• Alva 1 år

vårdbidrag/merkostnader adhd

Hej
    Jag är mamma till en flicka på 8 år med diagnos adhd som nyligen satts.
    Jag ska ansöka om vårdbidrag och det är en djungel, jag vet att det finns 100 sidor att läsa om men ska va så ärlig att säga att jag inte har den tiden.
    Min fråga är om någon vänlig själ skulle vija hjälpa mig med att maijla sin så man kan ha den som ett stöd/ex på hur jag ska lägga upp min.

Skulle också vara kul att komma i kontakt med andra i kristianstad/skåne omr

mvh linda

min maijl är oloflinda@hotmail.com 

• Svar på tråden vårdbidrag/merkostnader adhd
  • Alva 1 år

ja, jag har läst att många blir beviljade det
    med tanke på all extra tid barnet tar mm
    jag har gått ner från 100 % till 80% för att kunna vara hemma tidigare på em 

• Alva 1 år

Jag pratade med en handläggare på fk i går och jag ska skriva ner i punktform Sen på ansökan ska jag skriva att jag vill ha ett personligt möte så man kan ta det muntligt. Ang att man går ner i arbetstid är kanon att tillägga men ta inte med det som om man förlorar pengar utan att man behöver tiden. Jag Har gått ner från 100 till 80 för att kunna få hem min dotter tidigare på em och få mer tid till allt.

• Alva 1 år

Det tror jag nog, då är det ju fler diagnoser Är det ngn som vet hur mycket 1/4 vb är ut efter skatt?

• Alva 1 år

Nattis 83 Kan jag skriva till dig mer personligt ngn stans? Eller om du skickar mig ett maijl på min adress ovan. Har lite frågor

• Alva 1 år

Hej Fick besked i fredags på ett 1/2 vb 😄👍 Men inget för merkostnader

• Alva 1 år

Hej Från det att jag skickade in ansökan samt läkarvintyg tog det ca en månad

Svar på tråden vårdbidrag/merkostnader adhd