• MissJP

Ofostrigt i vecka 5+

Går det att avgöra om det är en ofostrig graviditet vecka 5+1 och 5+3?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-15 08:50
    Att sätta diagnosen "ofostrigt" innan vecka 9 är fel. Så 5+ är väldigt mycket för tidigt att ens nämna ordet ofostrigt.

• Svar på tråden Ofostrigt i vecka 5+
  • HJ0812

Jag tror att det är för tidigt. Jag gjorde ett vul däromkring och då syntes ingenting men det fanns något där för nu är jag i v 20.

Alvin 081121 MA v.9 juni-12 Bf 18/7-13
  • MissJP
    HJ0812 skrev 2013-02-25 18:14:38 följande:
    Jag tror att det är för tidigt. Jag gjorde ett vul däromkring och då syntes ingenting men det fanns något där för nu är jag i v 20.
    Det känns som det ja...
    Tänkte om det fanns någon som fått beskedet så tidigt och det har stämt?
    Syntes det någon hinnsäck men inget mer hos dig? Vad sa läkaren/bm när det inte syntes något?
    Om du orkar svara :)
  • HJ0812

Det var på gynakuten och läkaren var mest intresserad av att se att det inte var utomkveds och sa därför inte så mycket om det. Hinnsäcken mätte 8x14 mm. Tre dagar efter fick jag komma till min vanliga gynekolog och då syntes gulesäcken och antydan till fosterstruktur. Har haft en ofostrig som upptäcktes i v 9.

Alvin 081121 MA v.9 juni-12 Bf 18/7-13
  • MissJP
    HJ0812 skrev 2013-02-25 18:37:14 följande:
    Det var på gynakuten och läkaren var mest intresserad av att se att det inte var utomkveds och sa därför inte så mycket om det. Hinnsäcken mätte 8x14 mm. Tre dagar efter fick jag komma till min vanliga gynekolog och då syntes gulesäcken och antydan till fosterstruktur. Har haft en ofostrig som upptäcktes i v 9.
    Okej, skönt att det fanns ett pyre där ändå :)
    Tänk vad man kan bli lurad av kroppen...
    Tack för att du svarade
  • curlysun

Jag gjorde gul i vecka 5+3 med första barnet och då trodde de jag hade missfall men 3 veckor senare såg man en liten med hjärtslag

• MissJP
    curlysun skrev 2013-02-26 20:50:54 följande:
    Jag gjorde gul i vecka 5+3 med första barnet och då trodde de jag hade missfall men 3 veckor senare såg man en liten med hjärtslag
    Varför trodde de att du hade missfall?
    Vilken tur :)
  • curlysun

Därför att jag fick en jätte stark blödning i vecka 5 och alla på sjukhuset trodde att det var missfall

Svar på tråden Ofostrigt i vecka 5+