• Anonym (concertaadd)

HJÄLP!! hungrig vid insättning av concerta !??

Ni med erfarenhet av concerta snällla hjälp mig! Har tidigare för något år sedan ätit concerta mot add . Då gick jag ner mycket i vikt. Nu tre år senare har jag börjat igen och står nu på 36mg concerta på morgpnen och 10mg mediniket på em kväll.

Jag har sådana svält känslor sedan jag började med concerta igår. Är inne på andra dagen nu.

Jag är livrädd att fortsätta med min hetsätning som den hjälpte empot sist jag åt concerta. Jag är så rädd att gå upp o vikt....

Snälla har de vart liknande för någon av er de första dagarna ???!!

När kom biverknigen viktmminskming för er?kan de vända för mig?är överviktig så kan inte gå upp mer.

Ja har sådana svält känslor sedan säg tog första pillret

• Svar på tråden HJÄLP!! hungrig vid insättning av concerta !??
  • mammamebarn

Har en son som går på Concerta, tyvärr startade hans bivekningar direkt med minskad aptit så jag har nog inget bra svar.
    Kanske du kan ta frukt eller grönskaer istället när du känner dig super hungrig?
    Annars tror jag att du får stå ut ett par veckor innan det vänder, i värsta fall går det inte över utan du kan behöva annan medicin.  

Ställ inte frågan om du inte kan hantera svaret.
  • Anonym (K)

Jag har ätit concerta till och från i några år, som högst 90 mg å lägst (efter upptrappning) 54mg, i början mår jag ofta illa och är inte hungrig, men detta går över efter några veckor. Jag har sj bulimi så det brukar hjälpa mej avbryta hetsätningen och när jag vart fri från hetsätning några veckor är det lättare att stå emot... Så som tur är har jag aldrig upplevt svältkänsla av concerta. Kanske det är för att din metabolism ökar pga ökad hjärtfrekvens å blir mer hungrig för att kroppen går på högvarv? Eller så är du på för låg dos för att få biverkningarna minskad hunger...

• tulipankreks

Hej,
    jag tar conserta 18 mg nu inne på tredjedagen o jag är helt med dig, jag är konstant hungrig och vill äta hela tiden, och äter ofta. Trodde det skulle vara tvärt om.

• Anonym (C)

Man blir väl hungrig av knark?

• Anonym (.)

Har exakt amma problem! Är inne på den tredje dagen med 18 mg och jag är outhärdligt hungrig! Hur kan detta komma sig???

Svar på tråden HJÄLP!! hungrig vid insättning av concerta !??