• idape

November bebis 2013

Lito skrev 2013-02-26 17:10:42 följande:
    Grattis till plusset! Är det ditt första barn? Jag har 4 MF bakom mig och jag håller med om att det har satt sina spår. Jag är försiktigt glad. Hoppas det kommer gå bra för oss alla!

Jag plussade svagt i dag på bim-5. Bf 10 nov. Har oxå 3 missfall bakom mig så nu hoppas jag på denna gången.
    Håller på med missfallsutredning, men inget hittat ännu. Får sista svaren nästa måndag. Då kan det ju vara för sent så är riktigt orolig. Men blev glad när jag läste att det var fler här som kände likadant. Jag kommer avvakta och gå in i detta forum nästa vecka om det går bra. Har 2 missfall som skett bara några dagar efter mensen skulle kommit i v4-5 och ett i v 8.
    Nu hoppas vi på alla oss!!
    Kram på er så hörs vi!! 
  • idape
    Lito skrev 2013-02-26 19:49:06 följande:
    idape: Grattis till plusset! Hoppas vi ses här om en vecka 
    Tack snälla du, det hoppas jag med! Ni verkar så trevliga här!
    Lycka till ni oxå!! 
  • idape
    Älskadelillaliv skrev 2013-02-26 20:16:40 följande:

Hoppas vi ses om en vecka håller alla tummar för dig
    Tack snälla!!
  • idape

Hej igen!

Jag vågar snart hoppar in här till er!
    Mina streck är idag på bim-1 jättestarka (plussade oxå som vissa andra här jättetidigt på bim- 5 .)så det verkar gå bra denna gången.(har hänt 2 ggr innan att jag fått missfall direkt efter jag plussat för er som inte såg när jag skrev här tidigare i veckan. Men då var det svaga streck som aldrig blev starkare.) 
    Så vi hörs snart igen hoppas jag!! 

• idape

Jag blir oxå orolig över att symptomen pendlar! Är ett borta en dag så blir jag dödsorolig.
    Hur har ni andra det med molvärk och brösten? Jag har som mensvärk i några minuter sen går det över då och då. Är det fler som har så? Sen brösten är spända men gör olika ont hela tiden! 

• idape

Hej tjejer!

Vet ni om man kan gå till tandläkaren när man är gravid? Har hört att röntgen inte ska vara bra!
    Jag har en tid på onsdag. Bör jag avboka den? 

• idape
    Kelli skrev 2013-03-04 20:59:52 följande:
    Läste i en av de apparna jag har, om missfall.

"Enligt hälsoväsenets statistik slutar ca 15% av alla kända graviditeter med spontanabort. Omkring 80% av dessa sker innan slutet av 12:e graviditetsveckan. Risken för spontanabort ökar med 20% vid slutet av kvinnans fertila ålder."

Så risken för att man ska få ett missfall är ju inte så stor. Jag trodde att siffran 15% var högre, faktiskt. Så vi får försöka att njuta av våra graviditeter.
    Jag tycker i alla fall att det är ganska så "goda" nyheter :)
    Tycker ändå det är rätt många....
  • idape

Tack alla ni som svarat att jag ska våga gå till tandläkaren!!

• idape
    Valentinan skrev 2013-03-05 10:31:48 följande:
    Tänker ni fortsätta att testa er (trots att ni redan fått plus) för att kolla om ni får "starkare" resultat?

Har läst några andra trådar här på FL där det verkar vara vanligt. Särskilt att köpa ett Clearblue digital för att se att veckorna ändras där. Från 1-2 till 3-4 osv.
    Jag testade varje dag tills jag fått ett riktigt starkt streck. Är nu på bim + 2 och tänker inte testa mig mer.
    Vet att sånt kan stressa upp en för mycket. 
  • idape
    Lito skrev 2013-03-05 16:09:42 följande:
    Siffran är mycket mer än 15 procent tyvärr. De som får missfall utan att veta om det för de är så tidiga eller alla de som inte söker vård när de får missfall är inte inkluderade i de 15 procenten.

Hoppas verkligen det kommer gå bra för oss alla här.
    Ja, det har du helt rätt i!!
Svar på tråden November bebis 2013