Inlägg från: Anonym (Lata Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lata Anna)

Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!

Anonym (o) skrev 2013-03-07 12:41:16 följande:

Aha vad där ser man det var ju lite konstigt hur mkt kokosfett tar du? jag är osäker på vilken mängd som är bra när man vill gå ner i vikt.
    Man kan blanda en klick i kaffet ex (1 tsk-1 msk ung tror jag är lagom) så blir det kokoskaffe, eller i teet. Ibland steker jag i det (min variant smakar dock kokos), man kan ju baka på det också. Eller ha i en smoothie. Äter det inte så mycket denna veckan som förra, nu blir det gärna några skedar jordnötssmör istället efter att (#1) tipsade om det, det är ju så gott Skäms.
  • Anonym (Lata Anna)
    Anonym (#1) skrev 2013-03-07 20:11:38 följande:
    Jag insåg att jag hade ätit en hel burk jordnötssmör på två veckor. Själv. Mmm, det kanske kan bli för mycket av det goda

Jag har inte vägt mig idag för jag har packat ner vågen, får väga mig hemma hos mamma i fortsättningen
    Det blev 7 km löpning och 5 timmar shopping på stan = trötta ben. Jag hoppas jag brände lite kalorier på detta och kickstartade fettförbränningen, för jag känner mig ganska plufsig (men det sitter bara i huvudet).

Men nu ska vi laga oxfilé och klyftpotatis och jag tänkte ta ett glas vin också, för det är jag värd!
    En burk på två veckor? Det är ju ingenting, jag kan äta en på 2 dagar Kanske inte så bra eller?

Får jag fråga om du håller på att flytta när du packar, eller ska du renovera badrummet?

7 km löpning, det var verkligen inte illa!! Hoppas du hittade massa fint på stan!

Härligt med vardagslyx!
  • Anonym (Lata Anna)

Jag har fullt upp här, ska sätta igång och plugga vidare strax. Och min tand spökar igen.... fast tandläkaren inte hittade något. Hoppas att det bara är stress eller att den är en lättare inflammation som kommer försvinna. Ibland känns det som om jag borde gå in i väggen just nu. Och så har jag m e n s också och känner mig som en svullen ko, kan det bli värre??

Ja, jag har ju iallafall lite problem med att äta, vilket kanske är bra ur viktsynpunkt iallafall Obestämd Får väl försöka se något positivt...

Ursäkta för gnället Skäms

Anonym (Också lat) skrev 2013-03-07 13:38:42 följande:
    Här står det still just nu men har inte gått upp iaf! Jag har så otroligt mycket på jobbet just nu att jag inte haft tid för en enda promenad, trots att mitt jobb ligger precis vid en sjö som tar ca 45min att gå runt. Perfekt för lunchen eg.

Jag kämpar på med att inte äta godis och annat onyttigt, går ganska bra iaf :). Kokosfett kan jag tyvärr inte testa eftersom det inte finns att köpa här vad jag vet men annars låter det som ett bra tips!

Jag vet att precis som "slank" skrev borde man väl utesluta allt sött och onyttigt alltid men jag vill inte det heller, jag vill hitta en balans där jag känner mig bekväm och som jag kan hålla och där ingår vin chips och godis (om är i ganska små mängder). Just nu är mitt BMI ca 24 och jag vill ner till 22 eftersom det är då jag mår bäst. Inte måga kg som krävs eg så det ska nog gå.

Man kan beställa kokosfett på nätet

Vi får ta krafttag tillsammans sen efter den här stressperioden och sätta igång med motionen!

Hoppas alla får en mycket trevlig fredags kväll {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Lata Anna)
    Anonym (o) skrev 2013-03-08 13:00:50 följande:
    Väger 61.7kg idag. Kan inte låta bli väger mig varje morgon. Väldigt nöjd, för vad är det två veckor sedan tråden startades? men lite orolig hur jag ska klara helgen det är där det brukar fallera. Hur tänker ni inför helgen?
    Grattis!! Bra kämpat! Ja, det är (knappt!) två veckor sedan vi startade

Jag har tänkt att försöka hålla mig till ca 100g gott per helg och där kan också fika ute på stan räknas in. Till ikväll tänkte jag köpa jordgubbar Mörk choklad kan jag unna mig utanför den gränsen, brukar räcka med en ruta för min del då den är så bitter.

Hur brukar ditt "ätmönster" se ut på helgen då? För mig går det nog snett när allt dukas upp framför näsan och jag börjar med ett chips här, lite godis där och plötsligt är skålarna tomma Förvånad Så jag tänker testa att väga upp i förhand, min egen skål/fat och bara plocka från den. Om inte annat så blir jag ju medveten om att det är dags att sluta äta chips när min egen skål är tom! Sedan är ju valet upp till mig om jag vill äta mer eller inte, och hur det kommer gå med den biten får man ju se............
  • Anonym (Lata Anna)

Jaha, här hamnade jag i soffan med ett glas vin och en liten ostbricka istället för vid skrivbordet... Ikväll blir det panerad schnitzel, kom inte på något annat, ville inte ha färs idag igen.
    Tog en sväng genom stan och köpte en snygg topp till imorgon då vi ska åka bort över dagen, måste hitta tid att uppdatera min garderob! Men jag drar nog medvetet ut på det då jag först vill komma i bättre form...

Anonym (o) skrev 2013-03-08 14:28:08 följande:

Tack så mycket längesedan jag gick ner nu så det är skönt att det släppt lite nu iaf. Jo problemet börjar på fredagen när jag börjar plocka till mig smågodis. Tar alltid för mycket! 100gr är ju ingenting när det gäller lösviktsgodis sen börjar jag mumsa på det när jag kommer hem och kan inte sluta förrän det är helt slut även om jag mår lite illa av det... så jag borde hålla mig borta från det ett tag. Dricker man vin så är jag jättesugen på allt dagen efter och bryr mig inte lika mycket vad jag stoppar i mig och i vilken mängd.
    Hade också tänkt att ev köpa lite mörk choklad och så har jag hört att det finns sockerfri lakrits, ska leta efter det.
    Ja, vi får väl se hur det går ikväll. Jag känner mig inte alls sugen nu iallafall, men det kanske kommer sen. Åkte ner både lösgodis, glass, salta pinnar och chips i korgen och så valde jag och sonen tre mögelostsorter som vi testade nu, men de räknar jag inte som "godis" utan som ett bra mellanmål. Sedan finns det ostbågar och ännu mer chips i skåpet från förra helgen....
    Anonym skrev 2013-03-08 14:48:24 följande:
    Eller så kan du och resten av din familj välja att avstå från att äta skit?
    Ja, vi avstår också skitmat 80% av fallen.

• Anonym (Lata Anna)

Godmorgon! Hur gick det för er igår ang. godiset? Här gick det väl sådär, åt nog ganska mycket... Får se vad vågen säger på måndag.

• Anonym (Lata Anna)
    Anonym (o) skrev 2013-03-11 11:18:14 följande:
    Tyckte jag var duktig och åt inget godis och chips i lördags när jag var bortbjuden.. men igår kunde jag inte hålla mig. Åt uppp chokladkakan( en lchf-kaka men ändå) och lakritsen.
    62,5kg idag trist... men nu är det nya tag och vem vet vad som händer i veckan med vikten

hur har det gått för er andra?  
    Inte bra här.... ska väga mig varje dag nu den här veckan och skippa socker helt en period. Vägde... 60,6kg idag... ung. som startvikten.... :-/ Om jag uppdaterar vikten här varje dag så kanske jag drar mig för att trycka i mig skräp hela helgen Obestämd

Min bihåla spökar fortfarande och började blöda igår, men det har blivit bättre nu idag igen. Om det inte har förändrats ytterligare till det bättre på onsdag så kommer jag gå till läkare och kräva biopsi alt. röntgen av bihålan för att utesluta det värsta (som skulle kunna vara cancer..??) Usch, att man ens tänker så. Men jag förbereder mig alltid på det värsta antar jag. Förhoppningsvis är det bara stress som utlöst det hela. Så nej, inga promenader så länge det är så här kallt! Var ute flera timmar i minusgrader i lördags och efter det blev tanden/bihålan sämre så försöker vara inne så mycket som möjligt. Har tenta imorgon också, så ska fortsätta plugga på! Och inte tänka på allt runt omkring Skrikandes På det så ska vår son opereras på torsdag, så det är mycket just nu.
  • Anonym (Lata Anna)

Tack för alla stöttande ord! Har iallafall en mycket stöttande sambo som gör mycket som underlättar. Har bestämt att skjuta upp tentan på fredag till påsken, blir för stressigt för oss alla tre annars. Så nu hoppas jag att jag klarar den imorgon.

Har hållit mig från sötslisk idag, men nosade i en bullpåse tidigare.. Måste nog avgiftas helt ett par veckor, om det går. Får se om lite vätska försvunnit tills imorgon, är inte lika uppsvälld nu som i morse. Vi får ta nya krafttag allihop!

Förresten, tanden/bihålan vet jag inte vad det är för fel på men det är sannolikt inte cancer. Vet inte varför jag fick för mig det. Hoppas tandläkaren hade rätt och att det obehagliga försvinner snart.

• Anonym (Lata Anna)

Jaha, idag stod vikten på 58,0... måste varit 2,6kg vatten som på något sätt försvann under gårdagen!

• Anonym (Lata Anna)
    Anonym (lchf) skrev 2013-03-12 07:43:21 följande:
    Nu har jag slarvat med träningen i 4 dagar. Visar sig på vågen :( står still. Idag blir det andra bullar, ska duscha, ge dottern mat sen blir det promenad ca 2 timmar innan konditionsträning ikväll.
    Inspirerande! Här blir det bara hjärngympa i eftermiddag
Svar på tråden Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!