Inlägg från: Svenskflicka |Visa alla inlägg
  • Svenskflicka

Halalslakt

ummabdilleh skrev 2013-02-28 18:55:21 följande:

tror inte nan i denna traden tycker du ar relevant med nat du sager, sa nej det tycker inte jag  heller
    Så var har jag inte varit relevant? Har du några ex att komma med? 
  • Svenskflicka
    tvetalan skrev 2013-02-28 19:02:53 följande:
    Du skrev en del trevliga grejer till mig "bara" för att jag bemötte dig med motargument.

Jag tycker att man är opåläst om man låter sig luras av media. Du har läst mycket historia alltså? Grattis. Men då kommer du nog inte ihåg särskilt mycket sen i högstadiet/gymnasiet.

1) Bara för att det heter korståg betyder det inte att det endast hade religiösa orsaker Flört. En stor orsak var ekonomi och politik redan då. Jerusalem ansågs ha väldigt mycket rikedomar på den tiden och i och med den ekonomiska krisen så var det ju väldigt lämpligt att skicka iväg tusentals riddare dit. 

2) Har du läst mycket om terrordåden i USA? Vet du att det finns en hel del spekulationer om att det var planerat av USAs hemliga råd? Att det var en ursäkt att starta krig mot Iran? För att Iran har en hel del naturrikedomar, olja osv.

Jag uppmanar dig till att läsa i källor som är opartiska. Du kanske kommer fram till var som ligger bakom din (enligt mig rädsla men enligt dig själv) skeptiska syn på muslimer och islam.  
    Du har menat att jag spelade dum, det var då jag mötte dig med att du inte skulle vara så korrekt. Jag har mött dig som du mött mig, så gillar du inte mitt sätt att argumentera bör du se till dig själv. 
    Vaddå låta sig luras av media? Jag läser många olika tidningar och lägger ihop ett och ett. Så fort man lägger fram en hemsida som inte är godkänt ur ett PK syfte, ja då är t.ex expo ett mycket bättre ex. 
    Så fort det är någon som det visas ansiktet på, t.ex. en invandrare (och detta visas i Aftonbladet), då blir alla förfärade, usch så kan man ju inte göra. Men när samma tidning smutskastar SD, då är det ingen som lyfter ögonbrynen. 

Ännu en gång lägger du fram det hela som att jag vore en blåst jävel utan ngt innehåll i hjärnan. Kan glatt säga till dig att  jag hade toppbetyg i skolan och idag studerar till lärare inom historia. 
     När det gäller korstågen så klart fanns det många anledningar än endast religionen, men man gömde sig bakom denna.
    När det gäller terrordåden så vet jag att det har varit många spekulationer kring vem som verkligen ligger bakom, det gick tom en dokumentär som jag såg. 

• Svenskflicka
    tvetalan skrev 2013-02-28 19:05:58 följande:
    Det kommer hända hemska saker så länge folk inte respekterar varandras OLIKHETER och FRIA VAL. Så är det. Muslimer i Sverige vill leva i frid och inte bråka. Tror du inte de är trötta på att vara syndabockar hela tiden? Varför kan inte ni bara låta folk vara?
    Jag är EN person. 
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 19:06:03 följande:
    eller hur? och blir paverkade av osanningar som de tror pa blint
    Hur kan ni veta att det inte är ni som blir blåsta, och att det är ni som inte tänker längre än vad näsan räcker??
  • Svenskflicka
    ettheltannatliv skrev 2013-02-28 19:15:09 följande:
    Hur kan du ts driva en sån här tråd som inte är något annat än ren hets mot muslimer och samtidigt hävda att du inte har något mot muslimer? 
    1) Jag ville lägga upp debatten om halalslaktat kött. (Har tidigare sagt att jag inte heller är ett fan av den slakt som sker idag på sv slakterier.) Därav den första länken. 
    2)Jag vill påvisa hur folk reagerar om man kritiserar islam. Därav den andra länken. 

Jag har inget emot muslimer i allmänhet, men när vissa individer hävdar att de har vissa rättigheter för att deras bok säger så, ja DÅ reagerar jag.  
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 19:23:49 följande:

for att vi vet sanningen, som vi lart oss av ratta kallan inte av de ignorranta
    Vilken sanning? Herregud, ursäkta mig, men tror du att du står med Guds/Allahs/Jehovas/Ilohims facit...ja då tar jag dig inte seriöst för fem öre. 
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 19:29:43 följande:

som om nan tar dig seriost??
    Du kan ju inte ens komma med ett ex där jag är oseriös, orelevant, opåläst....
  • Svenskflicka
    tvetalan skrev 2013-02-28 19:31:12 följande:
    Jag skrev sluta spela dum, jag skrev inte att du var dum utan jag syftade på att du först skriver en sak och sedan skriver du en annan sak. Först värnade du om djuren och sedan skrev du i princip att du hatar muslimer? Du verkade inte konsekvent i dina argument och då ifrågasatte jag dig.

Du vet väl att tidningar oftast bara skriver dåliga saker, alltså dåliga händelser? Om det är din enda källa så borde du kanske tänka om och läsa böcker.

Om jag får ta ett exempel så verkar du, utifrån vad du läst i media, tycka att halalslakt i Sverige är mycket värre än att det faktiskt sålts hästkött till konsumenter utan att dessa haft någon aning om det? Hästar som fått medicin som inte är lämpligt för människor att äta har alltså slaktats och sålts till människor. Denna slutsats drar jag utifrån att du 1. startat en tråd om det utan att veta hur halalslakt går till. 2. argumentar vilt för att folk ska vara kritiska mot islam och muslimer när det finns värre och faktiskt mycket ALLVARLIGARE problem (och nej, halal-slakt är inte djurplågeri) inom livsmedelsindustrin idag.

Ett annat exempel: Hade det varit en muslim med skägg som mördat sin fru på toaletten så som den där toppsprinten gjorde skulle det bli ett jäkla liv. Håller du inte med om det? 

Nu ber jag dig läsa igenom det jag skriver här nedan lugnt och sansat för jag tror att du missförstår snabbt och glömmer av vad du själv skrivit. Ingen har ifrågasatt dina betyg eller din utbildning idag.

DU tog upp korstågen. Du skrev först att religion var anledning till krig idag och historien. Du tog upp exemplet korståg och skrev att det gjordes i Guds namn. 
    JAG skrev då att korstågen inte alls bara berodde på religion utan en hel del andra faktorer som du inte tog upp innan. För att belysa att krig idag mer är en maktfråga (jag kan inte yttra mig om alla krig någonsin fram tills nu så se det inte som 100% korrekt). 
    NU skriver DU att det finns många orsaker till krigen än religionen. Vilket vad vad jag påpekade och jag skrev till dig att du inte bara kan skylla på religionen. 

Var det inte du som sa att terrordåden i WTC berodde på bara religion några inlägg upp?

Du skriver i princip ett inlägg för att argumentera emot mig fastän du skriver samma sak som jag skrivit. Förstår inte varför du argumenterar emot mig då. Acceptera bara att religion inte alltid är den främsta anledningen till att folk krigar. 
    Ja, jag tycker att halalslakt  är värre än att hästkött sålts som "annat" kött.
    Jag har alltid värnat om djuren, men jag har aldrig menat att jag hatar muslimer, för det gör jag inte.
    Jag har dessutom otaligt många gånger sagt att jag är kritisk till de slaktmetoder vi har på svenska slakterier, och att man kanske skulle ta tag i dessa istället för att slakta i religionens namn. 

Åter till korstågen, jag menade att man utförde dessa krig av många andra anledningar (även om jag inte var noga med att skriva det), men sedan gömde man sig bakom anledningen att det skulle varit utfört i religionens namn. 

När det gäller WTC, vi tar alla självmordsbombare som ett bättre ex. Utförs inte dessa i religionens namn?? 
  • Svenskflicka
    Svenskflicka skrev 2013-02-24 21:44:50 följande:
    Men varför skall vi slakta religiöst bara för att det finns muslimer i Sverige? Vi har redan problem med de slakterier vi har här. (misskötsel, trångt, stressigt etc.)
    Svenskflicka skrev 2013-02-26 07:37:05 följande:
    Om det är bäst för djuret har vi nog alla olika åsikter om. Jag anser inte att det är bra på våra svenska slakterier, tvärtom, det är någonting man måste styra upp. 

Tvetalan: Här har du några av mina argument då jag sagt att vi har dålig slakt i Sverige.  Här har du BEVIS på att jag inte säger emot mig själv. 
  • Svenskflicka
    tvetalan skrev 2013-02-28 19:48:50 följande:
    Du kan väl kolla vad du skrivit tidigare där du inte verkat seriös, verkat irrelevant och icke påläst?
    Ett inlägg som jag kan hänvisa till är där du skrev att terrordåden i USA bara var p.g.a religiösa skäl, utan någon slags källa, då du själv kollat på dokumentärer som motsäger ditt uttalande. Dessutom skrev du att korstågen endast hade religiöst syfte fastän det inte heller stämmer till fullo vilket du i ett inlägg senare höll med om. 

Detta var bara ett axplock..  Vet inte om du var seriös när du skrev det eller opåläst. 
    Jag sa inte att det BARA var av religiösa skäl, jag sade att det skedde i religionens namn, att man sedan gömde sig bakom det, men jag sade aldrig att det var den ENDA orsaken. Jisses hur många gånger skall man behöva upprepa sig själv i denna tråd??
Svar på tråden Halalslakt