Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Halalslakt

Deo volente skrev 2013-02-22 23:18:42 följande:
    Viseversa; Hur kan hjärnan vara medveten när själva kopplingen mellan kropp och huvud är avskuren???
    Då är man död.
    Jag kan länka till några Tjetjenska rebeller som skär halsen av några krigsfångar. Dom ser väldigt medvetna ut en bra stund efter att halsen är avskuren. Tror du kreatur fungerar annorlunda ???
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Anton Chigurh
    Ojsan skrev 2013-02-23 00:30:45 följande:
    det sägs att halshuggna reagerar med ansiktsuttryck ca 20 sekunder efteråt.
    Ungefär så, Ojsan, att påstå att dom dör direkt, som någon gör här ovan, är en jävla lögn.....
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Anton Chigurh
    LindaEfraim skrev 2013-02-23 00:37:22 följande:
    Om inte nerver och spinalen skärs av så är man vid medvetandet en stund efter. Sedan så tar det en bra stund innan man dör. Hjärtat slår tills blodet är tömt.

Är det inte mer humant att få en slaktpistol och bli medvetslös först då för djuret.
    Visst är det så, Linda, och svensk halalslakt går till precis så, djuret måste bedövas innan det töms på blod, bönen som rabblas samtidigt är tydligen godkänt i vilket fall. Vidrigheterna som finns på tuben pågår i utlandet. Och det är grymma sekvenser. Riktigt grymma....
  • Anton Chigurh
    LindaEfraim skrev 2013-02-23 00:47:51 följande:
    Anton i Sverige gör de inte så. De sätter fast djuret i en cylinder med ett hål för huvudet där en metall skena tvingar mulen upp i vädret. Sedan skär de av båda struparna samt artären och venen och sedan står djuret och frustar i upp emot 15 minuter innan det dör. För varje frust den gör så sprutar bloden från halsen flera meter. De vänder även cylindern med kossan i.
    Mycket inhumant.
    De får nämligen inte skjuta djuren med en slaktpistol för djuret kanske inte bara blir medvetslös utan dör innan strupen skärs av.
    Enligt svensk lag så skall djuret vara bedövat innan djuret strupen öppnas, om så inte är fallet är det ett lagbrott. 

Jag kan tänka mig halalslakt enligt svensk modell, så länge lagen följs till punkt och pricka, eftersom det är exakt som traditionell slakt i så fall, med skillnaden att det rabblas upp en en obegriplig ramsa samtidigt då, men djuret lider inte ett jota iaf, det är bedövat i vederbörlig ordning innan tömning av blodet inleds.

Det du beskriver är halalslakt i utlandet, Linda, och det är vidrigt. "Slaktarna" som misshandlar djuren där borde utsättas för samma behandling själva. Jo, jag menar allvar.....   
  • Anton Chigurh
    Deo volente skrev 2013-02-23 08:25:07 följande:
    Det finns ett extra känsligt område, känselkropp, brevid halspulsådern, då den skärs av, så blir djuret bedövat i samma sekund.
    Halal slakt får endast ske av vissa personer som vet exakt hur slakten ska gå till. Annat fall är inte tillåten.
    Detta går väldigt fort så varför skulle man inte kunna tillfredställa efterfrågan av kött.
    På vilket sätt skulle detta ta längre tid?
    Tar väll mer tid att först bedöva djuret.
    människor finns det en sån känselkropp som kan orsaka hjärtstopp vid ett häftigt slag mot exakt den känselkroppen, men du menar alltså att kor, tjurar, får, lam, kycklingar mm mm har en precis likadan känselkropp och att varenda jävla halalslaktare bemödar sig om att leta upp den exakta känselkroppen och klämmer till exakt där, just för att i bästa fall orsaka hjärtstillestånd på djuret som slaktas !!!

Kom igen...det där tror du fan inte på själv.

Skall jag länka till ett antal halalslakterier, så får du berätta för mig sen om slaktarna hittar dina känselkroppar, är du intresserad, Deo ???
  • Anton Chigurh
    Haskel skrev 2013-02-23 09:50:56 följande:
    Hej Älskling, så det är här du hänger nu.

Jag håller med dig om ovanstående. Bör bara tillägga att hjärtstopp, inte behöver innebära omedelbar medvetslöshet. 

Puss
    Japp, för tillfället. Vårdar du mina kalsonger väl ???

Och så för i helfvete, en bild, Haskel, du tillhör celebriteterna, du vet var, en bild, så du får vara kvar för alltid, min underbara herre. 

Vi är ofta överens. Härligt.Glad Utom när det gäller prissättning på begagnade kalsonger... 

Kram /Anton.....Hjärta 
  • Anton Chigurh
    tvetalan skrev 2013-02-25 23:34:50 följande:
    Folk verkar gå på vad som helst.. "Bara för att filmen heter halal-slakt på youtube så är det sant!" Jo för det är ju precis så det går till.. Inte. FAKTA folk lär ni inte hitta på youtube speciellt inte på sök-relevansfunktionen. Finns massa bra hemsidor där det står ingående om just den typen av slakt. Återkom när ni har läst på. Ps. Bara för att en korkad bloggerska skrivit ut ett inlägg i frustration så har set blivit världens debatt? Denna bloggerska har ingen materiell grund för sina uttalanden och hennes videos var rena propagandan. Så går inte riktig halal-slakt till. FÖR ÖVRIGT är all slags slakt hemsk. Ett djur dör ju och jag tycker att trycka in 10 grisar på 1 kvm, skjuta dem med bedövningspistol innan de blir dödade på riktigt framför sina kompisar är hemskare än att få halsen avskuren på en plats där man inte vet vad som försegår. Död på nolltid.

Ryckningarna efter är muskelryckningar        (det skulle ni veta om ni läste på.).
    Just det, så dum jag är......
Svar på tråden Halalslakt