Inlägg från: Anghammarad |Visa alla inlägg
  • Anghammarad

Bojkotta ICA

JTA skrev 2013-02-27 10:57:35 följande:
    Intressant att så många här anser näthat vara helt ok eller till och med läsvärt.

Tycker du verkligen att det som skrivs i den artikeln kan jämställas med exempelvis kommentarer som ”Jag ska skära halsen av dig och lämna kniven uppkörd i fittan”? Det där med objektiviteten är inte er starka sida.

• Anghammarad
    Gemma Lee skrev 2013-02-27 12:27:50 följande:
    Svenskhatet hittar du i Mazettis krönika - går knappast att ta miste på det föraktet. Nej, man kan inte både vara för islam och Sverige då det är direkta motsättningar i frågor som kvinnosyn osv. Islam är ungefär allt som inte svensk kultur är.

Enligt svensk norm så är det djurplågeri att låta djur förblöda till döds och vara vi medvetande under flera minuter under slaktprocessen. Ica uppmuntrar tydligen till det genom att sälja skiten.
    Fast nu står det ju förstås inte ett enda ord om Islam i den krönikan...
  • Anghammarad
    puss skrev 2013-02-27 12:59:09 följande:
    Anghammarad:
    Nä just det!! Det är underförstått! De kör med dolda budskap!

Du menar på samma sätt som SD inte är rasistiska, fast tvärtom.

• Anghammarad
    Kofot skrev 2013-02-27 14:17:42 följande:
    Halalslakt i svenska slakterier går till på samma sätt. Djuren bedövas. Inget annat är tillåtet.
    Nu skall inte du komma här och förvirra folk med fakta.
  • Anghammarad
    CMM skrev 2013-02-27 16:14:57 följande:
    Så man får inte kritisera sådant som skrivs "mot SD" utan att vara främlingsfientlig? Det var en intressant definition 
    Lika intressant som definitionen att man är "svenskfientlig" om man inte gillar SD? 
  • Anghammarad
    CMM skrev 2013-02-27 16:14:57 följande:
    jag vet flera som verkligen avskyr Sverigedemokraterna men som trots detta inte tycker speciellt bra om Mazettis krönika. Var passar de in i din fina lilla mall?
    Jag har läst den flera gånger men jag kan för mitt liv inte förstå vad det är som är så upprörande i den. Det tycks mig som att alltför många försöker läsa in tolkningar som helt enkelt inte stämmer. Man skall vara ordentligt lättkränkt för att uppröras av denna krönika.
  • Anghammarad
    CMM skrev 2013-02-27 16:25:52 följande:
    Den definitionen delar inte jag, och jag tänker därför inte heller ta på mig att försvara den.
    Men du måste ju känna igen den från rätt många SD anhängare? Tom i denna trådstart står det.
  • Anghammarad
    CMM skrev 2013-02-27 16:27:04 följande:
    Man behöver inte bli vare sig upprörd eller kränkt, man kan väl helt enkelt få tycka att den helt enkelt inte är speciellt bra?
    Men det är ju något helt annat. Tror du att det var 600 bitvis hätska kommentarer till denna krönika på ICA kuriren för att folk tyckte att den inte var särskilt bra? Varför blev avpixlat så till sig i byxorna över en halvkackig krönika?
  • Anghammarad
    Anghammarad skrev 2013-02-27 16:29:25 följande:
    Men det är ju något helt annat. Tror du att det var 600 bitvis hätska kommentarer till denna krönika på ICA kuriren för att folk tyckte att den inte var särskilt bra? Varför blev avpixlat så till sig i byxorna över en halvkackig krönika?
    Det jag menar är att självklart får var och en tycka att en artikel eller krönika är dålig skriven men det jag inte kan förstå är att man som trådstartaren i denna tråd går så fullständigt i taket över den och kallar den "svenskfientlig". Vad är det, exakt,  som är svenskfientligt i den?
  • Anghammarad
    JTA skrev 2013-02-27 18:33:13 följande:
    Rubriksättningen? Syftet? Tonen? Ordvalen? Argumentationen? Sensmoralen? 
    Kan du spceificera vad det är i rubriken, syftet, tonen, ordvalen, argumentationen och sensmoralen som är svenskfientligt. På vilket sätt uttrycker det fientlighet mot Sverige och inte bara mot SD/ND/SvP? Eller är du av åsikten att man är svenskfientlig om man inte håller med SD/ND/SvP?
Svar på tråden Bojkotta ICA