• Moonis

Tipsa polisen eller ej?

Vad tusen är det för jäkla människor här som sympatiserar med langaren som skiter totalt i om han drar ner barn i drogträsket eller rent av dödar något av dom på kuppen!! Ni är inte kloka någonstans!

Ts: Du absolut agera och man önskar att fler faktiskt brydde sig. Det är en sak att droga ner sig själv men en helt annan att langa till barn och få dom att också fastna i det.

Som ung vill man faktiskt känna att någon bryr sig och jag tycker synd om dom barnen vars föräldrar bara rycker på axlarna och intalar sig att det bara är en fas. Detta gör att dom kan känna sig övergivna, att föräldrarna skiter i dom.
    Detta gör det lättare att dra sig till fel människor och därifrån går det snabbt utför.
    Har man sett ett missbruk på nära håll och sett vilken skada man orsakar på både sig själv och dom nära så hade man nog tänkt lite annorlunda. 

• Moonis
    iceolator skrev 2013-02-23 19:37:00 följande:
    Jag tycker inte att folk ska bli skadade för moraliska ickebrott.
    Den "skadan" du snackar om kommer dessa tonåringar få hur många langare man än låser in och betalar milioner om året för att göra det.

Så att skada nån är bra?
    Är du lika entusiastiskt att själv råka ut för incidenter som skulle förstöra livet så som du känner till den?

Nä?
    Seriöst?
    57 inlägg innan nån kom med nått som faktiskt var vettigt.
    Eloge ska du ha.

Försäljaren dödar ingen, det om nått är dåligt för business, handeln pågår eller ute på stan eller i eget hem, det var länge sen vi bodde i naturen där man behövde bekymra sig för träsk.

Tonåringar kommer alltid göra det dom har gjort, skapa sig ett eget liv som ligger i regel långt från det vad föräldrar önskar _sig_ att förstöra för andra människor för att försöka stoppa tonåringar från att vara tonåringar är inte bara idiotiskt, det är fulständigt meningslöst och det leder inte till nått positivt för nån.

Övergivna säger du, det är precis det man blir om föräldrarna i nån moralisk yra sidar med myndigheter framför sina egna barn, det om nått har en tendens att sluta väldigt illa.

Så du menar att man ska döma världen efter egen närmiljö?  
    Ja, tonåringar kommer alltid tänja gränserna men det är därför dom behöver oss vuxna för att vägleda och dra till tyglarna lite när det går för långt. Dom behöver veta att man är där oavsett om det gäller för att ge kärlek, beröm eller vägledning och det är det som skapar trygghet!
  • Moonis
    iceolator skrev 2013-02-23 19:48:41 följande:
    Dom allra flesta skador av detta skapar samhället själv med ett krig mot sin egen befolkning som råkar föredra andra droger eller har problem med alkoholskatten i landet.

Brott skulle mer eller mindre försvinna om man legaliserade droger rakt genom skalan och satsade på fullt fungerade psykvård så sjuka skulle inte tvingas till självmedicinering...

Har du sett ett tungt missbruk på nära håll? Har du sett vad droger kan göra med en människa och framför allt,  dom att göra?
  • Moonis
    fjånkan skrev 2013-02-23 19:53:38 följande:
    Jo, tjena. Så legaliserade droger skulle inte kosta samhället något? Skulle drogerna då plötsligt bli gratis också, så att missbrukare inte behöver begå brott för att underhålla sitt missbruk? Skulle missbrukare plötsligt klara sig själva i samhället och inte behöva rehabiliteras, vårdas och erbjudas boende?
    Det är lätt att skrika legalisera droger utan en tanke på vad konsekvenserna blir.
  • Moonis
    iceolator skrev 2013-02-23 20:08:32 följande:
    Hhmm omkostnader skulle falla drastiskt då vi har droger som helst bär sina egna kostnader och producerar överskott, alkohol hör inte till dom.

Dagens absurda priser kommer från två håll, alkoskatten är ett försök att kontrollera drickandet i landet, synd att den inte funkar när man kan beställa pallar med sprit från tyskland, och dom övriga drogers prissätning kommer från illegalitet och risk, jag tror inte att nått som växer så fort man slänger ett frö i marken är värt 1-2 00 kronor grammet
    Med missbrukare menar du förmodligen heroinister och det är givetvis en gigantisk skillnad på att betala flera tusen om dagen och att betala en bråkdel.

det är även en gigantiskt skillnad på att få en produkt av garanterat styrka och att köpa grisen i säcken _varje gång_ man handlar, grisen som kan ta död på en om det är för starkt.
    i dagens läge så finns det inga kvalitetskontroller eller garantier, folk köper skit på gatan och dör av det som följd.
    i dagens läge tar vi död på missbrukare, nån hjälp får dom inte, dom får beväpnade skithuven efter sig som använder dom för att bättra på statistiken.
    istället för att få hjälpen staten _ska_ erbjuda, vi betalar för det så ser det mer ut som så att vi låter polisen trakasera dom till döds.
    kan tillägas att sverige har dubbel så höd dödlighet bland missbrukare än ex holland där man har en mer tolerant syn på vissa droger och missbruk betraktas som sjukdom folk bör omgående få hjälp för ... OM DOM ÖNSKAR DET!.

Om vi säger så här, i danmark har man testat att dela ut heroin till dom mest "hopplösa missbrukare" kriminalitet i området i form av rån och inbrott föll med 80%

Dessa har fått vård och då försvan kringliggande kriminalitet, givetvis bör det storsatsas  på psyk och misbrukarvård, vi SKA ha kapacitet att hjälpa folk i behov så dom slipper testa sig fram bland olika droger som finns att köpa eller beställa, dom ska få hjälp när dom ber om och inte om några veckor under förutsätning att dom uppfyller krav som är ganska omöjliga för dom som är som mest utslagna och kryper ditt på sina bara knän.
    En av mina barndomsvänner har hamnat på kyrkågården just på grund av den icke fungerande vården.
     både familjen och vänner kämpade han FICK ingen hjälp trots att det var uppenbart att personen var en fara för sig själv.
    Det slutade i en överdos.

Så du menar att en legalisering skulle ha räddat honom då?

Det är en sak att vården måste bli bättre för det håller jag helt klart med om men att sen tro att en legalisering skulle hjälpa är helt galet. Även om dom skulle få drogerna gratis så är det ruset dom är ute efter, det är det missbrukarna jagar och det är det som får dom att överdosera. 
  • Moonis
    iceolator skrev 2013-02-24 10:55:37 följande:
    Jag har barn tackar som frågar, du tänkte då skada dina barn i förebyggande syfte för det finns en risk att dom skadar sig själva?
    Risken är minimal men du kommer inte tveka att stå för verkliga skador både i barnets sociala tillvara och eran relation, grattis mamma du har precis diskvalificerat dig i föräldrarskapet.

mjo, om vi hade haft en utbud av droger samt skulle stå med korrekt information gällande dosering och kringfakta så skulle otestade nätdroger helt försvinna samt antal överdoseringar minska markant.

men klart bättre att fortsätta det inkörda spåret, vi förbjuder allt vad vi kan, tittar på när folk använder det oavsett vilket, vi försöker spöa upp den gråa folkmassan till underkastelse med pissdålig resultat och spenderar astronomiska summor på det.
    vi har gått så långt att vi som eden enda landet på jorden anser sig ha äganderätt över sina medborgare och staten har gett sig rätt att kontrollera vad folk har inuti sina egna kroppar samt kunna bestraffa dom för det.
    grattis sverige, det är inget annat än modern skattefinanserat slaveri.
    och folk här ställer sig bakom det, 
    Läste du ens vad hon skrev Dom tar även Alvedon, som det faktiskt står dosering på och trycker i sig långt över den rekommenderade dosen så på vilket sätt skulle detta hindra överdoseringar?
    En med missbruk vill fortfarande ha det där ruset och behöver ta mer och mer för att uppnå det och många överdoserar i jakt på detta ruset.

Jag hoppas du också inser att man blir en fara för både sig själv och andra när man tagit droger. Man förlorar allt omdöme och skulle kunna mörda utan en blinkning. Är det sånt vi vill ha fritt ute där alla ska behöva vara oroliga att ens gå ut för man vet inte vad den andra tagit för något som man möter.
    Räcker det inte med alkoholen som kan ställer till massa?

Du har verkligen ingen aning om konsekvenserna som skulle komma av att legalisera alla droger. 
  • Moonis
    iceolator skrev 2013-02-24 11:34:06 följande:
    Du behöver inte tro det för att det ska vara så, tillgången på droger överstiger tillgången, vem som helst kan köpa vad som helst inom loppet av minuter.
    usa som har både startat och drivit knarkkriget i snart hundra år har tagit den till helt nya dimensioner  dom har låst in folk i så pass skrämmande takt att dom hann inte bygga nya fängelser i tid, privata aktörer fick rycka in och fylla upp, det i sig har inte påverkat tillgången och ju mer rabiat instälning ju större nyfikenhet väcker man, tror att andel som har provat illegala droger där ligger på 60 %.
    Vad vi gör är exakt samma sak bara i mindre omfattning, vi uppvisar dock exakt samma pissdåliga resultat.
    tillgången är oförändrad och efterfrågan ökar.
    Än värre för knarkkrigare så är inställningen bland dagens unga att droger är bara droger, det är ingen dödsknark det rör sig om.

Problemet med din instälning att om man försöker forcera sin vilja på sina barn och tar till myndigheter till hjälp så är risken att det går raka vägen åt helvete, har inte ungen några problem innan så serverar man såna på silverfatt.

Det är inte deras "krig" mot knarket som skapar deras problem utan deras ofantligt långa straff om man så bara snott en choklad. Det är systemet som felar, inte deras kamp mot droger.

Sen är det inte att forcera sin vilja utan att vägleda sina barn så dom växer upp till trygga och friska individer! 
  • Moonis
    iceolator skrev 2013-02-24 11:39:47 följande:
    Du missade minska markant vad?
    Problemet är att i dom flesta fall så rör dig sig inte om missbruk, dock så finns det många som ställer likhetstecken mellan illegala droger och missbruk.

Nja, det finns några droger som har såna egenskaper, alkohol är en av dom och jag känner inte till många till som kan skicka folk över så pass kraftiga mentala spärrar.

Du missar även en annan sak, droger är fria på gatan idag, säljs av privatpersoner till privat personer utan nån som helt kontroll, nej, jag vill inte ha droger fria på gatan, jag vill ha dom legaliserade och kontrolerade så man verkligen minskar tillgången för ungar och inte bara spelar för kulisserna under tiden man skryter med beslagen.
    Samtidigt som man tar en droppe i havet till ingen nytta.

Det räcker definitivt inte med alkohol, vi behöver bredare utbud för att minska på alkoholkonsumtionen  ju färre som dricker ju bättre för alla.

Konsekvensen av att öppna upp en helt ny arbetsmarknad och sluta straffa folk för att sköta sina liv, det ställt mot att föra ett aktivt krig mot egen befolkning, jag tycker alternativ ett låter långt bättre.

Det finns flera droger som gör detta, både väl kända och nya.

Hur bra har detta fungerat med alkohol tycker du som fungerar exakt så idag?

Aha, så vi behöver ge folk ytterligare saker att bruka och missbruka fritt Obestämd

På vilka droger tycker du att man fortfarande kan leva ett normalt liv? Jag är uppriktigt nyfiken.  
  • Moonis
    iceolator skrev 2013-02-24 11:48:02 följande:
    Det kan du, gå ut på gatan och fråga, det har jag gjort av ren nyfikenhet, det tog mig tio minuter innan jag hade en påse cannabis i handen, folk speciellt ungdomar var mycket hjälpsamma.

Du kanske inte är medveten om men alla har vi saker vi tycker om att göra, dom allra flesta kommer inte ge upp sådana saker oavsett vilka hot blir uttalade och dom allra flesta missbrukar inte sina hobbys.

60 % av befolkninge använder eller har använt illegala droger man kan få dödstraff för där borta, anser du att det är uppmuntrande siffror som tyder på att kriget är framgångsrik och nära upplösning?

Hur "vägleder" man utan att skada om barnet har bestämt sig att man snackar skit och denna ska fortsätta med det som görs?

men nu har jag inte tid längre, har annat att göra, får se om jag hinner nått senare

Du började skylla "kriget" mot droger på deras överfulla fängelse och jag ville upplysa dig om att det handlar om deras system i helhet, inte "kriget" mot knarket.

Den finns det många sätt att vägleda sina barn och det gäller att prata om allt och visa att man bryr sig och att dom kan komma till en vad det än gäller.
    Min mamma fick tex. reda på att jag planerade att röka på när jag va runt 16-17. Jag bodde hos hennes vän då för jag kom inte överrens med min pappa och det va hon som upptäckte lappen och gick direkt till min mamma.
    Vi har alltid varit väldigt öppna i vår familj och när hon tog upp detta med mig så varken skrek eller hotade hon. Hon förklarade att hon va besviken för vi hade redan gått igenom detta med droger tidigare så jag visste ju att detta inte va bra. Jag rökte aldrig på som det va planerat.

Båda mina föräldrar har erfarenhet av droger från dom va unga och många av barndomsvännerna på pappas sida (mamma hängde mest med hans vänner sen) är döda idag pga. drogerna.
    Min dåvarande pojkvän va fast i heroinet och missbrukade även tabletter. Han begick självmord efter flera misslyckade försök att bli ren. Han blev 20 år och hade hållit på sen han va runt 12-13.
    Min sambo höll även han på innan vi träffades och han skulle aldrig vilja att hans barn hamnade i samma skit. Det har inte gått så bra för dom vännerna heller och en av dom körde ihjäl sin bästa vän påverkad.

Jag har flera andra egna erfarenheter också så jag har sett många sidor av ett drogmissbruk och det är sällan en vacker syn. Det är därför det gör mig så förbannad att se människor förespråka droger när det förstör så många liv. 

Svar på tråden Tipsa polisen eller ej?