Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Halalslakt

Muslimer äter visst på Ikea, Mc Donalds osv.

tvetalan

Skillnad mellan halal och traditionell a la 2010-talet är att man bedövar djuret med en slaktpistol innan man skär halsen av den. Det gör man inte vid halal.

OLilly

Fast nu har ju det sagts att halalslaktat är humant när det egentligen inte är det. Det som upprör mig mest är att man gör det i religionens namn. Svenska slakterier gör det inte i religionens namn.

Fast OLilly det blir ju löjligt att du försöker rättfärdiga en dålig sak genom att visa andra dåliga saker. Istället för att säga jag är muslim och jag ställer inte upp på dessa slakt metoder som är inhumana. Gärna halal men djuret får inte lida.
    Är det svårt att ha det kravet eller yttra sig om det.

Du beter dig precis som ett barn. Men han gjorde ju så och han va värre därför gjorde jag så.

För endel människor använder Guds/Allahs namn för att göra brutala saker med det som Gud/Allah har skapat.

Jag har redan skrivit vad jag anser. Bedövning med en slakt pistol i huvudet. Tar den rätt ska djuret inte plågas.

Simon 681

Men ett djur som frustar ur blodet så det skvätter och sprutar flera meter är i mina ögon mer inhumant än ett redan medvetslöst djur där blodet bara rinner ur.

tvetalan

Så du tror inte att självmordsbombaren ser sig som troende muslim? Det tror jag och det är därför de gör det.

MikNis

Självfallet kan det gå fel när man bedövar djur. Finns även kvinnor som genomgått kejsarsnitt där inte bedövningen tagit. Men att skära upp någon utan att ha försökt bedövat först känns fel.

Sedan kan man se det så att när halalslakt blev populärt när Koranen nedpräntades fanns ingen bedövning. Det känns som om man håller kvar i gamla traditioner fast utvecklingen går framåt och att man inte vill ta sig till att utvecklingen går framåt.
    Västvärlden som till majoriteten är kristen kan iaf ta sig till ny teknik och vara humana mot allt liv även om en del inte kallar sig kristna men om man ser det som att västvärlden var det iaf förr innan sekulariseringen blev poppis. Det beror nog på att man ska älska det Gud har skapat och ha en vördnad för det. Kan man då ta till sig ny teknik så djur inte lider under sin avrättning så visar man vördnad.
    Men de som håller tillbaka utvecklingen och inte vill använda den pga att de tror att det måste göra som man gjorde för 900 år sedan pga att då fanns inte denna teknik borde inte heller sitta med annan teknik heller utan leva som deras bok säger.
    Så logga ut från FL och släng datorn,

Svar på tråden Halalslakt