• eliinon

ipl rosacea

Hej! Jag har skrivit en del trådar angående Rosacea förut, men här är iaf en till! Jag har sen några månder smörjt in huden med krämen Finacea för att förhindra djupa utslag som annars kan leda till ärr och mot rodnad. Krämen har hjälpt, men det är inte helt bra. Ska till sommaren göra IPL för att ta bort märken från gamla utslag och få bort rodnad. Har någon erfarenhet av detta? Blev resultatet bra? Blir jätte tacksam för svar!! Glad
  • Svar på tråden ipl rosacea
  • lavender

IPL är det som funkar allra bäst för min rosacea. Jag brukar köra en serie på 3 ggr med något års mellanrum, sen klarar jag mig med Rosazol. Effekten av IPL kommer inte på en gång, men efter någon månad efter behandling är min hud jättefin.

• lavender

Ett tips är att inte göra behandlingen under sommaren då huden blir ännu mer solkänslig.

• eliinon
    lavender skrev 2013-02-26 12:32:11 följande:
    IPL är det som funkar allra bäst för min rosacea. Jag brukar köra en serie på 3 ggr med något års mellanrum, sen klarar jag mig med Rosazol. Effekten av IPL kommer inte på en gång, men efter någon månad efter behandling är min hud jättefin.
    Tack så mycket för att du svarade! Kul att höra att det funkar bra för dig. Får du också utslag av din rocasea om den inte behandlas? Tänkte att IPL kanske förhindrar det med :) Antar att IPL går på några tusen men det är det såklart värt om det funkar!
  • lavender

Ja, jag har fula acneliknande utslag utan behandling. De försvinner helt efter IPL även mkt av rodnaden men inte riktigt med samma effekt. Effekten sitter i över ett år. Visst kostar det, men jag tycker det är så himla skönt att äntligen hittat något som verkligen funkar. Alla med rosacea känner nog igen sig i det där ständiga sökandet efter den ultimata krämen eller kuren... Nu har jag slutat leta, kör sedan flera år med IPL, Rosazol och Dermalogica och min hud mår bra och är fin. Lycka till!

• eliinon
    lavender skrev 2013-02-27 21:11:40 följande:
    Ja, jag har fula acneliknande utslag utan behandling. De försvinner helt efter IPL även mkt av rodnaden men inte riktigt med samma effekt. Effekten sitter i över ett år. Visst kostar det, men jag tycker det är så himla skönt att äntligen hittat något som verkligen funkar. Alla med rosacea känner nog igen sig i det där ständiga sökandet efter den ultimata krämen eller kuren... Nu har jag slutat leta, kör sedan flera år med IPL, Rosazol och Dermalogica och min hud mår bra och är fin. Lycka till!
    Verkligen toppen att du fått så bra resultat! Håller med om det där att man ständigt har letat efter den perfekta hudvården... så mycket pengar man kastat i sjön.
    Min läkare sa att han tyckte jag ska vänta med IPL till efter sommaren pga att mina märken kommer läka av sig själv och att det bara skulle vara en onödig kostnad, men jag mår ju dåååligt av dom och då kan det ju faktiskt vara värt att betala iallafall.  Sen sa han också att "färska" ärr inte är bra att behandla, men mina är ju iaf 6 månader. Tack för att du dela med dig! Efter att ha läst runt lite känner jag mig rätt övertygad att testa IPL Glad
Svar på tråden ipl rosacea