Ensam Vårdnad & Delad Vårdnad?
Hejsan Allihopa,
Mitt namn är Daniel, jag har precis blivit pappanu den 23 Februari 2013, och som ny på området med vårdnad mm, så tänkte jag ställa lite frågor här och se om man kunde få någon respons som låter mej komma med lite mer kött på benen när den frågan är uppe på bordet mellan mej och mamman ( Vilket den redan är )
kan berätta lite hur diskutionen har gått till, Hon vill ha en ensam vårdnad om våran son ( Leon ) och jag vill ha delad, vi är dock inget par utan är bara vänner, Och jag försöker förklara för henne att så vitt jag har förståt mej på detta med delad vårdnad osv är att det är inget negativft för henne eller för mej,
jag vill ha delad vårdnad för att:
1. Alla beslut är gemensamma ( för man va 2 när man gjorde leon till livet )
2. Att jag ska kunna ha en försäkring att hon inte utesluter mej till umgänge med min son
3. Och att om något skulle hända henne eller leon så finns jag där med för att hjälpa, hade gjort i vilket fall om det va ensam vårdnad,
och så har jag försökt henne att förstå att även om det är delad vårdnad så har jag full förståelse att Leon kommer vara hoss henne när han ammar, och att det inte är bra att flytta runt honom mellan fadern och modern som en boll fören han är minst 1 ½ - 2 år, men vilket hon aldrig svarar på =(
tänkte ta upp denna diskutionen med henne och hennes moder imorgon då jag blev inbjuden på en fika mm hem till dom, samt för att få träffa min son,
Men anyway, är det någon som har nåt förslag på hur jag ska gå till väga i denna diskution? eller har några mer informella svar angående Delad/ensam Vårdnad, + & - på dom sakerna,
Vore väldigt tacksam för seriösa svar, då detta handlar om det bästa för min son, som jag aldrig kommer låte någon ta ifrån mej
Mvh Daniel