Är körkort & bil en nödvändig förutsättning för att skaffa barn?!
Jag är så trött på att höra att jag och min man är helt fel ute som skaffar barn utan att ha varken körkort eller bil. Min sambo och jag är snart 30år och vi vill helt enkelt inte ha körkort. Eller körkort skadar väl inte, men vi vill inte lägga pengar på det eftersom att vi aldrig någonsin skulle få för oss att köpa en bil...
Vi bor centralt, har gott ställt, är sånna "hurtbullar" som hellre cyklar, går eller springer istället för att åka buss mm. Vi ser inte det viktiga att ha körkort och bil helt enkelt och det stör tydligen väldigt många i våran umgängeskrets/familj.
"Tänk att ni inte kunde vänta tills ni hade ordnat upp det med körkort.. Hur ska detta gå?"
Är det verkligen så otroligt korkat att skaffa barn utan körkort?! Inte för att era åsikter egentligen betyder något eller påverkar oss, jag är bara nyfiken på vad folket utanför våra kretsar anser.. (Det där lät otrevligare än vad jag menade.)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-26 12:14
Vi veckohandlar med vandringsryggsäckar som rymmer 70L vardera. - Till er som tror att veckohandla är ett problem för oss.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-26 16:38
Nu måste jag bara tillägga att jag har aldrig sagt att det är bäst för alla att inte ha bil, så snälla, ni behöver inte skriva att det hade gått åt helvete om ni inte haft körkort och i eran stad funkar det inte så "ja, det är dåliigt att inte ha körkort". Försök komma ihåg vad tråden handlar om, måste det alltid spåra ur och bli på gränsen till bråk här på familjeliv?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-26 23:14
Jag har helt tappat greppet om vad som diskuteras här nu efter 84 nya inlägg men jag ser att det diskuteras ambulanser Vs körkort så jag lämnar över detta och lägger mig inte i mer för jag har en känsla över att jag kommer bli apförbannad!