Hjälp mig! Delat barnbidrag!
Jag är emot att barnbidraget delas alls! Hur tänker regeringen egentligen?! Har de inte tänkt att det finns snåla och egoistiska män som inte tänker på sina barn och inte slösar ett öre på de? Ska mamman be ihjäl sig framför han för att få pengar att köpa nya kläder till barnen???!! Eller ska barnen behöva ha på sig kläder från loppisar som han köper om han nu köper??? Mamman bryr sig om barnens bästa mer än sådana pappor. Delat barnbidrag får göras till skilda/separerade föräldrar inte till de som bor ihop, för enligt mig kan det hända bråk om mamman är emot detta och då kandet leda till skillsmässa som då kommer att kosta regeringen mer. Många vill inte ha den här delningen för olika orsaker. Vet de inte att det finns män som får pengar från ett speciellt håll som de sedan sparar ihop för att slösa på annat än sin fru och barn? Och det enda han bekostar är maten han äter !!?? Åt helvete för sådan lag. Männen har mer rättigheter än kvinnorna. Det finns män som säger jag vill inte slösa pengar på min son eftersom landet gör det han e landets barn !! Det finns mycket mer problem att ta upp om varför jag är emot att barnbidrage inte ska delas eftersom alla pappor inte är lika bra. Dela för de skilda inte de gifta! Mamman kan få behålla barnbidraget och om de skiljer sig får den delas då !!
Och vad tycker ni om en man som är snål och vägrar ge lite av sina föräldrapenningsdagar till sin fru när hennes tar slut och barnet bara är 9-10 månader och behöver sin mammas närvaro? Och han inte ens kan byta blöja på barnet? Och vill inte vara hemma och ta hand om honom för att han vill hå ut och vara med sin egen bror istället och säger till sin fru ta ner honom dina föräldrar får sitta barnvakt???! ( som om de e tvungna inte han ! ). Och det enda han vill är att använda dessa föräldrapennings dagarn till att ha längre semester själv i sitt hemland och han ( ursäkta ordet ) skiter i sin fru och son vad som än händer med de. Det viktiga är att han reser och ser sina föräldrar varje år ca 2 månader !!!snälla regeringen !