Inlägg från: Prudie |Visa alla inlägg
  • Prudie

Halalslakt

ummabdilleh skrev 2013-02-28 19:05:06 följande:

bra skrivet, for att inte glomma namna att det spekuleras att 300 judar var lediga fran sina arbeten den dagen terrordaden var...undrar varfor???
    Eh...så det var judar som planerade attentatet enligt dig?!? Det "spekuleras"? Av vem? Låter det rimligt enligt dig, tror du alltså på detta?
    Det fanns en period när någon hittade på att det var inga judar som dog i attentatet överhuvudtaget, och att det var såklart judar som planerade det.
    Detta är falskt och väldigt förolämpande. 

Jag skulle vilja veta vilka det är som spekulerar att 300 judar inte kom till arbetet 9/11, och om du tror att det var judar som ligger bakom 9/11.

Angående halalslakt har jag inga problem med det. 
  • Prudie
    tvetalan skrev 2013-02-28 19:33:41 följande:
    Om du läser igen så kanske du ser att ingen har anklagat judarna för någonting. 
    Angående terrordådet finns en hel del dokumentärer som visar väldigt många andra orsaker till attacken än vad media har visat oss.

Förolämpande? Det var en spekulation från en person på ett forum. Om du tycker det är förolämpande gå inte och bli muslim. Då blir du förolämpad från alla håll dagligen och ses som en terrorist och ett hot mot samhället.  
    Personen som kommenterade skrev det på ett sätt som jag uppfattar som direkt insinuerande. 
  • Prudie
    tvetalan skrev 2013-02-28 19:44:21 följande:
    Det var, som jag skrev, förmodligen en spekulation från en person på ett forum. Inget jag tycker att du ska känna förolämpande. Om någon ska känna sig förolämpad här i denna tråd så är det muslimer, tyvärr. 

Har du någon koll på koscher-slakt förresten? För det var någon ovan som frågade och jag har ingen aning förutom att jag vet att de inte tillåter någon bedövning. 
    Det är väldigt trist att människor blir förolämpade pga sin religion, oavsett vilken. Jag har inte läst hela tråden, bara sista sidan.

Jag är inte judisk så jag är inte så insatt  i kosher-slakt, men så långt jag vet är kosher- och halal-slakt väldigt lika, förutom bönerna man ber självklart.
Svar på tråden Halalslakt