tvetalan skrev 2013-02-28 19:31:12 följande:
Jag skrev sluta spela dum, jag skrev inte att du var dum utan jag syftade på att du först skriver en sak och sedan skriver du en annan sak. Först värnade du om djuren och sedan skrev du i princip att du hatar muslimer? Du verkade inte konsekvent i dina argument och då ifrågasatte jag dig.
Du vet väl att tidningar oftast bara skriver dåliga saker, alltså dåliga händelser? Om det är din enda källa så borde du kanske tänka om och läsa böcker.
Om jag får ta ett exempel så verkar du, utifrån vad du läst i media, tycka att halalslakt i Sverige är mycket värre än att det faktiskt sålts hästkött till konsumenter utan att dessa haft någon aning om det? Hästar som fått medicin som inte är lämpligt för människor att äta har alltså slaktats och sålts till människor. Denna slutsats drar jag utifrån att du 1. startat en tråd om det utan att veta hur halalslakt går till. 2. argumentar vilt för att folk ska vara kritiska mot islam och muslimer när det finns värre och faktiskt mycket ALLVARLIGARE problem (och nej, halal-slakt är inte djurplågeri) inom livsmedelsindustrin idag.
Ett annat exempel: Hade det varit en muslim med skägg som mördat sin fru på toaletten så som den där toppsprinten gjorde skulle det bli ett jäkla liv. Håller du inte med om det?
Nu ber jag dig läsa igenom det jag skriver här nedan lugnt och sansat för jag tror att du missförstår snabbt och glömmer av vad du själv skrivit. Ingen har ifrågasatt dina betyg eller din utbildning idag.
DU tog upp korstågen. Du skrev först att religion var anledning till krig idag och historien. Du tog upp exemplet korståg och skrev att det gjordes i Guds namn.
JAG skrev då att korstågen inte alls bara berodde på religion utan en hel del andra faktorer som du inte tog upp innan. För att belysa att krig idag mer är en maktfråga (jag kan inte yttra mig om alla krig någonsin fram tills nu så se det inte som 100% korrekt).
NU skriver DU att det finns många orsaker till krigen än religionen. Vilket vad vad jag påpekade och jag skrev till dig att du inte bara kan skylla på religionen.
Var det inte du som sa att terrordåden i WTC berodde på bara religion några inlägg upp?
Du skriver i princip ett inlägg för att argumentera emot mig fastän du skriver samma sak som jag skrivit. Förstår inte varför du argumenterar emot mig då. Acceptera bara att religion inte alltid är den främsta anledningen till att folk krigar.
Ja, jag tycker att halalslakt är värre än att hästkött sålts som "annat" kött.
Jag har alltid värnat om djuren, men jag har aldrig menat att jag hatar muslimer, för det gör jag inte.
Jag har dessutom otaligt många gånger sagt att jag är kritisk till de slaktmetoder vi har på svenska slakterier, och att man kanske skulle ta tag i dessa istället för att slakta i religionens namn.
Åter till korstågen, jag menade att man utförde dessa krig av många andra anledningar (även om jag inte var noga med att skriva det), men sedan gömde man sig bakom anledningen att det skulle varit utfört i religionens namn.
När det gäller WTC, vi tar alla självmordsbombare som ett bättre ex. Utförs inte dessa i religionens namn??