• Amandaa92

RUL oro

Snart är det dags. På onsdag ska vi på ultraljud för att kolla så att allt ser bra ut och jag är så nervös att jag mår illa när jag tänker på det. Alla är ju oroliga, det vet jag. Vissa mer, andra mindre, och det är ingenting man riktigt kan göra något åt. Min fråga är: jag gjorde ett vul i vecka 12+(3-4) och fick se ett hjärta som slogoch en bebis som sprattlade. Gör det är riskerna för att hitta något fel nu i vecka 19 mindre? Skulle vara så skönt om det var så.

• Svar på tråden RUL oro
  • Nattafnatta
    Amandaa92 skrev 2013-02-24 10:50:08 följande:
    Snart är det dags. På onsdag ska vi på ultraljud för att kolla så att allt ser bra ut och jag är så nervös att jag mår illa när jag tänker på det. Alla är ju oroliga, det vet jag. Vissa mer, andra mindre, och det är ingenting man riktigt kan göra något åt. Min fråga är: jag gjorde ett vul i vecka 12+(3-4) och fick se ett hjärta som slogoch en bebis som sprattlade. Gör det är riskerna för att hitta något fel nu i vecka 19 mindre? Skulle vara så skönt om det var så.

Klart att det gör risken mindre för att något ska ha hänt! Glad Men risken för att något ska hända kommer oavsett aldrig försvinna hur långt in i graviditeten du kommer, men det vet du säkert.
    Jag gjorde mitt senaste vul i vecka 12+2, allting såg jättebra ut. Gjorde sedan RUL i vecka 18+2 och allting såg då också jättebra ut. Dagarna innan RUL föreställde jag mig också det värsta tänkbara och målade verkligen fan på väggen, -men helt i onödan! Såklart kan man ju aldrig veta hur det för tillfället är innan man gjort en undersökning, men oro innan rul är med all säkerhet vanligare än att inte vara orolig! Du ska se att allting ser bra ut Glad Det finns väl inget som talar emot det?  
  • Musungen

Tycker du ska vara lugn :) redan i v. 8 när vi dig bebisen hjärta sa han att vi skulle pusta ut och njuta av de lilla livet :) kub såg jättebra ut och rul va fantastiskt!! :) jag är 19+0 och känner inget.. Men bebis är sprallig och har de toppen!!

• Amandaa92

Ja det är sant. Jag var tidigare mest rädd för att bebisen inte längre skulle leva då det hände en vän till mig alldeles nyligen. Men efter ett besök hos barnmorskan då hon kände att livmodern växte som den skulle blev jag lugnar, känner även rörelser. Det jag är orolig över nu är att den ska ha något fel so, gör att man kan behöva göra abort, vilket jag inte skulle klara av. Men detär som ni säger, man får försöka njuta ochinte tänka på allt sånt. Och stor grattis till er ! Skönt att det sett bra ut för er :D

• minipaj

Jag gjorde rul i tisdags och var sååå orolig. Jag sov inte på nätterna utan all min tid gick åt att vara orolig och nervös. Hade gjort vul i vecka 8, och jo har man sett ett hjärta ticka så är det mindre risk att det ska vara något fel nu. :) För mig gick det super bra.

Tror inte att du behöver oroa dig, du har ju sett hjärtat och händer det något gör det oftast det innan hjärtat ens börjat slå. (enligt min barnmorska och många andra) :)

• Angelica

Känner också oro inför RUL. Att de inte hittar nåt hjärta som slår och sånt. KUB tickande hjärtat på med 158. Precis som i v9. Men magen växer så det knakar. Märker det på vinterjackan som börjar bli lite mer trång över magen. 7/3 har jag mitt RUL.

• Amandaa92

Tack för alla som lugnade mig! Idag fick vi se våran älskling, och allt var bra. En liten flicka ska komma till oss, beräknad 28 juli. Helt underbart. Nu känner jag mig så sjukt lugn, harmonisk och lycklig. Och Angelica, hör av dig hur allt går. Kommer säkert gå super för dig också :) inte långt kvar nu!

• Nattafnatta
    Amandaa92 skrev 2013-02-27 19:53:37 följande:
    Tack för alla som lugnade mig! Idag fick vi se våran älskling, och allt var bra. En liten flicka ska komma till oss, beräknad 28 juli. Helt underbart. Nu känner jag mig så sjukt lugn, harmonisk och lycklig. Och Angelica, hör av dig hur allt går. Kommer säkert gå super för dig också :) inte långt kvar nu!
    Grattis!! Skrattande Underbart! Måste bara få fråga, när hon tittade könet, vad sa hon då hon antog att det var en flicka? Har också nämligen fått höra att vi ska få en flicka på rul! Glad Man oroar ju sig över felsägningar..
  • Amandaa92

Hm hon sa inte så mycket varför. Nåt om två streck kanske men vet inte ifall det var om det eller om hon pratade om nåt annat. Haha förlåt men jag var helt uppe och svävade undee hela ultraljudet. Vad sa dom till er?:)

• 878909
    Nattafnatta skrev 2013-02-27 20:36:00 följande:
    Grattis!!  Underbart! Måste bara få fråga, när hon tittade könet, vad sa hon då hon antog att det var en flicka? Har också nämligen fått höra att vi ska få en flicka på rul!  Man oroar ju sig över felsägningar..

till en vän sa de flicka... ut kom en pojk så man kan aldrig vara 100% säker :))
  • Angelica

Nu har vi tittat på bebben. Den mådde prima. Men moderkakan satt lågt så det blir ett UL till i v.32 för och se om den flyttat upp sig. Annars blir det planerat snitt.

• Musungen

Angelica, samma här! Hur tänker du ang snitt? Ja är inte ett dugg orolig, hellre ett planerat än ett akut pga olika anledningar :)

• Angelica

Får hoppas att moderkakan flyttar upp. Snitt skrämmer mig. Födde naturlig väg förra gången och det gick snabbt och lätt och hoppas det blir så denna gången också.

Svar på tråden RUL oro