Anonym skrev 2013-02-26 12:49:18 följande:
Hej TS, jag har haft samma problem som du länge och jag har också funderat på om det kan vara mitt tvättmedel/sköljmedel... Jag är dessutom bäst på att överdosera både tvättmedel och sköljmedel vilket inte är så bra, men det luktar ju såååå gott...
Om du hör något mer om detta så får du gärna skriva mer, och givetvis gör jag likadant.
Vad jag vet så ska man absolut inte använda sköljmedel eftersom att det stannar mer eller mindre kvar i kläderna och kan irritera. Så det slutade jag med för länge sedan!
Jag börjar bli så less på det här, jag tycker att jag följer alla råd som finns.
Jag har mina fundering på varför det här har börjat men jag vet inte vilken av orsakerna det är, allt började hösten 2011. Jag:
1. flyttade hemifrån och började studera.
2. slutade äta frukost och middag.
3. började dricka mer alkohol än innan pga. allt festande.
4. I och med flytten bytte jag även tvättmedel (det är nå skit jag köpte på ikea i samband med allt annat inhandlande:P)
5. blev sexuellt aktiv.
6. började använda menskopp (det har jag dock slutat nu och försöker bara använda bindor)
gaaah, jag blir så galen! Jag vet inte vad jag ska göra. Har redan gått på en stenhård candidadiet i 2 månader, så fort jag träffade min kille igen så blev det dåligt där nere, jag gav upp och bombarderar nu mig själv med socker, då det inte kändes som att det ledde någonvart.
Gynekologerna skriver bara ut mer sporanox och flukonazyl åt mig, det hjälper för stunden, sen så fort jag får mens eller har sex mer intensivt (är i ett distansförhållande) så kommer problemen tillbaka :(
Tänkte att jag skulle fråga om några tips, men det känns som att jag hört och testat allt. Därför kom jag att tänka på just tvättmedel, då hela min kropp har börjat klia på den senaste tiden....