Orolig trots bra svar på FVP?
Hej tjejer.
Hoppas någon orkar läsa alla oroliga inlägg från mig...
Jag känner mig orolig och har en massa funderingar sedan jag gjorde fvp i förra veckan.
Har inte fått svar än men snabbanalysen bör vara klar på onsdag.
Funderar på om jag verkligen kommer kunna slappna av, även om provsvaren visar sig vara bra...
Bebisen hade en nackspalt på 1,9 i vecka 12+4 på KUB. Är detta normala mått? Barnmorskan sa inget om att det skulle vara fel på nackmåtten eller på något annat i anatomin. Så som jag förstod det, så var det blodproven som drog ned resultatet på KUB-testet.
Kan resultaten på KUB (t.ex blodprovet) peka på andra ”fel” än just kromosomavvikelser? Har ju hört att bred nackspalt kan tyda på andra saker än fel på kromosomuppsättningen och att man får, förutom fvp, göra ett utökat riktat specialultraljud om nackspalten visar sig vara onormalt bred.
Jag har dock inte hittat något angående blodprovet. Att dåliga värden skulle kunna peka på annat än kromosomavvikelser.
Har däremot hittat många som ställer sig samma fråga, men som inte får några bra svar. Någon som vet?
Hur tänker ni andra som gjort fostervattensprov och fått bra provsvar? Har ni kunnat slappna av efter detta eller har ni haft fler funderingar?
Någon som fött ett sjukt barn trots att fvp och ultraljud visat bra resultat? Vet ju att detta inte kan påvisa alla avvikelser.
Jag vill bara kunna lämna detta bakom mig och njuta av graviditeten, men det verkar inte vara så lätt L