Inlägg från: ettheltannatliv |Visa alla inlägg
  • ettheltannatliv

Halalslakt

Hur kan du ts driva en sån här tråd som inte är något annat än ren hets mot muslimer och samtidigt hävda att du inte har något mot muslimer? 

• ettheltannatliv
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 19:40:53 följande:
    Du kan ju inte ens komma med ett ex där jag är oseriös, orelevant, opåläst....
    om du nu vill framstå som seriös kan du ju börja med att svara på den fråga jag ställde till dig. Hur kan du ts driva en sån här tråd som inte är något annat än ren hets mot muslimer och samtidigt hävda att du inte har något mot muslimer? 
  • ettheltannatliv
    ettheltannatliv skrev 2013-02-28 19:45:05 följande:
    om du nu vill framstå som seriös kan du ju börja med att svara på den fråga jag ställde till dig. Hur kan du ts driva en sån här tråd som inte är något annat än ren hets mot muslimer och samtidigt hävda att du inte har något mot muslimer? 
    ser nu att du hade svarat. tackar för det och tar på mig läsglasögonen för jag undrar utifrån ditt svar om jag tappat läskunnigheten
  • ettheltannatliv

först skriver du: 

Svenskflicka skrev 2013-02-26 07:39:27 följande:
    Hur kan det  vara en personlig attack när jag riktar mig till alla muslimer. Det är väl en grupp med människor eller inte?  

för att sedan svara på min fråga så här: 

"Jag har inget emot muslimer i allmänhet, men när vissa individer hävdar att de har vissa rättigheter för att deras bok säger så, ja DÅ reagerar jag. "

du börjar närma dig alla rekord i att vara motsägelsefull. 

• ettheltannatliv
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 20:27:43 följande:
    Skall ni tala nedlåtande mot mig så gör det som vuxna människor ( om ni nu är det). 
    ja dessvärre är jag vuxen. med betydligt mer livserfarenhet än dig. och det är med oerhörd sorg jag lyssnar till dig och ser hur samhället utvecklats. 
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 20:26:38 följande:
    Men förstod du inte mitt tidigare inlägg. Jag är inte emot muslimer, jag är emot halalslakt!!! 
    att du fortsätter hävda att du inte är emot muslimer när du om och om igen argumenterar mot islam och muslimer lägger ribban för din diskussion väldigt låg. det blir verkligen som att prata med en vägg. 
  • ettheltannatliv
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 21:16:34 följande:
    För att vara "vuxen" så tycker jag inte att du ser samhället ur en sådan synvinkel. och bara för att du är vuxen så betyder inte detta att du har bredare livserfarenheter än vad jag har. Du har ju ingen aning om vad jag har gått igenom. 

Varför menar du att jag lägger ribban lågt? Jag har ju bara mött de argument jag fått.  
    svar på din fråga: om du läser vad jag skriver.... "att du fortsätter hävda att du inte är emot muslimer när du om och om igen argumenterar mot islam och muslimer"

= låg ribba 
  • ettheltannatliv
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 21:16:34 följande:
    För att vara "vuxen" så tycker jag inte att du ser samhället ur en sådan synvinkel. och bara för att du är vuxen så betyder inte detta att du har bredare livserfarenheter än vad jag har. Du har ju ingen aning om vad jag har gått igenom. 

vad är då enligt dig att se samhället ur en vuxen synvinkel?

och jo, jag lovar och svär att  vi inte spelar i samma liga för livserfarenhet. 
  • ettheltannatliv
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 21:29:31 följande:
    Ja, hur tycker du då att vår samhällsutveckling ser ut idag? 
    Du kan inte heller lova och svära att vi inte spelar i samma liga för livserfarenhet, då du inte känner mig och jag känner inte dig.  
    ........................
  • ettheltannatliv

ja du "svenskflicka". du får se det precis som du vill. Jag ids inte argumentera mer. goafton på dig och alla andra i tråden. 

• ettheltannatliv
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 22:07:14 följande:
    Men vem bestämmer om det är humant då? Jag anser inte att någon slakt är human. Men precis som jag och många/alla andra SD anhängare får ta personliga påhopp om både det ena och det andra så får väl de lära sig att deras religion precis som allt annat kritiseras. Det är så det ser ut. 
    då antar jag att du är vegetarian?
  • ettheltannatliv
    tvetalan skrev 2013-03-01 07:25:36 följande:
    Det var TS mening att denna tråden skulle locka andra SD anhängare och att dei skulle sitta och basha muslimer. Hon visste redan hur halalslakt går till (hon skrev det några inlägg upp), att bedövning ges men hon ville främst frambringa hur muslimer (ja hon drar ofta alla över samma kam här i tråden) reagerar när islam kritiseras.

Svenskmuslim : jag tycker synd om dig som har en sån person i din omgivning. Hoppas allt löser sig och att du får leva ett precis som du vill. Kram!
  • ettheltannatliv
    Svenskflicka skrev 2013-03-01 11:39:00 följande:
    Bra att du inte tänker diskutera för jag anser att det inte går att föra en diskussion med dig. Du LJUGER när du påstar att det jag säger inte är sant. Jag har ALDRIG varit varken rasistisk eller hatisk som du påstått innan. 
    Du tror att du står på en högre pelare än vad jag gör, Vakna upp för du är inte bättre själv.

Du vet sanningen om mig, jadu, vilken sanning?? Att jag röstar på SD, ja det vet hela familjen vid det här laget, vilken sanning pratar du som är så präktig om?? 

Accept it, jag är en del av din familj vare sig du vill eller inte. Du kommer möta mig, och vill du vara en vuxen och mogen människa så möter du mig med den acceptans jag har mött dig. 
    VA?! på vilket sätt menar du möter henne med acceptans - när du sitter och skriver om att  hon konverterat - i en tråd om hur mycket du ogillar islam?  
  • ettheltannatliv
    Svenskflicka skrev 2013-03-01 11:55:01 följande:
    Jag har inte sagt att jag ogillar det. Jag är skeptisk och kritisk.
    Hade jag inte accepterat hennes val så hade jag aldrig velat umgås med henne, då hade jag ju aldrig velat ha med henne och göra. Men jag tyckte att hon var trevlig så för mig var det ju skitsamma. 
    men du använder hennes personliga val att konvertera som ett exempel på det värsta som kan hända enligt dig - att islam brer ut sig.

och sen tycker du att hon ska acceptera dig?! 
  • ettheltannatliv
    Svenskflicka skrev 2013-03-02 12:20:22 följande:
    Då vet jag det, men då vet du också att du med största sannolikhet äter haram och efter djurplågeri. Men ditt beslut är ditt beslut. Jag har valt att tänka på djurets bästa genom att göra beslutet att inte äta kött alls.
    så du är vegetarian nu?
  • ettheltannatliv

Svenskflicka skrev 2013-03-02 13:22:13 följande:
    Har tagit beslutet när jag såg filmen hur man slaktar halal, vill varken vara en del av det eller någon annan slakt. 
    ok! så veg sen igår. det förstår jag. hela köttproduktionen kan ge en rejält med avsmak faktiskt. 
Svar på tråden Halalslakt