• fluu

Tipsa polisen eller ej?

Självklart ska du tipsa polisen! Det här med att du skvallrar är bara trams,leder ditt tips till att drogerna blir svårare att få tag på så har du gjort något gott för dina kompisar.

Jag skulle tipsa polisen om det så var min sambo eller mitt barn som åkte dit. Det är för deras bästa i längden.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • fluu
    iceolator skrev 2013-02-23 19:40:53 följande:
    Det blir dom inte, priserna ökar liksom vinsten och droger svämmar över landet, vem som helst med nån hundring på fickan kan få tag på vad som helst inom loppet av minuter.
    Gissa vad, vi har inte resurser för att tvinga folk till underkastelse eller eller tvinga alla att leva efter en norm.

Det är synd att du skulle medvetet skada ditt barn eller personen du så kallad älskar, det är precis sådant jag tycker borde vara straffbart.

Så du tycker det.
    Varför tar du inte och betalar av egen ficka vad det kostar att "sätta ditt dom jävlarna"?

Konstigt. Jag som ändå växte upp i ett väldigt kriminellt och oroligt område och gick på stadens gangsterskola har inte en aning om hur man får tag på vare sig alkohol eller droger illegalt. Det har inte mina vänner från samma område heller. 
    Kanske för att jag var ganska  hårt hållen och mina föräldrar skyddade mig. Det ledde till att jag kunde vara ute hela nätterna och klara mig på egen hand från tidig ålder utan att råka i trubbel eller göra något dumt.

Nej,för gissa vad? Jag vill inte att de jag älskar ska ägna sig åt något så pass skadligt son droger. Speciellt inte som minderårig. Skulle göra allt i min makt för att få dem att sluta,även något så pass drastiskt som att anmäla till polisen.
    Visst jag är moralkärring trots min unga ålder och vi för en ganska hård uppfostan eller snarare kommer vi göra det när barnet blir äldre. Det också för att försöka ge henne en så pass stadig grund och så mycket förnuft att hon inte gör något så idiotiskt och onödigt som att exempelvis börja med droger.

Med din inställning hoppas jag inte att du har några barn.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
Svar på tråden Tipsa polisen eller ej?