Men hur ska få i katten medicinen?
Kolla att jag blivit tillfrågad om jag kan försöka ge en katt medicin. Kattens ägare är på semester i två veckor och katten och kattens kattkompis är hemma själva. De har en kattvakt som är där och ger dem mat, rensar lådan och så. Kattvakten kan inte ge medicin, inte vet jag varför.
Människorna med katterna frågade om jag kunde försöka, varannan dag ska han isåfall ha den. Nu har ägarna varit borta i en och en halv vecka och kattrackan har fått medicin EN gång.
Detta händer: jag har med mig barnen (är ensam med dem i veckorna, så de är ju liksom med mig jämt), de är som ungar är = katten gömmer sig. Ibland hittar jag inte ens honom, han är en jädrans bra gömmare.
Så. En gång lyckades jag trassla mig dit utan ungarna och då fick jag slåss för livet med honom typ för att ge honom tabletten. Efter det har han gömt sig när jag kommit dit.
Jag har skitdåligt samvete! Jag vet inte vad det är för medicin, men ägarna sa att gick det inte så gör det inte så mycket - men alltså en medicin har man ju av en anledning och jag vill ju inte att kisen ska bli sjuk (-are) än vad jag antar att han är.
Ägarna kommer hem på lördag.
Imorgon är det medicindag idag - har ni några toppentips på hur jag ska locka fram honom samt hur jag ska få i honom tabletten utan att hålla fast honom?
p.s. Jag håller med jag skulle inte heller åkt på semester och lämnat katterna hemma själva i två veckor.