• Anonym (My)

Tips på present till mig själv?

Jag har nyligen avslutat 3,5 års högskolestudier och skulle vilja köpa/ge något till mig själv som ett minne och som en belöning för dessa år. För en del kanske det inte låter så märkvärdigt, många pluggar på högskolan, det är en del av livet. Men jag separerade från min man veckorna innan jag började plugga och blev då, 30 år gammal, ensam med tre barn i dagis/skolåldern. Samtidigt skulle jag fixa högskolestudier i en annan kommun dit jag skulle pendla 40 min enkel resa varje dag. Det har varit tuffa år då jag har varit tvungen att ibland lägga mina egna studier åt sidan för att ta hand om mina barn och deras problem med skola, sig själva osv. Jag har bara haft mig själv att luta mig emot, pappan har inte hjälpt till. Jag har ändå fixat högskolan och nu tagit min examen. Är så förbannat stolt över mig själv och att jag klarade det! Vill därför belöna mig själv med nåt. Har funderat på en tatuering, men vet inte vad jag skulle vilja ha. Har även funderat på ett halsband, kanske med något fin text på. Nu sa min mamma att hon och pappa tänker ge mig ett halsband som examensgåva då jag varit så himla duktig och att de är stolta över mig.
    Någon som har något mer tips vad jag själv kan ge mig? Vad skulle ni ge er själva om ni var jag?

• Svar på tråden Tips på present till mig själv?
  • nozpa

När jag tog mitt körkort som 18 åring så köpte jag ett guldarmband till mig själv. Ett sådant som man kan köpa till guldberlocker och sätta fast. Har sedan vid varje stor händelse i mitt liv köpt ett hänge i guld och satt fast. Inget jag använder, men det symboliserar mycket för mig.

• Anonym (My)
    nozpa skrev 2013-02-24 15:01:38 följande:
    När jag tog mitt körkort som 18 åring så köpte jag ett guldarmband till mig själv. Ett sådant som man kan köpa till guldberlocker och sätta fast. Har sedan vid varje stor händelse i mitt liv köpt ett hänge i guld och satt fast. Inget jag använder, men det symboliserar mycket för mig.
    Även det har jag funderat på. Men jag har endast sett sådana i silver. Finns de i guld alltså?
  • sär skriven

Bra jobbat! Grattis!

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Tittij

Varför köpa nåt bara för köpandets skull??

Om det finns nånting du längtat efter så är det ju ett ypperligt tillfälle att unna sig, men om du inte har "behov" eller sug efter nåt finns ingen mening i mina ögon.

Men tips på saker jag har högt på min lista för tillfället:
    - En lyxig handväska, suktar själv efter en Chanel 2.55 i svart eller vitt
    - Thomas Sabo-örhängen: royaldesign.se/products/84/TB220/TB220_CR540-051-14.jpg
    - En utlandsresa till Karibien eller Miami
    - Lovisa Burfitt-litografier (Eller annat fint, "onödigt" till hemmet)
    - En helg på SPA med extra allt (massage, manikyr, ansiktsbehandling)
    - En ny, fin cykel
    - Childhood-armbandet
    - Halsband med stjärnor från Sophie by Sophie
    - Anna Holtblad-kofta

osv osv osv.. Det är bara du som vet vad om är lyx och värdefullt för dig.

Grattis till din fina prestation! 

• nozpa
    Anonym (My) skrev 2013-02-24 15:04:40 följande:
    Även det har jag funderat på. Men jag har endast sett sådana i silver. Finns de i guld alltså?

Jajemen det gör det.
  • Anonym

Jag hade nog hellre kostat på mig en resa för att koppla av efter att ha studerat hårt i flera år i stället för att gå o köpa någon som man senare bara stoppar undar så det samlar damm

• Anonym (My)
    sär skriven skrev 2013-02-24 15:06:11 följande:
    Bra jobbat! Grattis!
    Tack så hemskt mycket
  • Anonym (My)
    Tittij skrev 2013-02-24 15:11:12 följande:
    Varför köpa nåt bara för köpandets skull??

Om det finns nånting du längtat efter så är det ju ett ypperligt tillfälle att unna sig, men om du inte har "behov" eller sug efter nåt finns ingen mening i mina ögon.

Men tips på saker jag har högt på min lista för tillfället:
    - En lyxig handväska, suktar själv efter en Chanel 2.55 i svart eller vitt
    - Thomas Sabo-örhängen: royaldesign.se/products/84/T B220/TB220_CR540-051-14.jpg
    - En utlandsresa till Karibien eller Miami
    - Lovisa Burfitt-litografier (Eller annat fint, "onödigt" till hemmet)
    - En helg på SPA med extra allt (massage, manikyr, ansiktsbehandling)
    - En ny, fin cykel
    - Childhood-armbandet
    - Halsband med stjärnor från Sophie by Sophie
    - Anna Holtblad-kofta

osv osv osv.. Det är bara du som vet vad om är lyx och värdefullt för dig.

Grattis till din fina prestation! 
    En SPA-helg ska jag köpa till mig och min mamma och ge henne i 70-års present. Har funderat på något fint till hemmet, en tavla kanske. Annars är jag inte van vid att unna mig själv saker. Sätter mig själv alltid i sista rummet och mina barn först. Därför jag gärna vill unna mig själv nåt! Men kan ju för mitt liv inte komma på nåt, efter flera tankevarv finner jag det onödigt och att pengarna kan användas till nått barnen behöver istället. Även fast jag nu HAR pengar och inte direkt behöver snåla.

Och tack
    Anonym skrev 2013-02-24 15:26:19 följande:
    Jag hade nog hellre kostat på mig en resa för att koppla av efter att ha studerat hårt i flera år i stället för att gå o köpa någon som man senare bara stoppar undar så det samlar damm
    Resa utomlands går bort då jag inte är nåt för att resa och dessutom är sjukt flygrädd. Tyvärr.

• nozpa

Går o gör en familjefotografering eller få en bra bild av dig o barnen avmålade och köp en fin ram annars? Det är ju ett minne som man har resten av livet.

Svar på tråden Tips på present till mig själv?