Svenskflicka skrev 2013-02-28 22:20:14 följande:
Nu var jag inte arrogant. och ja Du/Ni har lagt fram hur slakten går till, men jag tycker att den är lika inhuman som någon annan slakt. Ni kan inte ändra min åsikt om det, bara att acceptera. Likväl som att du/många anhängare tycker att jag är rasist för att jag röstar på SD. Jag vet vad en rasist är och det är inte jag. Vad ni än tycker, så kommer jag tycka vad jag vill, det är min totala frihet.
Den info jag hade var:
1. En hemsida som lade fram halalslakt som en human slakt. Ingenting smutslastande.
2.En blogg där Tyra fått ta all möjlig kritik för att hon var kritisk till vad hon sett.
Jag har aldrig lagt fram information som skulle vara missvisande, det gäller för läsaren (du) att tolka det jag skrivit på rätt sätt.
"Vad tycker ni om den här islamiska lagen?
Den här hemsidan menar att det är den mest humana metoden att slakta djur, är det sant?
islam.se/halsa/halalslakt/
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-24 10:02
tyras.se/
Här kan ni läsa om vad som kan hända om man kritiserar islam."
Se att jag frågat efter era åsikter om slakten, jag har väl då rätt att lägga fram min??
Se dessutom att jag skrev om vad som skulle kunna hända, OM!!! Jag skrev inte att det var en självklarhet.
Så inget av det du påstår har ngt att göra med min lärarkompetens.
Du vet ju inte vad jag tycker. Du kan inte påstå att jag sagt att du är rasist. Jag ifrågasätter varför du inte alls vill ta till dig av vad andra här i tråden säger. Jag är inte ute efter att försöka
ändra din åsikt eftersom det som sagt är ett fritt val vi har att få välja hur vi lever och vad vi tänker och tycker. Det gäller även alla andra icke ariska personer som lever i Sverige. Varför jag inte vill att mitt barn ska äta griskött är min ensak och eftersom jag är troende så har jag rätt, eftersom vi har religionsfrihet i Sverige, att få välja alternativ. Varför ska jag inte få göra det? Ska vi ta bort religionsfriheten tycker du?
Filmen du länkade är ett exempel som inte stämmer överens vad halalslakt är. Varför vill du inte lyssna på det? Texten i
islam.se är korrekt och den förklarar ganska bra hur det går till. Men det jag försker säga är att den texten+filmen är fel fakta att ha till grund för diskussionen. Filmen verkar ha satt mer avtryck på dig, och det kan jag faktiskt förstå för den är vidrig, men associera inte de båda med varann!!
Du är ju inte lärare än så jag vet inte hur din lärarkompetens kommer att se ut men jag hoppas innerligt att den inte präglas av ditt synsätt på muslimer.