Inlägg från: ummabdilleh |Visa alla inlägg
  • ummabdilleh

Halalslakt

Svenskflicka skrev 2013-02-28 09:03:46 följande:
    Finns ett flertal skolor i Sverige där man endast serverar halal. När eleverna har klagat får de svaret att de får äta ngt annat.

eleverna i dessa skolor klagar INTE, da det ar muslimska skolor, med muslimska elever som bara ater halal hemma ocksa
  • ummabdilleh
    Miss Blue skrev 2013-02-28 18:10:32 följande:
    Det serveras i svenska kommunala skolor också. Vill du så kan jag gärna länka. Mer än gärna.

ja ja, for alla lankar och allt media sager ar saaaaaa sant Flört
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 18:13:05 följande:
    hd.se/landskrona/2012/10/09/elevprotester-mot.../

Står INGET att det är en muslimsk skola. och varför skulle de ha namninsamling om de äter halal hemma. Läs artikel innan du kommenterar. 

jag vet hur lite sanning media skriver och har sett det pa tv, sa fort det handlar om islam eller muslimer, sa behover inte lasa
  • ummabdilleh
    MikNis skrev 2013-02-28 18:13:52 följande:
    Hur bemöter du detta?

hd.se/landskrona/2012/10/09/elevprotester-mot.../

Praktiska gymnasiet är knappast en muslimsk skola.

hur vet du att det inte ar det..dagis eller skolor sager aldrig ratt ut att de ar muslimskaa for att inte fa skit av folk som ar emot dom...finns muslimska skolor som har icke svenska icke muslimska rektorer med !!!
  • ummabdilleh
    Dr Love skrev 2013-02-28 18:16:34 följande:
    Staten har inte råd att tillgodose varje enskild individs önskemål om kost. Det är en kostnadsfråga. Om tillräckligt många människor har samma kostvanor anpassar man sig givetvis i den mån det är möjligt. Det verkar iallafall på pappret vara en bra lösning att servera halalslaktat då de flesta icke-muslimska människor i Sverige idag inte bryr sig om hur ett djur är slaktat så länge som det inte utsattes för onödigt lidande.
    precis..kanske majoriteten pa det gymnasiet ar muslimer...dessutom ar halalkott dyrare an icke halalkott, vilket folk kanske inte vet, sa detta ar nog ingen kostnadsfraga
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 18:20:17 följande:
    Det är väl bara acceptera fakta att ni som säger att svenska ungdomar måste lära sig att äta halalslaktat, talar emot principen. Varför skall de muslimska ungdomarna inte behöva lära sig? 

varfor ska andra folk bestamma vad jag ska ata eller hur jag ska kla mig?? har ni inget eget liv an oroa er for andras?
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 18:24:00 följande:
    Jaha, det är så det ligger till. När det är någonting som handlar om SD då är det sant, men när det handlar om muslimer, ja då är allt påhittat. Jisses ummaabdilleh, vakna upp!

tycker du borde vakna upp, da jag ar muslim och vet sanningen om islam...jag lever inte efter media utan efter islam och kanner till fakta fran ratta kallorna inte fran ignorranta folk och media som halva sveriges befolkning gor
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 18:27:11 följande:
    Ja, vi är ju sååååå rädda. Jag är inte rädd för Islam,  men religion i allmänhet skapar bara konflikter och krig. 

och gor manga av oss lyckliga, pa ett satt som ni andra verkar sakna , darfor ni smutskasstar islam hela tiden
  • ummabdilleh
    Miss Blue skrev 2013-02-28 18:32:44 följande:
    Men, titta på vad du faktiskt skrev nu...  Du vill inte att andra ska bestämma vad du ska äta. Menar du då att du har större rätt än de svenska skoleleverna som TVINGAS ät halal? Har du mer rätt?
    mar du bra? muslimska barn som gar pa vanliga dagis far inget halal slaktat kott, inte heller pa vanlig skola, sa da blir det vegetarisk mat for dom istallet..tycker inte det ar nat fel att om det ar en vanlig skola med majoriteten muslimska elever att det ska finns halalkott, men jag ser inte det som krav, da mslimska elever anpassar sig i de icke muslimska skolorna  med maten redan
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 18:34:03 följande:
    Du må vara muslim, men jag lever ändå i ett samhälle som idag präglas av din religion.
    Jag röstar inte på SD för att jag vill skicka ut alla invandrare, jag röstar på dem av många andra anledningar. Det är bl.a här jag anser att många i Sv bör vakna upp. 

vakna upp fran vada?? lev erat liv och  lat oss leva varat
Svar på tråden Halalslakt