Inlägg från: straw2008 |Visa alla inlägg
  • straw2008

Hyra häst till kalas.. kan man fråga detta ?

Vi har tänkt att hyra en shettis till vårt barns kalas. Antar att de får borsta leda o kanske rida på den ? Vi har stoor skogstomt. MEN jag undrar, skulle man kunna fråga ägaren om hästen kan få måla hovarna vid kalaset ? Vore roligt med någon fin färg tänkte jag. Givetvis ska det gå att ta bort osv. Har själv haft egen häst i 10 år men aldrig ens snubblat över frågan... skulle absolut säga ja själv om någon frågade.

I kinamockaskogen.....
  • Svar på tråden Hyra häst till kalas.. kan man fråga detta ?
  • straw2008

NEJ NEJ alltså hovarna ska vara målade på hästen innan den anländer till kalaset !! O då det handlar om 3-4 åringar så ska givetvis föräldrarna stanna kvar. O GIVETVIS ägaren till shettisen. Det FINNS hovlack det vet jag.

I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Duckan skrev 2013-02-25 10:50:52 följande:
    Vi har varit på kalas med hästar, men barnen har inte fått borsta dem utan endast skritta runt medan en ledare håller i hästen. Kan inte se framför mig att dessa hade godkänt att någon målade dess hovar. Fråga kostar inget men en ganska knasig önskan tycker jag. Varför göra nåt sådant som inte alls är naturligt?

För att barnen kanske lättare ska ta till sig hästen, bli nyfikna o inte rädda osv. Tagga ner lite, det var en FRÅGA. Har du aldrig målat naglarna ?
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Duckan skrev 2013-02-25 13:41:02 följande:
    Jag är inte upptaggad alls, det var en nyfiken fråga varför du ville måla hovarna på en häst eftersom det för mig inte faller sig naturligt. Jag är inte nån häst-tjej därav undran.Kanske hästen kan ha en rosett i manen eller nåt för att se lite mer gullig ut?

Ok det är inte heller naturligt för hästar att ha träns o sadel, det är helt emot deras natur. Givetvis ska den även ha rosetter o så. Hovlack kan väl jämföras med nagellack på människor, har du aldrig använt det :)
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    cajsasmamma skrev 2013-02-27 10:18:00 följande:
    Jag kommer själv inom en snartid börja med ponnykalas. Jag kommer erbjuda olika teaman för olika kalas och istället för målade hovar kommer ponnyerna att ha olika färgglad boots om "outfiten" kräver det.

ROLIGT, vart håller du hus ? Äsh jag tyckte det var kul o gulligt bara !! Inget krav ALLS o skulle precis lika gärna ha en glittrig stjärna på rumpan på hästen. Vill bara att hästen ska bli så populär som möjligt o att barnen verkligen tycker det är otroligt kul. Jag är lite amerikans sådär o skulle tycka det var MINST lika kul om någon kom utklädd till pippi med en prickig häst (gud bevare mig väl att våga fråga DET).
    I kinamockaskogen.....
Svar på tråden Hyra häst till kalas.. kan man fråga detta ?