iPad 2 16 eller 32 gb?
Dottern 8 år har länge haft min gamla dator som sin, nu börjar den totalt flippa ur så att säga och sjunger rätt troligt på sista versen. Hon använder den mest till att spela spel online eller se olika program online. Hon har en iphone 4S 16gb som hon använder istället för datorn ibland men den är rätt liten när man ska se film/program online men lämpligare än den laptop hon använt.
Så... jag tänkte att en padda (ipad) skulle vara perfekt för henne ju, skärmen är lagom stor och den är lättare än den laptop hon använt. Jag tänkte satsa på en 2:a i så fall MEN jag velar angående om jag ska satsa på 16gb eller 32 gb.
Hon har ju som sagt 16gb i telefonen och det verkar funka bra för hennes behov som att ha massvis med spelappar och se program online och antar att det är ungefär samma sak en padda kommer användas till, och kanske lite bilder men inte så värst mkt ändå) tror inte heller vi kommer spara massa filmer i den, utan det blir mest online program och spel.
Så kan det räcka med 16gb på en padda eller är det bättre ändå att ha 32gb?
Hjälp mig snälla jag inte så insatt i detta, för MIN del kan jag säga att jag önskar jag hade tagit 32 gb på min iphone ist för 16 men mitt behov är ju annat än det är för min dotter, och kan man gå efter användningen av iphone för att avgöra hur många gb man ska satsa på när det gäller en iPad?