Hur mycket vårdbidrag blev ni beviljade för adhd,
Jag undrar hur stort vårdbidrag blev ni beviljade till för ett barn med adhd? Fick ni även för merkostnader?
Jag undrar hur stort vårdbidrag blev ni beviljade till för ett barn med adhd? Fick ni även för merkostnader?
1/4 vårdbidrag har vi för våran son som är 8 1/2 år.
Skattar man för det? Hur mycket är det?
1/4 första året då han var 15 och nu inget.
Han är 17 nu och kostar mer än någonsin.
Hur mycket är 1/4 ut efter skatt?
Fick 1/2 vårdbidrag, sonen är 6 år gammal.
1/4 dels vårdbidrag för ADHD är en förolämpning.
Skulle vilja bjuda hem hela försäkringskassans processteam och ett gäng beslutsfattare och personliga handläggare i en vecka.
Då skulle de nog börja tänka om!
Seriöst det måste ske något. Barn med ADHD har inte konsekvänstänk, spärrar mm.
De bara kör på. Föräldrar till barm med ADHD har ett otroligt merarbete
Det borde ALDRIG beviljas mindre än 3/4, aldrig!
Håller med föregående!!!! Det är ett funktionshinder som inte syns utåt men som innebär ett stort tålamod mm
Jag tror att ett stort problem med det här vårdbidraget är att det finns för få nivåer.
Jag menar det kan skilja oerhärt mycket i merarbete på två barn som båda ändå berättigar till ett helt vb
Jag tror absolut de föräldrar som har barn med adhd lägger ner massvis med tid men jag tror ändå att det jobb jag gör med min son med autism och medelsvår utv.störning och misstänkt adhd är större så att de ska ge samma känns inte heller rättvist
Jag kan jämföra barn med utvecklingsstörning och autism och barn med Adhd.
Vi har båda sorterna hemma.
Fullt vårdbidrag beviljades utan omprövning för barnet med autism utveclingsstörning tills barnet fyller 19 år. Detta när barnet var 6 år.
Detta barn har idag beviljats personligassistans dygnets alla timmar.
Det har krävts en hel massa merarbete för detta barn. Men.... Det syns och märks att barnet har ett funktionshinder vilket gör att bemötandet och stödet man får från omgivningen är ett helt annat. Vi som föräldrar är också dom som kan styra kring barnets miljö och vet vad som funkar och inte.
Barnet med ADHD är helt oförutsägbart. Barnet skall finna sin plats i samhället och det syns inte att barnet har en funktionsnedsättning. Här är du som förälder helt utlämnad och det finns nästan inget stöd att få.
Du har inte rätt att tex vabba då Adhd inte går under Lss.
Du måste vara steget före adhd barnet hela tiden och måste ge stöd i allt! Kontakterna runt det barnet är ofta fler och förståelsen bland allmänheten är 0.
Som förälder har du inte en ledig sekund och adhd barnet kräver lika mycket och ännumer av det som autism barnet gör.
Om det är merarbete som skall bedöma vilket belopp av vårdbidrag en förälder har rätt till så finns det ingen tvekan.