• Rasha8606

Hjälp mig! Delat barnbidrag!

Jag är emot att barnbidraget delas alls! Hur tänker regeringen egentligen?! Har de inte tänkt att det finns snåla och egoistiska män som inte tänker på sina barn och inte slösar ett öre på de? Ska mamman be ihjäl sig framför han för att få pengar att köpa nya kläder till barnen???!! Eller ska barnen behöva ha på sig kläder från loppisar som han köper om han nu köper??? Mamman bryr sig om barnens bästa mer än sådana pappor. Delat barnbidrag får göras till skilda/separerade föräldrar inte till de som bor ihop, för enligt mig kan det hända bråk om mamman är emot detta och då kandet leda till skillsmässa som då kommer att kosta regeringen mer. Många vill inte ha den här delningen för olika orsaker. Vet de inte att det finns män som får pengar från ett speciellt håll som de sedan sparar ihop för att slösa på annat än sin fru och barn? Och det enda han bekostar är maten han äter !!?? Åt helvete för sådan lag. Männen har mer rättigheter än kvinnorna. Det finns män som säger jag vill inte slösa pengar på min son eftersom landet gör det han e landets barn !! Det finns mycket mer problem att ta upp om varför jag är emot att barnbidrage inte ska delas eftersom alla pappor inte är lika bra. Dela för de skilda inte de gifta! Mamman kan få behålla barnbidraget och om de skiljer sig får den delas då !!

Och vad tycker ni om en man som är snål och vägrar ge lite av sina föräldrapenningsdagar till sin fru när hennes tar slut och barnet bara är 9-10 månader och behöver sin mammas närvaro? Och han inte ens kan byta blöja på barnet? Och vill inte vara hemma och ta hand om honom för att han vill hå ut och vara med sin egen bror istället och säger till sin fru ta ner honom dina föräldrar får sitta barnvakt???! ( som om de e tvungna inte han ! ). Och det enda han vill är att använda dessa föräldrapennings dagarn till att ha längre semester själv i sitt hemland och han ( ursäkta ordet ) skiter i sin fru och son vad som än händer med de. Det viktiga är att han reser och ser sina föräldrar varje år ca 2 månader !!!snälla regeringen !

• Rasha8606

Jag och min syster är gifta och våra män är bröder. De gjorde mycket problem för oss och allt för att vi får barnbidraget och för att lägenheternas kontrakt står under vårt namn och för att vi är svenska medborgare och annat. De är svartsjuka pga allt detta. Därför bryr de sig inte om något. Varför ska mannen bråka med sin fru för 1050 kronor som i slutändan inte är hans pengar och inte mammans? Men skillnaden här är att mannen kan ta pengarna och han får all rätt och man kan inte lita på mamman ???? Hur många tycker som jag och vill inte ha denna lag för allas bästa faktiskt???? Kvinnan har mer hand om barnen hemna och ute pch om hon inte jobbar blir det svårare för henne att klara ekonomin medan mannen kan jobba och det är hans ansvar att jobba och ta hand om familjen.

• Rasha8606

Ursäkta mig men du vet inte personens riktiga jag förran du lever med den personen. Och nej det finns inga kvinnor som inte lägger pengar på sina barn. Då har de problem kanske och bara för att ni är män behöver ni inte skydda männen bara för att de är män. När det gäller mig är Bb min sons och jag köpet till han allt som behövs för ett barn och inga onödigheter som vissa män tror om vissa kvinnor. Hur roligt ör det att en kvinna ber ihjäl sig för sin man för att få 200-300 kr att köpa något till barnet? Om han säger jag vill köpa ngt till min son ge mig jag nekar inte honom det men han kan göra det mot mig bara för att jävlas kanske. Så sluta låt de som vill dela det och de som inte vill behålla den rätten. Som det är idag

• Rasha8606

Jag bryr mig inte om de kvinnor som tar pengarna till sig själv om de nu finns eller om de nu strider för 500 kronor än för sina barn. Jag tror inte innerst inne att det finns kvinnor som är så kalla att de inte har mamma känslan i sina hjärtor. Jag pratar här att enda lösningen är att bb ska delas bara för separerade föräldrar. Detta kan hindra problem mellan par som fortfarande är gifta för det finns de som inte går med på detta med delning, tvingas de kan det bli bråk i familjen. Jag köper inte kläder och leksaker mm för min son som är 7 månader nu bara av hans bb pengar utan köper till honom från mina egna pengar och av hans pengar kan jag spara 300 eller 400 kronor varje månad för annat viktigt som tex semester och så.

• Rasha8606

Anonym (urk) Obs. Rappakalja och fruntimmer är inte ord som passar i en diskussion och för respekt av den andra könet . Jimman - det finns också pappor som inte bryr sig om barnen bara för att de är med mamman och det finns pappor som inte träffar sina barn men har ändå barnbidragen !!

• Rasha8606

Ursäkta om jag sa något dåligt utan att mena det. Jag menar inte att vara mot männen. Jag är gift. Det jag menade att snåla män inte bör få barnbidraget. Det kanske finns snåla kvinnor jag vet inte. Men man bör bestämma delningen själv. Tycker jag.

• Rasha8606

Anonym ( urk) jag tycker inte att det jag skriver här är struntprat isåfall är din mening struntprat också. Alla har sin åsikt.

• Rasha8606

Därför bör delningen göras för de som skilde sig så det inte blir så att ena föräldern får lida med den andra.

Anonym (urk) skrev 2013-06-10 10:09:10 följande:
    Okej, ursäkta ordvalet, fruntimmer kanske borde ha varit nåt annat, finns ju så många fina ord för kvinnor som gör allt för att jävlas med sina ex...

Och jo, rappakalja var nog exakt rätt ord... 

Anonym (urk) skrev 2013-06-10 10:09:10 följande:
    Okej, ursäkta ordvalet, fruntimmer kanske borde ha varit nåt annat, finns ju så många fina ord för kvinnor som gör allt för att jävlas med sina ex...

Och jo, rappakalja var nog exakt rätt ord... 

Svar på tråden Hjälp mig! Delat barnbidrag!