tvetalan skrev 2013-02-28 19:02:53 följande:
Du skrev en del trevliga grejer till mig "bara" för att jag bemötte dig med motargument.
Jag tycker att man är opåläst om man låter sig luras av media. Du har läst mycket historia alltså? Grattis. Men då kommer du nog inte ihåg särskilt mycket sen i högstadiet/gymnasiet.
1) Bara för att det heter korståg betyder det inte att det endast hade religiösa orsaker

. En stor orsak var ekonomi och politik redan då. Jerusalem ansågs ha väldigt mycket rikedomar på den tiden och i och med den ekonomiska krisen så var det ju väldigt lämpligt att skicka iväg tusentals riddare dit.
2) Har du läst mycket om terrordåden i USA? Vet du att det finns en hel del spekulationer om att det var planerat av USAs hemliga råd? Att det var en ursäkt att starta krig mot Iran? För att Iran har en hel del naturrikedomar, olja osv.
Jag uppmanar dig till att läsa i källor som är opartiska. Du kanske kommer fram till var som ligger bakom din (enligt mig rädsla men enligt dig själv) skeptiska syn på muslimer och islam.
bra skrivet, for att inte glomma namna att det spekuleras att 300 judar var lediga fran sina arbeten den dagen terrordaden var...undrar varfor???