• mammamia78

iPad 2 16 eller 32 gb?

Dottern 8 år har länge haft min gamla dator som sin, nu börjar den totalt flippa ur så att säga och sjunger rätt troligt på sista versen. Hon använder den mest till att spela spel online eller se olika program online. Hon har en iphone 4S 16gb som hon använder istället för datorn ibland men den är rätt liten när man ska se film/program online men lämpligare än den laptop hon använt.

Så... jag tänkte att en padda (ipad) skulle vara perfekt för henne ju, skärmen är lagom stor och den är lättare än den laptop hon använt. Jag tänkte satsa på en 2:a i så fall MEN jag velar angående om jag ska satsa på 16gb eller 32 gb.

Hon har ju som sagt 16gb i telefonen och det verkar funka bra för hennes behov som att ha massvis med spelappar och se program online och antar att det är ungefär samma sak en padda kommer användas till, och kanske lite bilder men inte så värst mkt ändå) tror inte heller vi kommer spara massa filmer i den, utan det blir mest online program och spel.
    Så kan det räcka med 16gb på en padda eller är det bättre ändå att ha 32gb?

Hjälp mig snälla jag inte så insatt i detta, för MIN del kan jag säga att jag önskar jag hade tagit 32 gb på min iphone ist för 16 men mitt behov är ju annat än det är för min dotter, och kan man gå efter användningen av iphone för att avgöra hur många gb man ska satsa på när det gäller en iPad?

• Svar på tråden iPad 2 16 eller 32 gb?
  • elinaehn

Om det finns 16men med usb uttag att ha filmer på? Jag har 16 men ryms inte massor av film. Många spelappar o fem filmer typ. Hade velat ha usbport.

• mammamia78
    elinaehn skrev 2013-02-25 11:21:44 följande:
    Om det finns 16men med usb uttag att ha filmer på? Jag har 16 men ryms inte massor av film. Många spelappar o fem filmer typ. Hade velat ha usbport.

Jag tror inte behovet att ha filmer på den är så stort, det störst behovet är spelappar och sedan använda den för onlineprogram och online spel sen finns ju netflix osv en del filmsajter som man kan se film på. Tyckte det vore dock bättre alternativ än att använda iphone vid spel och se program osv på... Men vet inte om det räcker med 16gb eller om det är bättre med 32 (som sagt hon kommer ha samma  behov som på sin iphone men större skärm och på iphone har hon 16, räcker det då i en padda också?).
  • IsDimma

räcker det på telefonen räcker det förmodligen på ipaden också. Jag tycker dock för egen del nu att 32 är alldeles för litet Men det är ju mitt behov

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Neko

Min 6-åring har en ipad 2 - 16gb och den är konstant full, önskar vi köpt en större!

• IsDimma

Jag tror iofs att oavsett storlek så är den för liten. Jag skulle lätt kunna fylla 64 gb också och sen tycka den är för liten. Så...

• mammamia78
    Neko skrev 2013-02-25 11:45:06 följande:
    Min 6-åring har en ipad 2 - 16gb och den är konstant full, önskar vi köpt en större!

Vad använder din 6-åringen ipaden till?
    IsDimma skrev 2013-02-25 11:41:20 följande:
    räcker det på telefonen räcker det förmodligen på ipaden också. Jag tycker dock för egen del nu att 32 är alldeles för litet Men det är ju mitt behov

Jag känner också att för MITT behov känns 16 gb rätt litet  (för iphone) och skulle nog behöva 32 gb men jag tänker att för en 8 årings behov och det hon idag använder sin iphone till kanske 16 gb kan räcka även på en padda, hon spelar spel via olika appar som hon har (även om det är massor) och sedan ser hon på olika program via playkanaler eller filmer online, via datorn brukar hon spela online spel (men många verkar kräva flash och drf kan de inte spelas via fånen, men kanske det går att åtgärda så man kan spela sådana online spel via en ipad). Det är väl det hon använder den till, sen kan det vara bra att använda olika påminnelseappar och anv för skolarbete och träna på olika pedagogiska appar osv.

Så om  hon INTE ska ha massa filmer eller så i sin ipad och mest surfa med den eller lyssna på musik och spela spel, kan det då räcka med 16?
    Jag har har min macbook och min iphone och behöver inte alls använda en padda, men för henne kan det vara ett bättre komplement till iphone och smidigare än en dator när det gäller att se onlineprogram osv då det är större skärm och samtidigt lättare än en laptop om man vill ligga i sängen eller så och titta.
  • Kerubmamman

ipadspel tar större plats än iphonespel, så jag rekommenderar 32 gig.

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Ante94

Jag skulle satsa på 16gb, barn i den åldern laddar ju ner hur mycket appar som helst och då får hon helt enkelt rensa efter ett tag.

• Ante94

Ha ha, gick precis in på dotterns men nu hade hon rensat, typiskt! Jag tror att hon hade minst 150 appar innan rensning.

Svar på tråden iPad 2 16 eller 32 gb?