• Ypperlig

Tips på annorlunda ölhak i Stockholm?

Hej!
    Är det någon som har tips på annorlunda ölhak i stockholm? Lite i stil som "Boule" på söder. Ingenting överdrivet lyxigt är av intresse, hellre någonting mindre med charm. :)

Kom jättegärna med tips ni som har!

• Svar på tråden Tips på annorlunda ölhak i Stockholm?
  • Fannypack

Hm, ligger en "brittisk" pub av standardtyp ovanpå Hornsgatspuckeln som är rätt mysig, Monks har flera ställen med typ 100 ölsorter om man gillar sånt. Vet inte om nån av dem är så "annorlunda", men vill gärna ha tips själv

• Ypperlig
    Fannypack skrev 2013-02-25 15:34:59 följande:
    Hm, ligger en "brittisk" pub av standardtyp ovanpå Hornsgatspuckeln som är rätt mysig, Monks har flera ställen med typ 100 ölsorter om man gillar sånt. Vet inte om nån av dem är så "annorlunda", men vill gärna ha tips själv
    Jamen ölställen med bra utbud är alltid uppskattat, speciellt då sambon är engelsk! ;) Tack för tipset!

Några fler som har idéer? Kanske någonstans man kan bowla, spela biljard eller pingis?

• Jellybeanbaby

biljard: Jolo, Odenplan

bowling: Marion's nånting, Kungsgatan

Finns många "sportbarer" med storbildstv, t ex O'Leary's på div ställen i Sthlm

(.^_^.)
  • Jellybeanbaby

Om ni ändå är nära Odenplan så kan jag rekommendera dessa lite ovanligare ställen för en öl.

www.tennstopet.se

www.tranan.se/

www.wasahof.se/ är mest en restaurang känd för sina skaldjur i särklass. Jättebra service. De har förstås även en bar.

(.^_^.)
  • Kul

Vad menar du med annorlunda? Ölhak finns det ju mängder på Söder

• Fannypack

Ajuste, finns även Bowling + öl i källaren på O'Learys vid Sveaplan.

• Ypperlig
    Kul skrev 2013-02-25 17:39:46 följande:
    Vad menar du med annorlunda? Ölhak finns det ju mängder på Söder

Jadu, bra fråga! Är inte helt säker, men öppen för förslag! Sambons födelsedag och var sugen på att dra honom någonstans som man kan typ bowla eller spela biljard. Fast vill inte att det ska vara allt för "spexigt", hellre lite underground. Eller bara ett hel som har bra utbud av öl/vin och intressant mix av folk. Haha, jag vet, det är jättesvårt!
  • Ypperlig
    Jellybeanbaby skrev 2013-02-25 17:23:59 följande:
    biljard: Jolo, Odenplan bowling: Marion's nånting, Kungsgatan Finns många "sportbarer" med storbildstv, t ex O'Leary's på div ställen i Sthlm
    (.^_^.)

Tack för tipsen! Marions var lite för dyrt tyvärr. Men ska kolla in Jolo!
  • Ramborg

För nåra år sedan när jag bodde där fanns ett som heter Akkurat. Massor av ölsorter och whiskysorter som du kan köpa i encentilitersglas så du kan prova många. Supergoda musslor med pommes.

42.
  • Ypperlig
    Ramborg skrev 2013-02-26 14:10:07 följande:
    För nåra år sedan när jag bodde där fanns ett som heter Akkurat. Massor av ölsorter och whiskysorter som du kan köpa i encentilitersglas så du kan prova många. Supergoda musslor med pommes.
    42.

Åh, det låter schysst! Pommes med musslor låter som "our kind of thing".
  • Ypperlig
    Ramborg skrev 2013-02-26 14:10:07 följande:
    42.

Var det lätt att hitta förresten?
  • Duckan

Akkurat är lätt att hitta till, här är hemsidan akkurat.se
    Queens Head högt upp på Drottninggatan är ett annat tips.

• Sööderbönan

Är ingen öldrickare direkt, men detta hak kan man fastna på. Det ligger i Gamla Stan och är lätt att hitta till:

www.theliffey.se

(Hemsidan kanske inte är den charmigaste, men det är mysigt där och de har riktigt goda fish n chips )

• Anghammarad

Problemet om han är engelsman är väl att han föredrar ale. Annars hade jag rekommenderat Soldaten Svejk som, enligt mig, serverar stans godaste öl.

Svar på tråden Tips på annorlunda ölhak i Stockholm?