Provera i 10 dagar?
Tagit provera i 10 dagar för att få i gång mensen hur många dagar tar det innan den kommer har nu tagit 3 dagar och inget ännu,???
Tagit provera i 10 dagar för att få i gång mensen hur många dagar tar det innan den kommer har nu tagit 3 dagar och inget ännu,???
Upp till en vecka står det väl i bruksanvisningen. För min del kom den alltid exakt 7 dagar efter sista tabletten!
Ok,har ej kollat vad det stod tack
För mig har det tagit mellan 10-14 dagar. Men en gång kom den efter ett par dagar.
5e dagen efter sista tabletten för mig :)
Sist kom den innan jag ens ätit klart tabletterna. Annars har det oftast tagit 4-7 dagar.
Ja då får vi se,4 dagen i dag,hoppas den kommer snart så ont i magen och brösten./: blödde ni mycket nör bi hade tagit provera?
Ja gjorde de dag 3-5.
Fick själv små blödning dag 8 i tablettkartan, fick aldrig någon rejäl/lång mens efter utan var så i 5 dagar ca. Men har nu fått brun/röda små blödningar sen igår. Vågar man ändå börja med ny karta imorgon isåfall? Är ju mest brunt så borde väl vara gammalt blod?
Har ni andra haft ÄL när ni tagit provera? Har ätit min första tablett karta och imorgon är jag på dag 16. Är det då man ska börja med en ny karta eller om det är dagen efter den 16 dagen?
När jag åt provera så blödde jag också i ca 5 dagar och aldrig så rikligt som "riktig" mens.
Men jag har aldrig fårr ÄL efter någon proverakur utan var tvungen att äta Pergotime för att få ÄL.
Fick min mens i går tog 5 dagar,skönt att den kom men magsmärtorna är hemska.