ju leva och ha lite skoj också omstart imorgon kanske?  
Svar på tråden Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!