Är sjukligt rädd för andar
Det är som så att jag är väldigt rädd för andar . Detta är inte normalt anser jag. Jag förstår inte varför jag är så rädd för sånt. Jag vet att folk kan vara det, men jag själv tycker min rädsla är så jäkla överdrivet. En granne under mig dog häromdagen och jag inbillar mig att han ska spöka hos mig. Jag vågar inte ens gå framsidan för jag är rädd för att se fönstret där han bodde. Att jag ska se något i fönstret. Och när hissen åker förbi hans våning så tittar jag inte ut för jag vill inte se våningen. Jag kunde knappt sova i natt för var rädd att det skulle spöka hos mig. Somnade fem i morse. Inbillade mig att han som dog här under skulle banka och gapa på mig. Inbillningen var så jäkla stark att det nästan kändes verkligt och jag blev nästan rädd. När jag fick veta att en annan person hade hängt sig vid ett dagis nära mig, så kändes det nästan som att jag skulle spy. Hur normalt är det egentligen?
Jag vet att andar inte är farliga. Många försöker trösta mig med det, men det hjälper inte alls eftersom det inte ens är det jag är rädd för. Jag är rädd för att höra att en ande gör något, att någon ska röra mig eller att jag ska se något eller känna att någon är här.