tvetalan skrev 2013-02-26 19:15:11 följande:
Jaha så det är det som är problemet. Att "islam breder ut sig"! Får jag fråga varför du är så himla rädd för det? Vad har islam och muslimer gjort dig? Vad spelar det för roll vilken religion folk väljer att utöva?
Du borde inte vara kritisk till halalslakt, det hade du väl vetat om du läst igenom tråden. Det står en hel del bra saker som folk har skrivit. Bland annat en jämförelse mellan vanlig slakt och halalslakt, tycker att du borde läsa den och sen komma tillbaka- om det är djuren du värnar om. Är du rädd för en religion har jag nog inga råd till dig.
Jag har inte sagt att jag är rädd för något, för det är jag inte. Endast en slutsats som ni drar när man är kritisk till den samhällsutveckling vi har idag.
Folk får välja vilken religion de vill, men låt inte mig vara en del av den. Dvs jag vill inte ha halalslaktat kött bara för att koranen har det som påbud. Jag vill inte ha dubbla arbetstider som lärare för att muslimska barn skall ha ledigheter efter sina högtider. Jag vill inte höra böneutropen utanför fönstret.
Och varför borde jag inte vara kritisk till det? Jag startade tråden för att jag ÄR kritisk till det. Har bl.a en kvinna i min familj som tidigare var väääldigt kristen, så plötsligt träffar hon en muslimsk man, ja då blev hon plötsligt vääääldigt muslimsk av sig.
Jag har tidigare sagt att jag inte påstår att det är bättre på svenska slakterier, läs igenom innan du påstår att jag skulle mena att svensk slakt är mer human.
Jag är inte rädd för religion, däremot finns det otaliga bevis för att just religion är det som skapar mer krig än fred.