Inlägg från: Anonym (VA FAN!!!!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (VA FAN!!!!)

Tipsa polisen eller ej?

Känns hemskt o se hur vissa skriver här inne....ska man skita i att anmäla eller tipsa polisen för att det kan kosta samhället en massa pengar om o när det blir en rättegång??
    Hur jävla mkt tror ni inte det kostar samhället om man låter dessa människor fortsätta????
    SKÄRP ER!!
    Det är pga er som dessa människor finns ute på gatorna o härjar helt fritt!!
    Ungdomarna ska man väl i första hand ta hand om så att dem kanske t.om lägger av med detta skit, låter man dem hållas så fortsätter dem ju iom att dem märker att det är lätta o snabba cash!!
    Föräldrarna kanske inte äns vet om vad deras ungar håller på med!!
    JAG skulle bli jävligt glad om ngn anmälde min son om han höll på med sånt skit o jag inget visste om!!
    HERREGUD, man blir ju fan mörkrädd här inne....
    SJÄLVKLART ska detta anmälas, sen om man kan tipsa anonymt eller inte vette fan, men det ska helt klart fram till polisen!!!!

• Anonym (VA FAN!!!!)
    iceolator skrev 2013-02-23 16:40:58 följande:
    Vad är poängen att skada dessa människor?
    Är det för att uppfylla nån form av sadistiskt begär?
    För rent praktiskt så hindrar man ingen tonåring att berusa sig i mer än en kvart när man sätter ditt en langare.

Antingen har du inte alla hästar hemma, du kan DEFINITIVT inte ha egna barn som sitter o säger dessa saker!!
    Man måste väl starta någonstans, eller hur????
    Låter man det vara så flödar det helt fritt och öppet på gatorna tillslut!!!!
    Blir fan mörkrädd, langar själv eller??
    Skada ungdomarna,det är väl FÖR FAN langarna som skadar dem????
    INTE dem som faktiskt vill hjälpa dem o se till att dräggen som langar till dem försvinner från gatorna??!!!!!!
  • Anonym (VA FAN!!!!)
    iceolator skrev 2013-02-23 17:08:21 följande:
    Hhmm vad tycker du är viktigare egentligen, att milioner till instanser som saknar sådana, vården, äldreomsorgen, psykvården eller ska vi skita i alla som blir utan hjälp på grund av bristande resurser bara så vi kan STRAFFA en man bara för att?
    Det kostar INGET att låta dessa fortsätta, inte en krona.

Nej, fel igen, det är på grund av våra törstiga och nyfikna tonåringar som langare finns, dom fyller utt behov som finns.
    Ungarna kommer aldrig lägga av "med sånt skit" dom kommer prova sig fram och välja ut vad som passar dom i framtiden, det fungerar i alla fall inte att bruka våld som det förespråkas av vissa här.
    Allt man uppnår är att man skapar en gigantiskt klyfta mellan tonåringar och vuxenvärlden, nått man bör undvika in i det sista då _det_ är nått som kan förstöra för tonåringar och omvandla tonårsfestande till missbruk.
    En tabbe må nga föräldrar har begått genom att överreagera normalt beteende och överdramatisera.

JAg har själv hållt på en jävla massa i mina unga dagar o vet vad jag talar om, ÖNSKAR innerligt att ngn hade tagit tag i mig o sätt till att jag fick ett straff..
    SJÄLVKLART kommer ungdommarna sluta, det förstår vi alla, men det är inte det vi talar om nu..
    Nu talar vi om ts kompisar som håller på o han frågar vad han ska ta sig till..
    I detta läge tycker jag han ska anmäla, mga bäckar små som man brukar säga..!!
    Självklart tar ungdomarna till det billigaste o enklaste vägen, inte så konstigt..
    dem vill en sak o det är att bli höga, fulla eller bara få sig en cigg, du tycker inte då att man ska försöka stoppa dem där innan saker o ting går för långt??
    Dessutom kan det bli till en fördel att anmäla så att föräldrarna blir varske om hur deras barn beteer sig o gör bakom ryggen på demÄ!!!!
    Det är trots allt föräldrarnas ansvar o se till att äns barn skärper sig!!!!
    Men vet dem inte hur dem håller på så kan det ju bli lite svårt där!!!!
  • Anonym (VA FAN!!!!)
    iceolator skrev 2013-02-23 17:11:36 följande:
    Jag har barn, och jag lurar mig inte nånstans att dessa kommer ha drog och sex oskulden i behåll när dom blir myndiga.
    Det flödar öppet och fritt på gatorna, inget man kan göra åt och att ge sig på folk i ren frustration tyder bara på ett kolossalt misslyckande.

Hur menar du att langarna skadar ungarna? åker ungarna på spö om dom inte köper det dom vill ha eller vad menar du?
    Tycker synd om dina barn då iom ditt tänkande..
    SJÄLVKLART kommer en del testa saker....
    Det är en del av vardagen idag o en del av deras utveckling....tyvär...dock inte för alla som tur är!!
    Hur dem skadar ungdomarna, snackar inte om våld här vännen, pratar om allt skit dem säljer till dem..
    HUR kan dem veta att dem får det dem vill ha till att börja med..
    Langarna ser till att dem får sin sprit eller drog o ungdomarna missbrukar det, vad kan hända då????
    En människas hjärna är fullt utvecklad när dem är runt 25, så en ungdom på 15-16 år kan inte ta rätt beslut o se till vad som faktiskt kan hända om man dricker spriten man inget vet om innehållet!!!!

• Anonym (VA FAN!!!!)

Dessutom så vet man ju att risken ökar med våldet om en person påverkad av vad som!!!!
    Inget nytt med det!!!!
    Och iom att langaren har sålt skiten till dem så har han därmed också skadat dem..!!!!
    Tråkigt att du som förälder tycker som du gör..!!
    Ponera att ett av dina barn hamnar på sjukan för överdos, eller spritförgiftning, eller halvt ihjälslagen av ngn som är påverkad där man vet att skiten kommer från langarna...
    Vi säger i detta läge att du tom vet vem langaren är....du skulle inte försöka ta lagen i egna händer eller fösöka åtminstonde få tag i människan eller anmäla den människa till polisen då??
    Du skulle tycka det var helt ok av den människan att hen sålde till ditt barn????

• Anonym (VA FAN!!!!)
    iceolator skrev 2013-02-23 17:20:56 följande:
    Det är väl inte allt för avancerat att börja skriva undert citatet och inte mitt i?
     hur som helst, du VET vad du talar om?
    Grattis, trevligt hur du skyller dina gamla misstag på andra men ingen är skyldig till dina handlingar mer än du.
    "det förstår alla" du menar att du känner några nykterister eller jehovas vittnen som inte använder några droger?
    Grattis igen men vi kan rakt av säga att 100% av samhället har varit berusat på nått vid ett eller annat tillfäle och minst 95 % av samhället intager nån form av drog vid valda tillfällen, hur menar du att ungdomar kommer att sluta?

Men du har fortfarande inte svarat på min fråga, vad anser du vara viktigare, resurser till instanser som idag felerar att hjälpa folk (folk dör som följd vettu) eller ska vi ta miljarder och fortsätta att skada individer?

Nej, jag tycker inte att man ska "stoppa" dom, det brukar i regel resultera i att man tar befintliga ickeproblem och gör dom till oövervinliga hinder.
    Föräldrars uppgift är att fostra och guida sina barn, det är inte polisens eller moralisters avdelning alls.

Oj, ja ska vi ta oss till med dagis fasoner nu oxå....väldigt mogen!!
    Hur mkt tror du inte att det kostar sjukvården, polisen o andra instanser med alla ungdomar som får tag på sprit o droger från langare??????????
    Någonstans måste man ju börja!!!!
    Jag vet att mga har hållt på med ngt vare sig det är sprit eller droger, har jag inte sagt ngt om..
    Jag skyller inte mina problem på andra, läs ist vad jag skriver!!!!
    Men när man är i den åldern så vet man inte alltid vad som är rätt o fel, det ligger på föräldrarna..!!!!
    Som sagt..tycker det är tragiskt att du som förälder tycker såhär....

• Anonym (VA FAN!!!!)
    iceolator skrev 2013-02-23 17:25:30 följande:
    jag tycker mer synd om barn till moralister knarkkrigare och annat pack, barnens förebilder vissar sig att vara ynka mobbare som njuter av att skada andra.
    Dom lär sig att det finns människor som är sämmre och ska sparkas på så fort man får chansen, sen undrar man var mobbning kommer ifrån när det är precis det vad föräldrar lär ut.

Alla, det ingår i livet att prova eller rättare sagt hitta sina egna gränser.
    Ja, jag märker att du konsekvent snackar om elefanter medan jag försöker diskutera äpplen.
    Så om du börjar snacka om äpplen så kan vi komma nånstans för just nu dansar du bara runt ämnet utan att beröra den.

missbruk, är ett starkt ord, eller i alla fall har varit fram tills folk har helt vattnat ut begreppet genom att per automatik slänga det ordet omkring sig när det inte finns nån missbruk inblandat, om folk bara viste vad MISSbruk innefattar så skulle det genast bli mycket enklare.

I regel så vet man exakt vad spriten innehar, det står på etiketten, hembrännarnas tid är sen länge över.

Hahahahaha, fy fan vilken rolig prick du är..
    Fortsätt du att betee dig som om du fortfarande gick på dagis, så kan jag säkert hitta ngn annan här inne att diskutera moget och vuxet på....
    Stackare!!!!

En fråga....hur TROR DU att missbrukare startar sin karriär????
    INTE är det av att bara sitta på sitt rum iafl..!!
    Tycker du ska läsa på lite ist, men det kanske du inte behöver för du verkar ju redan veta allt!!!!
  • Anonym (VA FAN!!!!)
    iceolator skrev 2013-02-23 17:29:51 följande:
    Du vågar inte ens stå med ditt namn när du skickar våldsmän på nån?
    Patetiskt.

Mycket bra må jag säga, angivare är inte mycket värda. 
    Alla som läser denna personens inlägg....IGNORERA...
    Denna människa verkar endast vara ute efter att göra folk irriterade, hen verkar tro sig veta allt!!
    Så gå inte in i fällan att börja diskutera saker med denna människa, tro mig, man kommer inge vart...
    Speciellt inte när hen befinner sig på dagisnivå!!!!
  • Anonym (VA FAN!!!!)
    iceolator skrev 2013-02-23 17:34:53 följande:
    Inte allt, jag läser om dom olika drogers effekter regelbundet då temat intresserar mig samt så blir jag mycket skrämd över att se hur folk använder sin moral för att med gott samvete kunna låta andra misshandla folk man inte tycker om.
    Fega kräck som inte vågar göra nått själva utan skickar beväpnad personal på folk.

Vet du att det är endast nån enstaka procent det handlar om?
    dom allra flesta har och kommer aldrig få problem med sina droger, dom allra flesta tonåringar kommer även ha  en vild period i sin uppväxt där dom testar sig fram, det är normalt.
    vad som inte är normalt är föräldrar som får moralisk psykbrytt och ringer myndigheter, det skapar ottryghet hos dom som trodde att dom kunde faktiskt lita på sina föräldrar.
    om man väljer att ställa sig på myndigheters sida och inte sitt barn så är det troligt att barnet blir skickat till sponsrade knarkskolor där barnen lär sig allt dom behöver veta om droger i stort, där det inte fanns några problem skapar man missbrukare.

Har jag snackat om att man ska skicka våld på ngn....ääääh.....nä!!!!!!
    OJ, du har inte mkt koll du vännen....skygglappar på hör jag...
    Men visst tro på din story, det verkar du må bra av!!!!
    Tänker förövrigt inte diskutera med dig mer iom din dagisnivå och trångsynta inställning o tro till hur faktiskt människor o i detta fall ungdomar är!!!!
    Hare gott nu vännen o jag hoppas verkligen att du lär dina barn rätt saker nu så inte dem hamnar fel....!!!!
  • Anonym (VA FAN!!!!)
    Anonym (tjej) skrev 2013-02-23 13:25:22 följande:
    Jag vet var alla under 18 år köper sina cigg, sprit och droger där jag bor. 
    Jag tycker det är fruktansvärt när jag ser dessa osäkra 13-14-åringar som redan håller på med sån skit. Men vad kan man göra? 

Några jag känner, som är 15, håller på med det dagligen. Jag försöker att inte umgås med dem, men då vi går i samma klass kan man ju inte göra något annat.
    Men, jag håller själv inte på med något. Jag försöker så gott det går att förklara hur dumt det är att de håller på med sånt, men givetvis så är det inget dem bryr sig om. 

Vad hade ni gjort? Tipsat polisen var man kan få tag på sakerna? Eller bara låtit det vara? Jag känner mig samtidigt dum om jag skulle "skvallra" på mina "kompisar". 
    I grund och botten är de säkert hur snälla och goa som helst. De har det bra ställt jämfört med många andra, de har haft en bra grund att stå på. 

Hur ska jag göra? 
    Som svar på din fråga!!
    Jag tycker absolut att du ska tipsa polisen, tydligen på mga här inne så kan man tipsa anonymt..
    Är du orolig för att dem ska veta vem du är som du anmäler så ska du definitivt ta det anonymt..
    Försök tänka positivt att du faktiskt kommer o kan hjälpa mga av dina vänner för framtiden!!
    Lycka till =)

Svar på tråden Tipsa polisen eller ej?