Möjlgt att spärra sitt personnummer på klarna?
Hej!
Jag har ett shoppingbehov som är större än det borde. Jag har inga ekonomiska problem. Egentligen har jag råd att shoppa, MEN vill hellre använda pengarna till anant. Att undvika handla i butiker är jag bra på, för då betalar man ju direkt på så sätt tänker jag efter innan.
Det är nätshoppingen som är min bov. Det är så lätt att klicka hem en vara och eftersom man kan välja att betala med faktura så känns det som att det är gratis... Fram tills fakturan kommer...
Så nu har jag bestämt mig för att sluta handla på faktura. Det blir en ond spiral och jag glömmer liksom bort hur myckt jag handlar för.. Det är inga stora summor, verkligen inte och jag har råd att betala fakturorna. Men jag vill ändå dra ner på det och vill försöka betala det jag köper direkt med kortet. Då ser jag med en gång hur mycket jag handlar för och kan sätta stopp om jag känener att det blir för mycket.
Så nu till min fråga. Kan man spärra sitt personnummer för fakturaköp hos klarna, hm, zalando etc..? JAg kan alltså tänka mig att handla på nätet med mitt visakort, men vill ta bort faktuafunktionen.
Eller någon som har något annat tips?