• Emmaelisabeth90

Är sjukligt rädd för andar

Det är som så att jag är väldigt rädd för andar . Detta är inte normalt anser jag. Jag förstår inte varför jag är så rädd för sånt. Jag vet att folk kan vara det, men jag själv tycker min rädsla är så jäkla överdrivet. En granne under mig dog häromdagen och jag inbillar mig att han ska spöka hos mig. Jag vågar inte ens gå framsidan för jag är rädd för att se fönstret där han bodde. Att jag ska se något i fönstret. Och när hissen åker förbi hans våning så tittar jag inte ut för jag vill inte se våningen. Jag kunde knappt sova i natt för var rädd att det skulle spöka hos mig. Somnade fem i morse. Inbillade mig att han som dog här under skulle banka och gapa på mig. Inbillningen var så jäkla stark att det nästan kändes verkligt och jag blev nästan rädd. När jag fick veta att en annan person hade hängt sig vid ett dagis nära mig, så kändes det nästan som att jag skulle spy. Hur normalt är det egentligen?

Jag vet att andar inte är farliga. Många försöker trösta mig med det, men det hjälper inte alls eftersom det inte ens är det jag är rädd för. Jag är rädd för att höra att en ande gör något, att någon ska röra mig eller att jag ska se något eller känna att någon är här.

• Svar på tråden Är sjukligt rädd för andar
  • Enniie

Jag kan relatera till det du skriver. Men jag tror nog att du måste arbeta lite för att bli kvitt den värsta rädslan. Du blir liksom fångad, av att du tror saker, som du egentligen inte vet så mycket om, eller ser heller för den delen.

Jag "tror" på sådant, om man nu kan uttrycka sig så. Men jag har också fått säga det till mig själv många gånger, att dom är inte farliga. Dom vill inte skada oss, osv. Skulle man få "besök", så kan man säga till sig själv att denne bara vill hälsa på, för att se om DU har det bra.

Saker KAN hända. Men just vad är du rädd för SKA hända? Har det hänt något tidigare som gjort att du är rädd?    

• 3 barns mamma84

Finns inget du ska vara rädd för.
    Gjorde han dig illa innan han dog kände du dig hotad av honom då han levde ?
    Om inte så lev livet.  

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Duckan

Har du stött på många andar? Jag är inte helt okej med tanken på att göra det, men jag tror att sannolikheten att jag gör det är mycket liten.

• 3 barns mamma84

Jag har stött på andar (goda och onda)
    Dom onda var hämska jag glömmer ALDRIG den dagen jag blev jagad !!
    Trodde banne mig att jag skulle få hjärtklappning.
    Dom goda det är helt okej för mig många fall så vet jag vilka som hälsar på mig på dagen och på kväll/natten.
    Men bara då alla är borta eller om alla sover.
    Det vet jag faktist inte varför tror för att dom vet att mig kan man lita på.
    Det bästa är att jag kan få varningar om saker och ting som händer mina nära och kära och MIG men det har hänt många ggr att jag inte har lyssnat och då har saker hänt och det har varit hämska
    Är (synsk) av mig har fått detta ifrån min pappas sida och har till och med blivit kallad av en präst ''Demon''        

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Är sjukligt rädd för andar