Inlägg från: JanaLiiN |Visa alla inlägg
  • JanaLiiN

Halalslakt

Halalslakt är FRUKTANSVÄRT, det finns inget annat ord för det.

• JanaLiiN
    tvetalan skrev 2013-02-28 19:03:10 följande:
    Har du någon källa på det där?
    Har du sett en Halalslakt?

(nu kommer FL att sätta ett mellanslag någonstans, ta bort det) 
  • JanaLiiN
    tvetalan skrev 2013-02-28 19:11:18 följande:
    Jag har faktiskt sett en halalslakt (av ett får) på riktigt och jag vet att man i Sverige måste bedöva innan man slaktar. Enligt Svensk lagstiftning är det ju tillåtet och djuret förlorar medvetandet på samma sätt som när man slaktar på vanligt sätt. Det enda som skiljer dem åt är egentligen att halalslakt kräver en viss ritual och att man skär halsen av djuret (under bedövning). Sök på google och läs hur det går till, finns säkert en bra sammanfattning och jämförelse, se bara till att inte läsa felaktiga källor. Förlita dig inte på youtubeklipp för folk kan lägga upp vad som helst där.
    Jag har sett för många klipp av samma slag för att kunna ignorera detta. Halalslakt är fruktansvärt, helt förkastligt och har inget med religion att göra i mina ögon, det är bara ren djurplågeri.
  • JanaLiiN
    tvetalan skrev 2013-02-28 19:16:19 följande:
    Ja för att hatet mot muslimer och Islam idag är enormt. Därför sprids såna här filmer för att just få fram den reaktionen du uppvisat. Om jag berättar för dig att jag sett en halal-slakt, att den var fridfull och framförallt REN och om du läser källor istället för att kolla på partiska filmer på youtube kommer du inse att all slakt egentligen är djurplågeri. Om du värnar om djurens bästa så bör du nog bli vegetarian.
    Jag äter LFRV - low fat raw vegan.

Jag har ingenting att säga om folk tror på Allah, Gud eller Den Stora Modern, men jag har saker att säga om när man plågar djur eller människor i onödan. 
  • JanaLiiN
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 19:15:14 följande:

" rel="nofollow" target="_blank">

sa har gar ett halalslakt till
    Ja, på en gård, utomhus, osv osv. Tyvärr sker det inte så på de flesta ställen, utan på löpande band i stora slakthus.
  • JanaLiiN

Jag vill inte hetsa mot muslimer utan mot djurplågeri, oavsett i vems namn den utförs. Bryr mig inte alls om vilken religion du eller någon annan tillhör.

• JanaLiiN
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 19:23:05 följande:
    enligt islam far inte djuren se varandra slaktas, sa hur ska det ske med massa djur inne i slakteri??
    Det är ganska enkelt ordnat, handlar ju bara om hur man placerar djuren, eller hur? Inte tror du att allt halalkött kommer från djur som slaktas utomhus i gräset??
  • JanaLiiN
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 19:21:56 följande:
    du menar sa som vi muslimer plagas bade i verkligheten och pa familjeliv? folk vill bestamma vad vi ska ata, hur vi ska kla oss, hur vi ska leva..fortryckta med andra ord
    Ja om ni har för avsikt att plåga djur har jag för avsikt att ha en åsikt om det - men inte för att ni är muslimer, utan för att ni plågar djur. Jag har åsikter om pälsfarmare också, och kunde inte bry mig mindre om vilken religion de råkar ha...
  • JanaLiiN
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 19:27:32 följande:
    tycker folk borde kolla pa hur deras egna djur behandlas innan slakteri som tex grisarna som at av varandra och torterades och slogs..det dar ar ett amne att prata om
    Håller med!
  • JanaLiiN
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 19:28:58 följande:

vi plagar inte djur..hade du last och sett en riktig halalslakt hade du vetat hur bra de djuren blir behandlade..har sj sett halalslakt flera ggr i muslimska lander och de djuren blev valdigt bra behandlade
    I vilka sammanhang? I en köttfabrik eller ute i gräset?
  • JanaLiiN
    ummabdilleh skrev 2013-03-01 07:11:31 följande:

har sett det ute alla gangerna , det var vi sjalva som slaktade lamm.)
    Man kan väl ändå gissa att det inte går likadant till i köttfabrikerna som hemma hos din familj...
Svar på tråden Halalslakt