Inlägg från: Anonym (o) |Visa alla inlägg
  • Anonym (o)

Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!

Anonym (Lata Anna) skrev 2013-03-13 18:51:24 följande:

Tack! Jag är 1.66, så det är inte många kilon kvar, men de är de sega! Ingen här har ju så mycket att gå ner, tror det är därför det är så svårt, även med motivationen ibland!

Jag är 167, när jag väger 57kg(som jag knappt gjort någon gång i livet;)) är jag väldigt smal tycker jag hade varit supernöjd om jag varit du men man är ju olika

Ja du har helt rätt i det, och det är nog svårare också pga att man inte har någon övervikt direkt, kroppen sparar säkert och vill kanske behålla nuvarande vikt. Men jag vill iaf få på mig mina byxor jag hade för ett halvår sedan.

Lite sötsugen ikväll faktiskt... men det får bli lite bär med turkisk yoghurt.    
  • Anonym (o)

Förstår att du är nervös inför imorgon men det går nog hur bra som helst! hoppas du sover gott i natt ändå.

Skyr är jättebra! synd det är så dyrt bara... annars som mellanmål kan du ta med dig nötter, eller ett kokt ägg. Det är vad jag kommer på så här på rak arm  

• Anonym (o)

Jag som är en riktigt hönsmamma kan bara tänka mig hur det skulle kännas om min plutt skulle opereras... men nu gick det ju bra klart inte roligt att han kan få lite ont men ni får ta en lugn och skön helg och rå om honom.

En del viktnedgång här läser jag bra tjejer!

Jag väger idag 61,5 så jag har också gått ner och i helgen blir det inget godis what so ever! det är jag helt inställd på.       

• Anonym (o)

Haha ja det var en lite lustig kombo till frukost!  va skönt att du är bättre i tanden sådant är så frustrerande.
    ja jag har inte ätit något godis och ska inte göra det i helgen heller. Tycker inte det är värt det för då går jag upp allt jag kämpat för att gå ner i veckan. Får nog vänta med att äta godis tills jag gått ner några kilon till. Men jag är faktiskt inte ens sugen!

• Anonym (o)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-03-17 08:46:14 följande:
    Superduktigt!! Vad bra att du inte är sugen heller!

Tack! jag står dock still i vikt men man kan kanske inte förvänta sig att gå ner varje dag
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-03-17 08:57:28 följande:
    Jag hade jättetrevligt igår! Jag åt inget godis heller, blev bjuden på tacos så åt grönsaker med färs. Senare bjöds det på en stor ostbricka med salami och annat gott som passade mig väldigt bra, så inget godis alls slank ner!! Åt ju lite i fredags så har väl ändå fått min ranson. Jag tränade faktiskt också 20 min pilates igår.

Och idag väger jag 55,8!! Förvånad Helt sjukt (60,6 i måndags morse!) men får se vad vågen säger imorgon. Lite smått bakis så får verkligen passa mig för mat idag. Har fortfarande halva kladdkakan kvar som jag kan fika på sen om jag blir för sugen. Ska diska och städa lite strax med mannen innan min kära mamma kommer. Tänkte också unna mig lite shopping när butikerna öppnar, lite nya vardagstoppar behövs så det ska bli kul och det kan jag känna att jag förtjänar nu (får vara moroten så jag inte sätter i mig allt godis och chips som är kvar hemma!).

Önskar er en underbar dag och hoppas att jag får en också!
    Oj va bra!! hur har du ätit i veckan då? drar du också ner på kolhydrater eller?

Tänk att man både kan ha trevligt och gå ner  

• Anonym (o)

Ja man får vara nöjd med att inte gått upp i helgen det har du rätt i då blir det säkert neråt i veckan låter som en väldigt nyttig frukost du äter. Synd jag har så svårt för ägg för det är verkligen supemat annars!

Snart har det väl gått 28 dagar   och vi har ju faktiskt gått ner

• Anonym (o)

Står fortfarande still... och idag kunde jag inte hålla mig utan tog en macka till frukost, förvisso osötad rågsmörgås. Har börjat sakna min  kolhydrater lite mer nu.
    I helgen är det kalas och jag vet att det ska bjudas på en slag risröra, och det har jag inte hjärta till att tack nej till. Sen blir det efterätt också... och sen blir det ytterligare ett kalas med smörgåstårta. Vad gör man liksom? är rädd att jag kommer gå upp det jag gått ner. Det är den verkliga utmaningen när man är bortbjuden. Då har man ju inte så mycket val!

• Anonym (o)
    Anonym (lchf) skrev 2013-03-19 09:45:59 följande:
    Se till att äta innan kalaset. Antingen äter du lite, eller så tar du med eget och berättar att du "bantar". När jag blir bjuden på tårta så brukar jag ta med grädde och hallon, sen får den som bjuder acceptera det. Nu försöker jag att ta bort alla mjölkprodukter från maten så nästa kalas vet jag inte hur jag ska göra, bara hallon?

Bra tips, men jag tycker det känns för jobbigt att ta med eget. Och säger jag att jag bantar så säger det bara:det behöver inte du, det är ju bara en gång detta och det kan du väl unna dig!

Har gått ner till 61,1kg känns skoj men jag är inte nöjd än    
  • Anonym (o)

Nu har jag gått upp till 62kg igen vet inte vad jag gjort för fel! och ikväll bjuds det på smörgåstårta, bådar inte gott detta!

Hur är det med er tjejer? ni är så tysta    

• Anonym (o)
    Anonym (lchf) skrev 2013-03-2:-2 14:46:11 följande:
    Men man går upp och ner lite grann, går inte att hjälpa tror jag. Har gått ner 0,5 kg på en vecka nu så det tycker jag är okej. Nu väger jag 61,5 (-1,5 sedan vi började). Är ganska kort 1,56 cm men med tanke på att jag fött barn för knappt fem månader sedan så är jag nöjd (vägde 55 innan graviditet). Det är andra barnet också och då har jag hört att det går trögare.

Men anonym (o), se till att inte vara hungrig innan kalaset och ät lite grann bara så är det nog ingen fara. Så ska det bli lite varmare väder imorgon också så då kanske en löprunda passar bra? 

Jo det är väl så. Inget man ska lägga för stor fokus på bara man fortsätter på rätt spår. Oj ja det förstår jag att du är nöjd med, grattis till barnet förresten

Jag åt en rejäl bitSkäms men tänkte att det fick bli min middag. Har inte sprungit idag men dock promenerat  ikväll har jag köpt lite fläsksvålar i en liten påse, den innehåller ju inga kolhydrater iaf.
  • Anonym (o)

Ja jag tänkte på det idag nu måste det ha gått 28 dagar gått ner 2,3 kg och det är jag jätteglad för men ger inte upp än tycker den här tråden har varit motiverande, den kanske kan fortsätta? eller ni andra tjejer har tröttnat?

• Anonym (o)

Nu väger jag 60 kg synd ni slutat skriva!

• Anonym (o)

Nu väger jag knappt 57 kg!!! .-D

Svar på tråden Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!