Halalslakt
Fortfarande har inte halalslaktat i Sverige varit human och följt lagstiftningen och djur har lidit.
Fortfarande har inte halalslaktat i Sverige varit human och följt lagstiftningen och djur har lidit.
Men fortfarande har ju Jordbruksverket kritiserat svenskt industriellt slaktat halalkött pga brister. Djur har inte blivit bedövade, "slaktarna" som är muslimer som det för övrigt måste vara vid halalslakt har inte haft utbildning för ändamålet utan är enbart muslimer och har bett för djuret innan de själva skurit av halsen och de är inte slaktare. Detta kan vi inte heller blunda för.
Miss Blue
NOTERA
De ligger ju inte alla mot öster!
Taskigt.
Kofot
Nu flyttar du fokus igen som ett litet barn.
Titta mamma det dom gör är också fel därför gör vi också det.
Man kan inte resonera så!
Tvetalan
Ändå förnekar du hur den kommersiella halalslakten går till.
tvetalan
Den där var ny. Grattis!
Fast fortfarande är diskussionen på småbarnsnivå. Titta de gör också så! Flytta fokus från det egna problemet.
Kosherslakt är inte tillåtet i Sverige.
Men hur ställer ni er som muslimer att det köttet ni äter inte är slaktat enligt ländernas regler om att det ska ske smärtfritt och att det inte görs som det står i Koranen. Att inga andra djur ska se på osv?
Halaloo
Men du kan ändå inte som muslim svara på frågan. Utan du skyller ifrån dig på andra. Titta på dom dom gör också så.
Var står du oOHalalOo?
Tycker du det är ok att det djur du äter inte har fått det där harmoniska som Koranen förespråkar?
Men om du läser tråden ordentligt så vet du vad som avhandlats och nu ställde jag dig en fråga och även alla andra med halal slakt som mat.
Du svarade på mitt inlägg som var riktat mot de jag tidigare diskuterat med i tråden som flyttar fokus från halal till kosher för titta dom är grymma dom också. Då ställde jag en fråga som du och de andra inte är villiga att svara på utan fortsätter med att kosher är grymmare. Men kosher är inte tillåtet i Sverige men det är halal. Men nu har det visat sig att halalslakt i Sverige inte följer jordbruksverkets regler.
Nej det är inte ditt fel oOHalalOo. Passande namn förresten för tråden.
Kosher är inte tillåtet eftersom judarna inte tillåter bedövning. Muslimerna däremot har bedömt att bedövning är tillåtet men det får inte göra så att hjärtat stannar utan djuret blir just bara bedövat. Men nu har det visat sig att just de personerna som utför halalslakten inte är utbildade slaktare och inte heller bedövar djuret innan halsen skärs upp. Det är förbjudet i Sverige och det är det jag ställer mig frågande till om du och de andra som muslimer tycker det är ok att man inte följer de direktiv man skrivit på för att få producera det sorts kött man vill ha. Eller tycker ni att det är ok att muslimer ställer sig över landets lagar?
Också blev det väldigt tyst då vissa tror de står över landets lagar.
Att man inte bryr sig om hur man får sitt kött utan huvudsaken är att det är gjort i religionens namn.