Inlägg från: sär skriven |Visa alla inlägg
  • sär skriven

Vem är FLs främsta ordbajsare?

Jag har inte röstat av ett skäl; jag tycker inte att epitetet "ordbajsare" är en komplimang och därför skulle jag röstat på den som postar meningslös smörja. Möjligheten att vederbörande tar detta som en komplimang gör att jag inte röstar.

Så.

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • sär skriven
    Anton Chigurh skrev 2013-02-24 15:07:29 följande:
    Hade du röstat på mig Säris, om jag varit med på listan ???

Glöm nu för helvete inte att jag Älskar dig nu för tiden....Hjärta 
    Nej det hade jag inte gjort.
  • sär skriven
    Anton Chigurh skrev 2013-02-24 15:10:29 följande:
    Nu Älskar jag dig ju ännu mer. 

Ingen fetmarkering. Ingen kursivering. Enbart för din skull, Säris....
    Mnåh! Uppskattas!
  • sär skriven
    M C skrev 2013-02-24 15:49:09 följande:
    Tramspottor! 
    Låta bli att rösta för att man inte gillar ordet ordbajsa!

*rullar med ögonen*   
    Nej inte alls för att jag ogillar ordet, utan för att jag ser det som en förolämpning och om jag ville dela ut en förolämpning vill jag inte att mottagaren ska ta det som en komplimang. *blänga tillbaka*
  • sär skriven
    M C skrev 2013-02-24 16:47:06 följande:

Hur skulle du skriva då? Vilket ord täcker in den sanslösa mängd inlägg vissa här får ur sig per dag? Eller när det är en halvmeter långa inlägg?

Jag menar, det är ju inte kvalité vi diskuterar. 
    Nej, därav förolämpningen. Ordbajsare är någon som ägnar sig åt substanslöst dravel utan egentlig kärna. De är bara sjukt irriterande, i synnerhet i seriösa diskussioner. Så frågan är inte vilket ord jag skulle använda istället - för "ordbajsare" är rätt ord - utan vad jag lägger i ordets betydelse.
  • sär skriven
    Trailer trash TT skrev 2013-02-24 16:50:51 följande:
    Jag gillar att bli kallad orbajsare men sen är jag ju inte heller direkt normalTungan ute
    Men precis! Därför kan jag ju inte rösta. Om jag tar dej som exempel utan att egentligen mena någonting med det;

Ponera att jag tycker att TT skriver innehållslösa, kvantitativa nonsensinlägg som inte tillför diskussionen någonting mer än att sidantalet rullar iväg. Rent dravel som mest är irriterande att läsa och som jag till slut hoppar över eftersom det inte ger något. Då vill jag kanske lägga min "ordbajseri"-röst på TT. Men om hon tar det som en komplimang har ju min röst tappat sin funktion.
  • sär skriven
    M C skrev 2013-02-24 17:00:42 följande:

Fast jag ordbajsar ju en hel del, totalt poänglöst, och kallar det för berättelser.
    Inte på FL väl?
  • sär skriven
    Orcha skrev 2013-02-24 17:44:30 följande:

Jag hade tagit det som en komplimang. Tror jag.
    Det beror iofs på motiveringen, vilket folk tydligen "glömt" att posta.

(jag ordbajsar f.ö. aldrig vilket märks på min nolla i denna omröstning)
    Fast varför är det en komplimang att vara substanslös?
  • sär skriven
    Jellybeanbaby skrev 2013-02-24 17:54:04 följande:
    Ordbajsare är inte bara substanslösa dock. Se vad jag klistrade in i nomineringstråden. Det finns fler än en definition.
    Men om jag ska rösta måste jag väl utgå från min egen definition?
  • sär skriven
    Octavarium skrev 2013-02-24 17:56:01 följande:

ordbajsa

(vardagligt) skriva eller prata mycket där innehållet antingen är nonsens eller fullt av överflödig information–Det gäller att ordbajsa mycket, för vi måste skriva hela tio sidor! (vardagligt) använda sig av krångliga och/eller fina och fackspråkliga ord i syfte av att få det att framstå som att man är påläst och vet mer om ett ämne än vad man egentligen gör–Jag lyckades att få MVG på seminariet utan att ens ha läst på genom att istället bara ordbajsa!
    Men precis, och vilket alternativ man än vänder sig till så är ordbajseri en förolämpning snarare än en komplimang. Att genom att använda onödigt krångliga ord för att verka kunnig är ju inte särskilt smickrande eftersom det mer eller mindre utesluter att man är kunnig.
Svar på tråden Vem är FLs främsta ordbajsare?