Inlägg från: Anonym (#1) |Visa alla inlägg
  • Anonym (#1)

Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!

Anonym (o) skrev 2013-02-27 10:48:33 följande:
    Jag har gått ner 0,5kgSkrattande jippie! då måste jag göra något rätt.
    Hurra! Det är ju jättebra!

Här kom mensen, så jag kan nog inte räkna med någon direkt viktnedgång på ett par dagar. Ska väga mig på måndag och se dom det hänt något då.
  • Anonym (#1)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-02-27 11:37:49 följande:
    Ja... Skäms den här första veckan.

Vecka 1: promenad 45 min x 2
    Vecka 2: promenad 45 min x 2, pilates 20 min x 2
    vecka 3: promenad 45 min x 3, pilates 20 min x 2
    vecka 4: promenad 45 min x 3, pilates 20 min x 3

Är det alldeles för lite? Vill någon kanske hjälpa mig med ett bra "motionsschema"?

Ja, som ni ser så passar ju mitt valda nick iallafall..................
    Kosten är viktigare än motionen när du ska gå ner i vikt. Däremot så brukar motionen göra att man håller sig till bra mat (man vill ju inte förstöra det man tränat bort).

• Anonym (#1)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-02-27 14:54:10 följande:
    Haha, ja, det var ett mycket bra förslag!

Nu har vi varit hos läkaren och allt gick bra. Ska ta en kopp kaffe nu och sedan gå ut med sonen. Hoppas jag kan ta en promenad ikväll. Min man kommer alltid hem sent, kl. 19-20 då vi äter middag, så det får bli efter det i så fall. Jättefint väder har vi också! Ska ut och njuta av lite sol strax iallafall!

Skönt att höra, men blir man inte lite "fastare" i kroppen om man går ner samtidigt som man motionerar? Eller har det ingen betydelse?

Blev inspirerad av ditt jordnötssmör från något tidigare inlägg, slank ner en sådan burk idag i kundkorgen. Mycket gott till mellanmålet!

Tighta till kroppen kan du göra när du nått din målvikt, stressa inte över det nu
    Anonym (o) skrev 2013-02-27 14:56:26 följande:

Tack känns jättekul och sporrande.

Jordnötssmör, vad har ni det på? äter ni mackor?  
    Jag äter på en skorpa eller som det är på en sked. En liten tesked jordnötssmör kan linda sötsug riktigt bra.

• Anonym (#1)

Här går vikten uppåt Förvånad. 57.3 idag.

Jag hoppas hoppas hoppas att det är på grund av mensen. Jag har lagt på mig upp mot 3 kg vissa månader. Men jag har inte tränat sen i lördags och känner mig jäkligt sunkig också.

Idag har jag planerat att gå 40 min med barnvagnen och springa milen när jag kommer från lekträff i kväll. Men jag är alltid så trött och orkeslös när jag har mens att vi får se hur det blir. Löpning blir det men orkar jag inte så blir det en kortare runda

• Anonym (#1)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-02-27 18:23:15 följande:
    God kväll på er igen! Ja, vi skriver visst en del här! Jag pluggar hemmifrån mest de här två sista veckorna innan tentorna, så därför kan jag kika in här lite då och då under dagen. Bra paus när man är mellan två kapitel ex! Kände visst att jag behövde förklara mig lite, varför jag är här så ofta... Drömmer Men (lchf), jag ska ta till mig ditt råd och ta en pluggpaus-promenad imorgon istället för att logga in här! Som du skrev, man behöver ju inte vara ute en timme, det är ju bra (för både kropp och hjärna!) med bara 20 minuter!

Är så trött idag, och hjärnan känns helt såsig.... Hoppas jag kommer i säng tidigt idag så att jag får in nya rutiner med att gå upp tidigare!

Och jag tackar #1 än en gång för tipset med jordnötssmör! Räckte med ett mellanmål endast för mig idag på f.m. och vilken skillnad i hunger jag märkt när jag inte ätit någon frukt idag!! Förvånad
    Kul att det funkade
  • Anonym (#1)

Nu har jag äntligen fått till ett träningspass och det var så härligt. Det märktes att kroppen hade behov av att röra på sig.

11 km löpning blev det och totalt brände jag ca 680 kcal som jag nu inte tänker äta upp eftersom jag syndat så mycket de senaste dagarna. Förhoppningsvis går det bättre att hålla sig på den smala (haha) vägen nu när jag tränar, för då är jag oftast inte lika sötsugen.

• Anonym (#1)
    Anonym (o) skrev 2013-03-01 09:47:25 följande:
    61,4 kg idagFörvånad  skriver ner det för jag tror knappt det är sant.

Till er som har det stressigt, var inte för hårda mot er själva. Det primära är att ni försöker göra så gott ni kan och sen börja om.

Hoppas alla får en fin dag i solenSolig    
    Härligt!!

Här har det också hänt något på vågen. I morse stod den på 56.5 så ner 400 gram. Om det är vätskan som släpper eller träningen (eller båda) vet jag inte, men skönt var det i alla fall

Igår åt jag 5 kex med jordnötsmör till lunch. Det är min stora utmaning, att äta bra även när min man inte lagar mat till mig. I helgen åker han bort och jag ska laga mat till mig själv. Dottern får alltid bra mat men oftast gör jag för lite och då äter jag skräp i stället.
    Men jordnötssmör är väldigt bra för jag kände mig inte ens trött på träningen, vilket jag kan göra ibland om jag ätit dålligt.

• Anonym (#1)
    Anonym (#1) skrev 2013-03-01 10:15:37 följande:
    Härligt!!

Här har det också hänt något på vågen. I morse stod den på 56.5 så ner 400 gram. Om det är vätskan som släpper eller träningen (eller båda) vet jag inte, men skönt var det i alla fall

Igår åt jag 5 kex med jordnötsmör till lunch. Det är min stora utmaning, att äta bra även när min man inte lagar mat till mig. I helgen åker han bort och jag ska laga mat till mig själv. Dottern får alltid bra mat men oftast gör jag för lite och då äter jag skräp i stället.
    Men jordnötssmör är väldigt bra för jag kände mig inte ens trött på träningen, vilket jag kan göra ibland om jag ätit dålligt.

Edit: 800 gram har jag ju gått ner (om man räknar med viktuppgången) och då är det nog definitivt vätska. Men bra ändå
  • Anonym (#1)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-02-28 21:20:13 följande:

Inspirerande! Ja fy, här har det inte gått bra idag Var så trött i huvudet vid 14-tiden så jag tog en powernap och somnade i 30 min. Hade ställt klockan som tur var, vaknade helt dåsig. Ut i köket gick jag sedan, behövde få upp blodsockret så satte i mig en massa jordnötssmör :-/ Är glad dock att jag inte tog chokladen... men det var nog inte så bra, mycket kcal.. Nåja, några dagar kvar till måndag!
    Det är bättre att äta kalorier från nyttigt fett från nötter, än från socker. Socker lagras i större utsträckning som fett, än vad fett gör. Så jag tycker du gjorde helt rätt val.
  • Anonym (#1)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-03-01 11:38:25 följande:
    FANTASTISKT!! Helt otroligt!

Det är ju jättebra!! Med tanke på om du ska ha tant röd- vecka också!!

Förresten, har ni någon målvikt ni satsar på eller ni tänker bara köra på tills det "känns bra"?

Tack, det kändes inte lika farligt nu! Jag stod mig också ända till middagen igår som intogs kl 19.30! Det hade jag nog inte gjort om jag satt i mig choklad istället....

Jag fick mig en liten promenad tidigare idag i det härliga soliga vårvädret - till tandläkaren! Fick fruktansvärda ilningar i tänderna för ett tag sedan efter att ha använt en whitening-tandkräm vid tre tillfällen. Nu är det bara en hörntand som känns av. Min tandläkare knackade på tanden och kände efter så den inte var rörlig, och icke då. Han röntgade den också men allt såg fint ut. Så nu misstänker jag att det är bihålan på den sidan som spökar och ger ett lätt tryck över just den tanden (bihålorna går ner som en liten ficka just vid hörntänderna). Aja, känns skönt att inget var fel iallafall! Jag vet att jag har fina och bra tänder, inga lagningar heller men man blir ju orolig.

Sonen är ute på badhus med sin bästis och hennes mamma (hade gärna velat följa med!). Kanske dock inte så pigg på att visa mig i badkläder ännu.... Har bjudit dem på kanelbullefika sen, kanske inte så jättebra... men det är ju fredag Skäms. Har köpt chips och lite lösgodis till sonen inför ikväll (hans kompis kanske stannar här och ser på film/ spelar TV-spel) så jag får stålsätta mig. Egentligen handlar det väl om att jag måste lära mig att inte vräka i mig massa skit bara för "att man ska", ofta är jag inte speciellt sugen ens!

Så nu tar jag tillfället i akt och råpluggar vidare här (FSK stängt idag nämligen)!

Sorry för långt inlägg men önskar er alla en underbar soldag tillbaka Solig

Skönt att det inte var något värre. Tandvärk är inte att leka med, det tar ju över hela livet till slut.

Ang kalorier från olika typer av mat så finns det en bra (men lång och bitvis lite svår att förstå) dokumentär på Youtube som heter Sugar- the bitter truth som handlar om vad som händer i kroppen när vi äter olika typer av sockerarter.

En kille har gjort en kort och lite lättare variant av denna föreläsning som jag varmt rekommenderar:

Svar på tråden Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!