• Malin1994

Extrema magsmärtor v.22+4

Hejsan!
    Jag är gravid i v.22+4  men första barnet och har haft en ganska bra graviditet men sammandragningar har jag haft, alldeles så magen blir stenhård, som att jag skulle ha svalt en sten.
    Men inatt så vaknade jag vid 4 på morgonen och hade så fruktansvärt ont på vänster sida i magen, de va så j bara grät, kunde knappt prata med min sambo och han tyckte i skulle åka in men de ville inte jag, efter ca 10-15 min så avtog smärtan so setat på hela vänsta sidan av magen och i ryggen, ringde idag min barnmorska och hon visste inte vad det varv men om det kom tillbaka skulle jag åka in akut.

Är det någon annan som haft så och vet vad det är? kan tilllägga att det inte var någon vanlig sammandragning! 

• Svar på tråden Extrema magsmärtor v.22+4
  • Molly1976

Njursten kan det mycket väl vara. Eller så är det tarmarna. Jag har haft fruktansvärt ont ibland under grav pga tarmarna, fick tom krypa in till toa en natt. När jag hade suttit jättelänge så kunde jag till slut bajsa (ursäkta) och då släppte det.

Njursten har jag haft en gång när jag inte var gravid. Det gör fruktansvärt ont, fick åka ambulans från vårdcentralen. Sen kan det släppa när stenen vandrat vidare.

• Tredje gången gillt

Jag åkte på en inflammerad blindtarm för några veckor sedan och fick höra att det kan skilja sig rätt mycket på vilket vis och var man får ont. Jag hade lite krampliknande smärta och ömmade på höger sida dock. Den inflammerade tarmen retade i sin tur livmodern så därför fick jag mycket sammandragningar. Det var tydligen inte helt ovanligt att få besvär under graviditet. Även gallsten kan komma då. Får du ont igen tycker jag du ska söka. Aldrig bra att gå runt och vara orolig.

• Deo volente

Jag hade något liknande i första graviditeten. Vaknade av en kraftig smärta i Sidan. Kunde inte röra mig. Jag nästan skrek och väckte min man. Efter ett tag släppte det. Jag pratade också med min bm och hon trodde det var kramp i nån muskel eller liknande. Jag kände babyn sparka så jag blev inte rädd att det hänt något med honom men Jag upplevde det som att babyn hade fastnat med en fot i mitt revben (vet dock att det är omöjligt)

• Vackrabarn
    Malin1994 skrev 2013-02-22 17:25:22 följande:
    Hejsan!
    Jag är gravid i v.22+4  men första barnet och har haft en ganska bra graviditet men sammandragningar har jag haft, alldeles så magen blir stenhård, som att jag skulle ha svalt en sten.
    Men inatt så vaknade jag vid 4 på morgonen och hade så fruktansvärt ont på vänster sida i magen, de va så j bara grät, kunde knappt prata med min sambo och han tyckte i skulle åka in men de ville inte jag, efter ca 10-15 min så avtog smärtan so setat på hela vänsta sidan av magen och i ryggen, ringde idag min barnmorska och hon visste inte vad det varv men om det kom tillbaka skulle jag åka in akut.

Är det någon annan som haft så och vet vad det är? kan tilllägga att det inte var någon vanlig sammandragning! 
    Du åker in akut direkt såklart. Tveka inte. RING RING RING!
Svar på tråden Extrema magsmärtor v.22+4