LCHF fungerar det verkligen?
Absolut! Jag började med LCHF för drygt 2 veckor sedan och har redan gått ner 5 kg med den kosten! Jag äter den också av samma anledning som du funderar på, nämligen för att bli gravid. Jag har legat på gränsvärdena för diabetes och jag har förstått det så att höga insulinvärden kan göra det svårare att bli gravid och på LCHF så sänker man dom relativt fort.
Jag känner mig redan mycket bättre, hjärtat slår lugnare, jag sover otroligt mycket bättre och jag går ner i vikt utan att gå omkring hungrig. Nackdelen är att man blir lite trög i magen som ovanstående talare sa samt att man kan får huvudvärk. Men det tar jag lätt jämfört med hur bra jag mår i övrigt! Några kan få en jobbig period de första veckorna när man blir av med sockersuget men det slapp jag då jag hade gått på modifast 2 veckor innan jag började och redan hade "avgiftat" mig.
Jag använder mig av den sida som Marilla nämner: www.kostdoktorn.se. Den är jättebra! Använder också en app i min telefon som heter shape up där jag skriver in allt jag äter (men man ska inte bry sig om vad kalorierna visar) och som räknar ihop hur många g kolhydrater jag äter /dag.
För första gången känns det som om jag gör något hållbart för min hälsa och inte som nån jobbig diet! Och tro mig, jag har provat allt. Jag rekommenderar verkligen dig att prova! Hoppas du blir gravid snart! 
PMa gärna också om du känner för att prata mera. 
Hade varit gott att äta en påse, men är inte värt att dras med det suget och den hungern jag hade innan LCHF-kosten! Andra människor tjatar gärna också om "när jag väl slutar med dieten" och vad vi kan äta då för nåt... Det är ingen diet det är en kost och jag har inga som helst planer på att sluta just nu. Dom tycker att man kan "unna" sig ibland medan jag som har mycket övervikt tycker att jag förstör allting genom att göra så. Så det känns som om folk "tjatar" men det är väl så att dom inte fattar förstås.