Inlägg från: ummabdilleh |Visa alla inlägg
  • ummabdilleh

Halalslakt

Svenskflicka skrev 2013-02-28 18:46:23 följande:
    OM du inte ser den samhällsutveckling som vi har idag så säger jag bara lycka till. 
    (tänker inte ta den utvecklingen här) 

ja och det ar ALLA muslimers fel att det ar som det ar, ingen annans
  • ummabdilleh
    Miss Blue skrev 2013-02-28 18:43:13 följande:
    Jag mår alldeles utmärkt, har en gryta puttrande på spisen med skinkstek.

Men då får ni äta vegetariskt då. Simple as that!

bra for dig, sj har jag 2 formar med lassagne har gjorda pa halalkott ..har aldrig mott en muslim med barn pa vanligt dagis som klagar att de inte far halal..hade sj min aldsta son pa vanligt dagis och han at vegetarisk mat..ingen klagar
  • ummabdilleh
    tvetalan skrev 2013-02-28 18:50:13 följande:
    ummabdilleh : Genom historien har det alltid funnits en folkgrupp som har fått vara syndabock, ett tag brände man häxor på bål här i Sverige och för att inte nämna judehatet för inte så länge sedan. Genom historien har det varit häxor, kättare, kalvinister, katoliker, tattare, romer och judar. Idag är det Islam och muslimer. Tyvärr. Såhär låter det från politiker idag : "det muslimska hotet mot vårt samhälle mer allvarligt än klimatproblemen" (vice statsminister Espersen). 

Allvarligt talat så finns det inget vi kan säga i just denna debatt som kommer få någon av bakåtsträvarna att ändra sin åsikt.
    Tyvärr ser samhället ut såhär idag och folk som uttalar sig om något utan att vara läsa på blir bara fler och fler... Rynkar på näsan 

jag vet, men islam ar ocksa varldens mest vaxande religion, fragar sig inte folk varfor det ar det om den ar sa hemsk och dalig eller ar de pa riktigt sana idioter att de tror alla ar hjarntvattade?
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 18:47:17 följande:
    För att jag möter ditt argument på en relevant nivå eller vaddå?? 

tror inte nan i denna traden tycker du ar relevant med nat du sager, sa nej det tycker inte jag  heller
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 18:50:15 följande:
    Sa jag det?

du ar inte negativ mot nan annan an muslimer
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 18:53:15 följande:
    Men varför är det då så viktigt med halal. Eller är det viktigt ibland, men inte alla gånger?

for att  enligt  islam far vi inte ata kott om inte det ar slaktat i guds namn, det samma galler godis med gelatin..det finns halalgodis och det som inte ar det,,,som vvi inte far ata
  • ummabdilleh
    JanaLiiN skrev 2013-02-28 18:56:44 följande:
    Halalslakt är FRUKTANSVÄRT, det finns inget annat ord för det.

inte halften sa fruktanssvart som ata griskott, som man foresten inte far enligt bibeln heller eller enligt judendommen
  • ummabdilleh
    Svenskflicka skrev 2013-02-28 19:01:39 följande:
    Genom historien har det också funnits religioner som kämpat emot varandra och velat bredda ut sina territorium. 1096-1291 var det korstågen som gällde. på 600-talet var det Islam som bredde ut sig. Katolicismen var som starkast under 1200-talet, reformationen 1500 ledde till att det luterska kyrkan bredde ut sig etc etc. Religioner har alltid kämpat emot varandra. 

Jag är inte bakåtsträvande, jag vill bara inte ha ytterligare religionskrig.  

pa vilket satt ar det eller kommer bli religionskrig i sverige da?
  • ummabdilleh
    tvetalan skrev 2013-02-28 19:02:53 följande:
    Du skrev en del trevliga grejer till mig "bara" för att jag bemötte dig med motargument.

Jag tycker att man är opåläst om man låter sig luras av media. Du har läst mycket historia alltså? Grattis. Men då kommer du nog inte ihåg särskilt mycket sen i högstadiet/gymnasiet.

1) Bara för att det heter korståg betyder det inte att det endast hade religiösa orsaker Flört. En stor orsak var ekonomi och politik redan då. Jerusalem ansågs ha väldigt mycket rikedomar på den tiden och i och med den ekonomiska krisen så var det ju väldigt lämpligt att skicka iväg tusentals riddare dit. 

2) Har du läst mycket om terrordåden i USA? Vet du att det finns en hel del spekulationer om att det var planerat av USAs hemliga råd? Att det var en ursäkt att starta krig mot Iran? För att Iran har en hel del naturrikedomar, olja osv.

Jag uppmanar dig till att läsa i källor som är opartiska. Du kanske kommer fram till var som ligger bakom din (enligt mig rädsla men enligt dig själv) skeptiska syn på muslimer och islam.  

bra skrivet, for att inte glomma namna att det spekuleras att 300 judar var lediga fran sina arbeten den dagen terrordaden var...undrar varfor???
  • ummabdilleh
    tvetalan skrev 2013-02-28 19:03:41 följande:
    Folk tänker tyvärr inte alltid längre än näsan räcker :(
    eller hur? och blir paverkade av osanningar som de tror pa blint
Svar på tråden Halalslakt